• Ann-Charlotte Jansson Betalning/Faktura

    Citat från supporten:

    "jag kan absolut hjälpa dig. Alltså vi kan inte visa hela fakturor och det har vi aldrig visat heller. Grundkostanden för sitt abonnemang stå på Mitt Vimla där även extrakostander visas"

    Men det står ingenting om varför kostnaden skiljer sig från grundkostnaden, och det står ingenting om vad kostnaden är för något? Är det verkligen fritt fram att fakturera utan att tala om vad det är man fakturerar? Ja, det verkar stå något om den kommande fakturan, men inte föregående månad, den som vi betalar just nu. Hur kan det vara för mycket begärt att få specificerat vad man betalar för?

  • Ann-Charlotte Jansson Allmänt

    @Rasseman


    Ursäkta, men vad är det för abonnemang, inget som jag kan hitta på hemsidan iallafall, där hittar jag enbart 4 GB, 60/600, inget annat.

  • Ann-Charlotte Jansson Betalning/Faktura

    Jag vill se min faktura.

    Hos vimla, står det så här, "För att se status på din fakturabetalning eller se dina fakturor, var vänlig besök klarna".

    MEN, hos klarna står det så här: "Du kan se fakturans innehåll under fliken Förbrukning på mitt.vimla.se".

    Inte hos vare sig Klarna eller Vimla går det att hitta någon faktura alls, på min inloggade sida.


    Moment 22, hur ska ni ha det? Var ska jag få se min faktura?

    mvh

    Lotta

  • Ann-Charlotte Jansson Utomlands

    Fortfarande håller jag fullständigt med Monika, jag är inte alls så intresserad av surf utomlands, men jag behöver problemfritt, utan att varje gång jag åker utomlands för enstaka dagar med mitt jobb, behöva fixa för att alls kunna använda min telefon till det jag behöver, att kunna kontakta andra via sms och telefoni. Den försämringen tycker jag inte att ni fullt ut kunnat förklara varför den är nödvändig, ni tar (tog) rejält betalt för detta tidigare, vad stoppar er från att fortsätta med den typen av tjänst?. Stoppa surf utomlands för alla med minsta abonnemanget, det är inga problem för mig, men att dessutom helt stoppa möjligheten att använda telefonen, det är faktiskt en ganska grov försämring, som ni inte heller aviserat särskilt tydligt, jag skulle lätt ha kunnat åka utomlands utan att veta om detta, om inte Monika skrivit sitt inlägg och fått ett tydligt svar, som inte hon heller väntat sig.

  • Ann-Charlotte Jansson Utomlands

    Instämmer! Det verkar helkorkat rent ut sagt av Vimla att försämra, ok att man inte godkänner surf i EU, men det är ju inte precis så att det var gratis att ringa och smsa innan. Och hänvisningen till att konkurrenterna gör så är ju också otroligt korkad, man tar ju inte marknadsandelar genom att göra likadant som konkurrenterna.... Det är som vanligt i tele-branchen, det gäller att byta och ha koll!