• Åke Arvidsson Betalning/Faktura

    Så jag ser fram emot att ny byter betalpartner!

  • Åke Arvidsson Betalning/Faktura

    Jag har inte heller fått någon faktura. Har dessutom beställt autogiro men det lyckas Klarna inte få att fungera. Jag har skrivit till dem om det, men de har inte löst det och inte heller svarat.

    I maskingenererade mejl står det att "Vi kunde dessvärre inte dra pengarna från ditt angivna konto eftersom det saknades täckning" men det är, som jag nu förklarat för dem två gånger rent strunt. Kontot har redan nu tillräckligt med pengar för att betala alla mobilräkningar jag kan tänkas få under resten av mitt liv. Jag har många andra räkningar på autogiro och alla fungerar. Det är bara Klarna som strular, vilket är lite ironiskt med tanke på att de kallar sig "fintech" och med nytt banktillstånd skall utmana gamla banker.

    Ser att det i forumet skrivs om "låsta känslor" gentemot Klarna. Jag dömer i alla fall ingen på förhand. Som högutbildad inom datavetenskap och kritisk mot dyra banker var min uppfattning att det var spännande med ett nytt betalföretag som försöker utnyttja IT från grunden och utmana dyra banker. Det hade verkligen behövts men, tyvärr, det jag nu upplever gör att Klarna förefaller ha mycket hemläxa kvar att göra innan jag skulle känna mig trygg med dem som bank.