• Alf Petersson Vimla 2.0

    Hej!!
    Vad kan vara viktigare än nöjda kunder?
    Och jag är fullt nöjd med mitt betalsätt, vill inte ha något nytt!!

    Fokusera på eran kärnverksamhet, att leverera en fungerande mobil telefoni/data lösning till era kunder.

  • Alf Petersson Vimla 2.0

    Ännu än månad utan någon lösning eller besked?
    Börjar tro att det har låg prioritet? :-)

    Ligger utvecklingen i något utvecklingsland?

  • Alf Petersson Vimla 2.0

    Jaha, vad händer Ida_Vimla?
    Kommer ni på någon lösning snart, tycker det verkar som om ni inte jobbar aktivt för att lösa det här problemet.
    Borde inte vara "rocket sience" för att få tiden rätt på SMS/MMS.

  • Alf Petersson Vimla 2.0

    Vart tog du vägen Ida_Vimla, saknar ditt mail på "vad som pågår i ditt ärende och mailar dig en uppdatering så fort jag fått mer info!".

  • Alf Petersson Vimla 2.0

    Känns inte som det är prioriterat, men blir gärna motbevisad!!
    :-)

  • Alf Petersson Vimla 2.0

    Konstigt...

    Fick detta från supporten "Ditt ärende är det enda som vi känner till som omfattar just detta problem, med att tidsstämpeln på sms blir felaktig, så det finns inget som pekar på att det skulle vara ett omfattande fel för 2.0 just nu."

  • Alf Petersson Vimla 2.0

    Sommartiden gjorde ingen skillnad samma fel!!
    Men dom skriver hela tiden att det bara är jag som har problem.
    Så ni som upptäckt att det inte fungerar med andra system stöt på så att det händer något i andra änden.

  • Alf Petersson Vimla 2.0

    Fick följande mail angående mitt ärende idag.

    "Hej!
    Det här är ett automatiskt meddelande för att påminna dig om att vi väntar svar på ärendet nedan. Är det inte längre aktuellt behöver du inte svara utan ärendet stängs automatiskt."

    Känns som det vore bättre om problemen var lösta innan man försöker stänga ärendet!!
    Eller är det för att förbättra statistiken?
    😜

    Men supporten fick ett svar så förhoppningsvis så lever ärendet vidare tills det blir löst.

  • Alf Petersson Vimla 2.0

    Det löser inte mina och andras problem!!
    I dagens samhälle så blir det fler saker som kopplas ihop med bland annat SMS (larm, övervakning, beställningar mm.) så att detta fungerar korrekt är nog en förutsättning för att vara telefonoperatör i dagens samhälle.
    Om Vimla inte löser detta inom rimlig tid så kommer jag utan tvekan att byta till en leverantör som uppfyller grundläggande funktionalitet med SMS.

    Men jag hoppas fortfarande på att dessa grundläggande funktioner ska fungera som förväntat inom en snar framtid även hos Vimla.

  • Alf Petersson Vimla 2.0

    Har du 100% koll på vad du gör?
    Alla telefoner visar inte vilken tid som meddelandena är stämplad som skickat utan visar när dom kom fram.

    Bland annat Samsungs original meddelandeapp.
    Prövade men en Sony och där gick det att få fram mera info om meddelandet och faktiskt se när det var tidsstämplat som skickat.
    Möjligen om man byter ut meddelandeappen i en Samsunglur så kan man se det.
    Och vore det så enkelt som att byta ut simkortet så hade säkert supporten redan erbjudit mig det.
    Nej det här är något som dom är medvetna om men ej prioriterar att fixa till.
    :-(