• Andyman Utomlands

    Viktor_vimla


    Varför tar Tyskland så lång tid att komma in i Vimla 2.0?? Är ju ett EU land😀

  • Andyman Abonnemang

    @Asawi Bra för er med Android mobiler😀😀. För oss med Apple fungerar det inte🙄🙄😢😢

  • Andyman Utomlands

    @Robbin-Johansson Aktiverat roaming i vimla appen?

  • Andyman Teknisk Support

    Pm skickat via messenger Ida_viml

  • Andyman Teknisk Support

    @Ida_Vimla

    @Alex_Vimla


    Har ni ngn uppdatering när det är möjligt att ringa och skicka sms till betalnummer igen med er nya plattform?

  • Andyman Teknisk Support

    Verkar som att klockslagen ”buggar” i appen . Ringde tex 044-135000 kl 0940 idag. I appen står det att jag ringde 07:40. Tittar jag sedan vidare i listan över utgående samtal så är det samma problem med resten av nummerna. Appen registrerar samtalet två timmar fel, alltid.

  • Andyman Betalning/Faktura

    @FredikG Jag ger tummen upp för Vimla👍🏼👍🏼.. Suveränt att man kan sänka sin räkning till 0 kr/mån om man tipsar många om Vimla😀😀. Inte ngn annan operatör med denna möjlighet Hör av dig om du vill veta ngt mera😀😀😀.

  • Andyman Betalning/Faktura

    Inget gnäll här heller👍🏼👍🏼😀😀. Jag upptäcker att betalningarna går snabbare och snabbare nuförtiden😀😀. Alla mina tipsningar igenom på mindre än 40 timmar😀😀😀.

  • Andyman Teknisk Support

    @Ida_Vimla


    Bra! Vissa betalnummer fungerar nu. Tex0944- 1149004.

    MEN INTE 0944-6709009(skickade mail i morse med info om detta för mig viktiga nummer) utdrag från tidningen där korsordet finns.

    Går inte att sms:a 72660 . Samma tjänst som telenummer09441149004


    Ang röstkvaliteten så kan det ju faktiskt vara fel på mitt SIM kort. Du har ju inget problem. Har beställt nytt SIM i fredags så jag hoppas det fungerar bättre. Återkommer med aktiveringshjälp.

  • Andyman Teknisk Support

    @Ida_Vimla Jag testar !! Kan säga att jag inte bytt Sim kortet till annan enhet. Däremot så är det dålig röstkvalitet vart jag än ringer ifrån. Vanlig GSM kvalitet . Kan det vara så enkelt att det är fel på just mitt SIM kort. Ja, det gäller även inkomna samtal. Jag testringer min fru samt fram och tillbaka nu flera gånger, korta samtal så kan ni felsöka. Hela tiden dålig kvalitet. Ingen HD VOICE där inte, som det alltid var innan det nya SIM kortet anlände. Gäller även inkommet samtal ca 0838 i morse . Från annan med Vimla. Alla upplever det som ringer/eller blir uppringda av mig. Vid 21 igår ringde jag tilll annan med Vimla. Samma där. Alltid tidigare varit HD VOICE.

    Känns som det vid utgående/inkommande samtal kopplar det ned från LTE till 3G (vilket det ska göra) men i samtliga mina fall sänks ytterligare till 2G nätet trots att det fortfarande står 3G under samtal.



    Jag tycker dock att betalsamtal måste prioriteras . Vi måste kunna ringa betalsamtal samt när vi är i utlandet. Är det verkligen en svår bugg att lösa? Känns frustrerande för mig. Jag hade väntat med att gå över till nya plattformen om jag visste att detta problem fanns😞😞. Är så beroende av detta som du säkert kan se på mina trafikspecar för tidigare månader. Fungerar heller inte att sms:a till 72999 som det tuffare gått. (Världens barn