• Alex_Vimla Vimla 2.0

    @Sven Självklart så ska vi inte sticka under stolen med att det funnits / finns brister med Vimla 2.0.


    Men som du själv nämner så har dessa brister / buggar lösts av oss i stor utsträckning. I de bästa av världar så skulle dessa inte ha uppkommit alls, men här får vi ta lärdom av det som hänt för att kunna förbättra oss. Men som vi nämnt i många trådar här på forumet så är det framförallt vår kommunikation kring detta som måste förbättras.


    /Alex

  • Alex_Vimla Allmänt

    @sven Det stämmer att chatten fortfarande är stängd på förmiddagarna. Det är fortfarande inte beslutat när vi kommer att öppna den och varför vi har den stängd tycker jag är ganska tydligt beskrivet ovan.


    Att stänga chatten under delar av dagen är självklart ingen optimal situation för någon av oss, men detta tror vi är den bästa lösning. Du verkar ta detta väldigt hårt, är det någonting du behöver hjälp med eller funderar på?

    /Alex


  • Alex_Vimla Vimla 2.0

    @Benny-Hansson @borgus


    Vimla 2.0 är i vår mening en fungerande plattform. Som @johan_vimla har kommenterat i ett tidigare inlägg (https://forumet.vimla.se/topic/3539/vimla-2-0-del-...) är detta inte ett experiment från Telenor, utan detta är ett aktivt beslut från oss på Vimla.


    Det finns buggar på Vimla 2.0 som vi jobbar med att lösa. Däremot är buggar ingenting unikt för oss, utan det finns även på Vimla 1.0 och även hos andra operatörer. Vi har gjort bedömningen att denna plattform är såpass fungerande att vi valt att gå live med den, medan vi jobbar parallellt med att lösa de problem som finns på plattformen.


    /Alex


  • Alex_Vimla Betalning/Faktura

    @ThomasL Nej, det kommer vi ha kvar, fast med Stripe som partner istället för Klarna.


    /Alex

  • Alex_Vimla Idéer

    @Johan-Stephensson-Möller


    Det är faktiskt något som hade varit riktigt ballt att ha. Just nu har vi inte detta i vår utvecklingsplan men självklart så kommer du få veta om vi planerar på att skaffa det.

    /Alex

  • Alex_Vimla Betalning/Faktura

    @Lars-Dahlbäck28


    Självklart så ska vi lösa din faktura. Det absolut enklaste är att du kontaktar oss i chatten när den öppnar kl 13 så hjälper vi dig direkt.


    /Alex

  • Alex_Vimla Vimla 2.0

    @Benny-Hansson

    Med Vimla 2.0 så vill vi ju kunna erbjuda än ännu bättre tjänst än vad vi gör idag med Vimla classic. Vi är i min mening inte långt borta från detta, men det är några fixar kvar som det jobbas stenhårt med att få ordnat. Vi har även haft brister i vår kommunikation kring vad vi haft för aktuella buggar på plattformen, detta kommer nu bli mycket bättre och tydligare. Som vi pratat om tidigare kan du självklart välja att migrera bland de absolut sista om du vill göra det.


    @NiklasO Leveransrapporter visar endast att smset kommit fram till operatören, inte att det nödvändigtvis kommit fram till mottagaren. Därför anser vi att det är en föråldrad metod för att säkerställa att smset kommit fram och valde då att inte satsa på detta.


    /Alex

  • Alex_Vimla Allmänt

    @Spotify Jag vet inte riktigt vad du vill att jag ska svara på detta. Att vi har längre svarstid just nu och kritik kring det är jag helt med på. Men när du tycker det är värdelöst att du får svar för snabbt så vet jag inte vad du vill att jag ska säga. Vi tar ärenden i den ordning / prio som vi tror är det bästa sättet för att göra så många som möjligt nöjda.


    Här i forumet så är det många trådar där svar måste dubbelkollas med andra avdelningar mm för att rätt information ska komma ut. Det känns märkligt att pausa resten av alla forumtrådar pga det.