• Örjan Snell Vimla 2.0

    @Rasseman

    Du har ditt fungerande säjer du.

    Ange här då alla inställningar, å jag menar alla.

    Har provat deras manuella för Samsung men det funkar inte å den automatiska som kommer in (bland alla andra som åxå dyker upp) funkar inte.

    Har provat manipulera inställningarna sen jag gick över från Tele2 hit å en enda ggn fick jag iväg ett kort för test till syrran men nu är det stopp igen.

    Inne på min 2:a månad utan funkande mms.

  • Örjan Snell Teknisk Support

    Tjo

    Jag har bytt till Vimla den 4/3 med nummerflytt men har nu problem med MMS.
    Först fungerade inte MMS alls men verkar idag efter tester fungera fast det tar extrem tid för att få iväg dom.
    När det kom fram var det inte från mitt flyttade mobilnumer utan det jag tror det nummer som var temporärt innan flytten var kvar.

    MMS jag får måste jag läsa via WEBen, så där är det också nåt fel.

    Jag har fipplat med APN som bara den, testat Default-reset, testat det som står som Generella inställningar och även under Samsung, då det är det jag har.

    Generella

    Samsung

    Båda dessa har MNC 06 som gör att jag endast får H+ som nät. Default-reset är satt till 08


    Vad kan jag mer göra?
    Detta med att MMS inte funkar är extremt enerverande då det skickas dagligen.