• Alex_Vimla Abonnemang

    @TobbeSthlm

    Nej, extradata kommer alltid att förbrukas sist.


    @mlo Vad bra att det är igång och ser korrekt ut för dig nu :)



  • Alex_Vimla Abonnemang

    @Spotify @mlo @Ola71 @Johan-Arne-Ingelsson-Nykvist


    Jag har nu tagit reda på exakt vad som gäller. Ni har i tidigare tråd fått fel info av mig, vilket jag helt och hållet tar på mig, förlåt för det.


    Det som gäller är följande:

    * All data som man sparat innan 1 juni 2018 har vi fördelat ut på kommande 12 månader. På så sätt så tappade alltså ingen större delen av sin pott nu vid månadsskiftet maj/juni.

    * Data som man sparat mellan juli 2018 - juni 2019 har förbrukats på det sättet som @mlo säger, att vi alltså har tagit av den nyaste månadspotten först.

    * Efter den 1 juni 2019 så tar vi alltid av den äldsta sparade datan först.


    Som ni påpekat tidigare i tråden så kan potten (på startsidan) visas lite felaktigt, eller inte all, detsamma gäller den förbrukningen av månadens data. Detta är uppmärksammat av oss och det är något som vi jobbar på att lösa, men det är inget som påverkar den sparade datan eller potterna, utan enbart ett kosmetiskt fel.


    Alex


  • Alex_Vimla Teknisk Support

    @MrMana

    Hej!


    Det finns ingen möjlighet att göra detta i appen, utan det är isf i telefonen som man kan stänga av mobildata, alternativt så kan du höra av dig till supporten när du vill aktivera eller inaktivera mobildata på abonnemanget.


    Alex

  • Alex_Vimla Utomlands

    @Prompinea

    Tråkigt att höra att det inte fungerar klockrent för sonen i Norge. Är det endast där ni vet att det strular eller kan det hända även i andra länder?


    I just Norge så är det oftast Telenor som brukar vara den operatören man ansluts till automatiskt, blir han även "utkastad" från den operatören?
    Något ni kan testa innan nästa avresa är att låsa telefonen till 3G och se om det fungerar bättre. Annars får vi självklart kika vidare på detta.


    Alex

  • Alex_Vimla Buggar

    @CoffeeTears

    Det är en funktion som vi på sikt vill börja använda, men först så måste vi bygga en integration mellan Billogram och oss. När den är klar så kommer vi ha möjligheten att öppna upp funktionen.


    Alex

  • Alex_Vimla Abonnemang

    @Spotify Dina exempelbilder visar ju då denna bugg som vi hade, därav att det drog från månadsdatan i maj istället för den äldsta datan. Det var även en bugg som gjorde att det kunde visas lite fel i vyn på spara data vilket också är löst. Upplever du fortfarande att den sparade datan inte stämmer och vad specifikt är det isf du inte tycker känns rätt?


    @Ola71 Nu ska det vara löst så att det är rätt data som dras, dvs den äldsta datan dras först. Jag drar iväg ett mail till dig också, så kan vi försöka reda ut extradatan i april.


    Alex


  • Alex_Vimla Buggar

    @CoffeeTears


    Absolut, vi brukar med jämna mellanrum skicka påminnelser via sms också, men framförallt mail. Ska försöka se till att vi gör det via sms ännu mer nu i framtiden.


    Alex

  • Alex_Vimla Allmänt

    @Petra-Lernö

    Hej Petra!


    Jag kan inte se att det ligger någon paus på ditt abonnemang, utan den togs bort den 1/6, så allting ser ut att vara i son ordning :)


    Alex

  • Alex_Vimla Teknisk Support

    @Enrique-Rodriguez-Sait

    Hej!


    Allting ser ut att vara aktivt i våra system. Om du gör ett test på Bredbandskollen vilka hastigheter får du då?

    Alex

  • Alex_Vimla Betalning/Faktura

    @Åsa-Norlin

    Som @mlo säger så får du gärna kontrollera om du har AD-blocker aktiverat, och isf avaktivera det. Annars borde det även hjälpa att du testar att göra detta i en annan webbläsare. Skulle du fortfarande ha problem med att uppdatera betalmetoden så är du varmt välkommen in i chatten så ska vi hjälpa dig där. Chatten hittar du på support.vimla.se


    Alex