-
Lägg in en funktion för att bekräfta avslut av abonnemang
cavveman svaradeBäst svar
17 InläggSom det är nu så trycker man bara på avsluta och ingen ruta för om man vill bekräfta att man vill avsluta sitt abonnemang.
Om man råkar trycka den knappen av misstag så blir det lite extra jobbigt genom att man måste kontakta staff för att ångra sig.
Samt att det vore bra med en funktion där man kan klicka i en ruta att numret skall porteras till annan operatör så att numret ej försvinner i limbo.
Och nu är det bara hoppas att mitt abonnemang ej avslutas i och med att jag tryckte på knappen för att se om man får bekräftelseruta på om man VERKLIGEN VILL avsluta sitt abonnemang.
cavveman - 17 inlägg -
mlo svaradeBäst svar
924 InläggVågar inte testa själv men om det är som @cavveman säger måste det såklart åtgärdas!mlo - 924 inlägg -
MikaelE svaradeBäst svar
919 Inlägg@cavveman Det behövs ingen knapp för att numret ska vara öppet för portering. Numret är redan öppet för portering, det är standard hos Vimla.
Abonnemanget avslutas inte direkt, utan först vid månadsskiftet eftersom du redan betalat för månaden. Med andra ord är risken nog minimal att man hamnar i limbo så vida man inte avslutar abonnemanget 23.59 den sista i månaden. Skulle någon ångra ett avslut under pågående månad tror jag Vimla kan hjälpa till så att det inte avslutas helt.
MikaelE - 919 inlägg -
Nisse_Vimla svaradeBäst svar
228 InläggHej @cavveman och tack för din input!
En bekräftelseknapp är ingen dum idé alls. De ska vi se till att det kommer på plats.
Gällande flytt av nummer till en annan operatör är det som @MikaelE säger. Alla nummer är alltid öppna för nummerflytt. Sen är det så att det alltid är den mottagande operatören som måste be om att få ta över numret från oss.
Nisse_Vimla - 228 inlägg -
Nisse_Vimla svaradeBäst svar
228 Inlägg!!! Lithium import message: message2.body is empty, probably an attachment-only post. Subject: "Svar: Lägg in en funktion för att bekräfta avslut av abonnemang - Status ändrad till: Genomförd!"Nisse_Vimla - 228 inlägg