• Anderz Helgesson Berg Nummerflytt

    Jag tecknade ett nytt abonnemang till min mormor precis på Vimla. Men strax därefter fick hon ett e-mail som stod att den var nekad för att numret står i ett annat namn. Det abonnemanget hon har nu står i min morfars namn. Det stod också att det var superenkelt att föra över namn med fullmakten. Men det stod samtidigt att man behöver Bank-ID.

    Varken min mormor eller morfar har någon typ av Bank-ID. Finns det något annat sätt att lösa det på?

    Hon vill bara kunna använda samma nummer som hon hade på Tre.

  • Anderz Helgesson Berg Nummerflytt

    Hej!

    Min mormor har just nu mobilabonnemang hos Tre. Men hon vill gärna byta till Vimla, eftersom hon hört väldigt gott om er från mig och min familj. Hon har ingen bindningstid kvar hos Tre, så hon kan säga upp sitt abonnemang när hon vill egentligen.

    Men jag undrar mest hur jag tar mig till väga för att teckna nytt Vimla abonnemang? Måste vi gå till en Tre butik och säga upp abonnemanget. Eller kan allt göras här på Vimla?

  • Anderz Helgesson Berg Teknisk Support

  • Anderz Helgesson Berg Teknisk Support

    @Adnan Tack för tipset! Jag ska komma ihåg det för framtida referens.

  • Anderz Helgesson Berg Teknisk Support

    Tjena!

    Jag surfade upp all min datamängd igårkväll, men bestämde mig för att köpa 2 GB imorse. Men det går otroligt långsamt, fast jag hade fyllt på med 2 GB. Jag gjorde en mätning på Bredbandskollen och jag fick ut 0.4 Mbit/s som bäst (Innan surfen tog slut hade jag 176 Mbit/s som bäst). Så det är ju någonting som inte stämmer.

    Jag har startat om mobilen minst 7 gånger. Jag har även avaktiverat PIN-koden och aktiverat den för att se om det gjorde någon nytta. Är det någonting jag gör fel? Eller är det någonting jag glömt göra för att det ska funka?