• Asawi Vimla 2.0

    @Vi sa:

    Konstigt med de sms du kallar spam, vi har aldrig fått sådana sms från Vimla.
    Jag läste också på forumet en hel del innan vi bytte till 2.0 på våra mobiler. 2.0 har fungerat perfekt, ångrar det inte!

    Jättebra att det funkar för dig. Har du använt det i Tyskland med bra funktion? (Frågar då Tyskland varit ett problemland för 2.0 och är nfiken på m det löst sig.)

    Alla har inte utsatts för det "spam" som nämns. T.ex. har jag sluppit det. Troligen beroende på att jag är utomlands några gånger år, och eftersom 2.0 haft brister utomlands har man enligt egen utsago framför allt koncentrerat sitt "spam" på användare som inte använt Vimla utomlands. Vänner till mig har däremot blivit utsatta. SMS varje dag om samma sak. Det är väl inte helt fel at kalla det spam.

  • Asawi Betalning/Faktura

    Vad jag förstår görs det någon form av "liten" upplysning varje gång man slår på betal/utlandssamtal. Kan de vara så för dig? Enligt vad som sagts ska dessa "små" upplysningar inte synas i historik när "riktiga" kreditupplysningar görs. Men jag jobbar inte på Vimla, så det här är inget jag VET utan bara vad jag läst här förut.

  • Asawi Teknisk Support

    Tog bort mitt inlägg eftersom jag behöver kolla lite mer först...

  • Asawi Betalning/Faktura

    @Leif-Råback Tycka vad man vill, men det är inte automatiskt i Vimla. Man måste själv begära 55+ (eller övriga rabatterade kategorier), vilket man enkelt gör vid beställningen genom att kryssa i en ruta (och då dyker rätt pris upp automatiskt). Fyller man 55 när man redan har abonnemang (eller inte kryssat i rutan) måste man (tyvärr) kontakta Vimla och få det omgjort till 55+. Något de gör omedelbart om man chattar med dem.

  • Asawi Betalning/Faktura

    Min erfarenhet är att det brukar ha med personen i frågas fakturabetalning. Men rabatten har jag fått i vilket fall.

  • Asawi Utomlands

    10 GB per månad är det väl man får använda inom EU?

    Anledningen till att det är begränsat när man roamar är att Vimla får betala den utländska operatören. Ska man kunna hålla Vimlas priser funkar det inte att bjuda på allt möjligt som kostar men man inte får betalt för.

  • Asawi Allmänt

    Snälla,låt oss slippa den diskussionen även här. Det stämmer att Vimla inte är registrerad som operatör hos PTS och detta är, som framkommit många gånger tidigare, viktigt för vissa att påtala. Trots detta betraktas Vimla som en operatör av "folk i gemen" (även om det är fel) och det är VImla som blivit utsedd, inte moder Telenor. Släpp det! Från båda håll!

  • Asawi Teknisk Support

    Du bör kunna stänga av SIM-kortets PIN under inställningar - säkerhet - (gissningsvis under avancerat)

  • Asawi Abonnemang

    Tydligt nog för mig i alla fall!

  • Asawi Teknisk Support

    @Peter-Ekhagen Vimla har ingen kundtjänst igång under helgen, utan det är bara vi andra användare som kan försöka hjälpa till. Jag skulle i ditt fall börja med a gå in i routerns inställningar och göra en extra koll av APN.

    Jag har samma ruter i sommarstugan och jag brukar använda appen TP Link Tether på min mobil för att kolla/ändra inställningar när jag inte kan använda dator.