• Alex_Vimla Allmänt

    @Sven

    Denna diskussion har vi haft i många andra trådar. Där har vi redan talat om att vi just nu har en backlogg som vi nu vidtagit åtgärder och även börjat ta ned den. Att denna backlogg finns är självklart inte acceptabelt, utan vi vill tillbaka till den servicenivå som vi tidigare haft.

    @Andyman

    Det är ett riktigt bra förslag. Jag ska prata med Christoffer och se till att ni alla får en bra introduktion inom kort.


    /Alex

  • Alex_Vimla Allmänt

    @S-L

    Att stänga chatten är ju ingenting som vi vill göra, utan det är ju en åtgärd vi behövt vidta när belastningen varit så pass hög att vi inte haft möjlighet att ha chatten öppen och samtidigt hinna med de mail som kommer in.Under tiden chatten varit stängd har vi gjort allt vi kan för att akuta ärenden ska lösas snabbt, men det är ju tyvärr så med backlogg-situationer att en naturlig konsekvens blir att man inte hinner besvara allt i tid. Men vi gör verkligen vårt bästa.Nu är ju däremot chatten öppen igen och vi finns tillgängliga där om något är akut.


    @Sven du påpekar att samtliga akuta frågor inte hunnits med, och så är det ju tyvärr(vilket jag också skrev om i mitt förra inlägg). Att vi inte kunnat hålla den svarstid som vi vill ha är självklart något som vi inte är nöjda med och inget vi ser som ett normalläge. Och det är ju därför vi vidtagit drastiska åtgärder, som att stänga chatten för att komma tillbaka till en plats där vi kan ge alla användare exceptionellt bra och snabb service. Men det är en resa och det tar tid - det jag kan säga är att situationen blir bättre för var dag som går. Det hindrar såklart inte att användare har hamnat och kommer fortsätta hamna i situationer där vi svarar för långsamt, återigen något vi verkligen inte är nöjda med.


    Jag märker att det här ämnet dyker upp med jämna mellanrum just nu när vi har en backlogg, där du konstaterar att vi inte håller de svarstider vi normalt sett vill hålla och jag bekräftar det, för att vi ju har en backlogg.


    Uppenbarligen så har vi ju den här diskussionen för att ni båda (tillsammans med många andra) värnar om Vimlas service och vilken upplevelse man har som användare - att ni bryr er så mycket om det gör mig väldigt glad!


    Ni båda är väldigt kunniga inom Vimla och vet hur saker och ting fungerar här. Något som hjälper och gör en tydlig skillnad är om ni svarar användare som skriver sina frågor här på forumet, eller om ni kan komma med konkreta förslag på hur vi kan göra saker bättre, utöver att konstatera att backloggen måste arbetas bort, då vi redan gör allt vi kan för det. På så sätt tror jag att vi snart kommer till en situation där det inte längre behöver startas trådar om backloggen längre.


    /Alex

  • Alex_Vimla Betalning/Faktura

    @Anna-Sofia-Karsten

    Helt riktigt så ser denna faktura för hög ut. Jag har även hittat felet och korrigerat detta åt dig. Mer info kommer i mitt svar på mailet du skickat :)


    Alex

  • Alex_Vimla Teknisk Support

    @Per-Erik-Ottosson

    Okej, upplever du alltså detta endast när du är uppkopplad på din router? Med andra ord, fungerar det via mobildata, samt från andra wifi-nätverk?

    Om så är fallet så låter det som om att det kan vara något på routern som spökar för dig.


    Alex

  • Alex_Vimla Allmänt

    @S-L

    Mitt svar var på frågan om vi sett någon lyckad effekt på att ha chatten stängd. I antal ärenden som finns så har det gjort en stor skillnad att ha chatten stängd. Att t.ex. folk som varit utomlands har fått vänta på svar är självklart ingenting som vi har velat ska hända, men inflödet har varit så stort att vi inte hunnit med samtliga.


    Att göra om hemsidan är något som varit planerat sedan länge och någonting som vi tror kan minska trycket i supporten. Om du kikar på beställningssidan så har vi nu kunnat lägga till en mini-FAQ där för vanliga frågor man kan tänkas ha inför ett byte till oss.


    @Sven Vi använder exakt samma chatt-system som vi gjorde innan. Om man åker ur chatten så är det oftast för att skärmsläckaren går på, alternativt att man tappar kontakten med sidan. Däremot så brukar vi se vilka som hoppat in och ut ur chatten och kan då oftast hjälpa dessa personer.


    Alex

  • Alex_Vimla Allmänt

    @S-L @Sven

    Vi har ändrat på chattens widget, jag ska även försöka få upp ett separat foruminlägg kring det under dagen. Detta kanske inte når ut till alla, men däremot så kommer fler kunna veta vägen till chatten.


    Vi har valt att ha forumet i kategorin Support, då vi vill att forumet delvis ska vara en support-kanal och även ett community där man kan dela tankar och idéer.


    Exakt hur mailkorgen ser ut kan jag inte gå in på, däremot så har det gett väldigt bra resultat att ha chatten stängd och vi har lyckats ta ned det en stor del. Vi har fortfarande en bit kvar och har därmed längre svarstid än normalt. Vi jobbar däremot på ett sätt så vi kan angripa samtliga "köer" av mailen så att så många som möjligt får svar på sina frågor. Vi håller självklart koll på ärenden som vi anser vara extra akuta, så att dessa får snabb hjälp. Nu när chatten är öppen så kan de mer akuta ärendena få hjälp den vägen.


    /Alex

  • Alex_Vimla Betalning/Faktura

    @Marko-Malm

    Vad funderar du på kring autogiro? Det flesta svaren går att hitta på vimla.se/autogiro


    Alex

  • Alex_Vimla Vimla 2.0

    @Jan-Frostner

    Hej!


    Okej, skulle du kunna börja med att dubbelkolla så att inställningarna stämmer överens med dessa: vimla.se/apn


    Om det fortfarande inte fungerar så får du gärna ta en skärmdump på dina APN-inställningar och posta här.


    Alex

  • Alex_Vimla Vimla 2.0

    @Karl-Olov-Nordin

    Vad jag ser så väntar vi fortfarande svar från dig på det sms vi skickat ut angående adressinformationen. När du bekräftat din adress så kommer vi sedan att skicka ut simkortet till dig.


    Alex

  • Alex_Vimla Vimla 2.0

    @Pelle-Jansson @li

    Puk-koden står på själva simkortet (den stora delen som simkortet sitter fast i). Det är den du ska använda för att komma vidare på vimla.se/sim