-
Sammanställning av Trafikspecifikation
Tom svaradeBäst svar
7 InläggJag saknar att kunna gå tillbaka och se hur mycket data jag har använt en tidigare månad. Nu är man tvungen att manuellt räkna ihop alla poster i Trafikspecifikationen för att se sin rotala dataanvändning.
Mitt förslag är helt enkelt en totalsumma för både samtal och datatrafik i trafikspecifikationen.
Tom
<hr><a href="https://forumet.vimla.se/t5/Allm%C3%A4nt/VIKTIGT-MEDDELANDE-Nya-regler-15-2/m-p/9235/highlight/true#M2164"><u>Se nya regler.</u></a> /Mod<br>Tom - 7 inlägg -
Petter svaradeBäst svar
1796 InläggJag håller med om att det i dagsläget inte är särskild överskådlig informaiton och det borde ju finnas möjligheter att vissa sammanställningar per vecka eller månad på ett enkelt sätt //Petter
MedlemsansvarigPetter - 1796 inlägg -
MikaelE svaradeBäst svar
1005 InläggJust att få en totalsumma på samtal och datatrafik känns som det borde vara en självklar funktion. Kan det vara så enkelt att funktionen glömdes bort när nya mitt vimla skapades. Helt klart vill jag också ha funktionen åter.
MikaelE - 1005 inlägg -
Petter svaradeBäst svar
1796 InläggJapp! Det finns med i utvecklingskön nu @MikaelE.
MedlemsansvarigPetter - 1796 inlägg -
Michael svaradeBäst svar
1969 Inlägg@Tom håller med! Innevarande månad så kan du dock använda https://saldo.me för att hålla koll på förbrukning ;)
Tillskillnad från Mitt Vimla så visar den hur mycket du förbrukat mot vad du har "kvar".
--------------------------------- [Länk till forumregler](http://forumet.vimla.se/topic/127/forumets-trivselregler)Michael - 1969 inlägg -
MrM3 svaradeBäst svar
2 InläggHej!
Riktigt nöjd med Vimla än så länge måste jag säga. Det jag skulle vilja se en förändring av är att göra det enklare för att se trafikspecifikationen över föregående månader. Som det ser ut nu när jag går in på Mitt Vimla ser jag väldigt tydligt vad jag förbrukat pågående månad i antal samtal, antal data osv. Vill jag däremot gå in och kika på föregående månader verkar det vara omöjligt att få upp. Istället är det långa listor som visar allt. Visserligen kan man bocka ur olika alternativ men jag saknar ändå en möjlighet att se totalten av t.ex. antal samtal/sms/data osv. Detta skulle underlätta för att se vilken nivå av abbonemang man egentligen behöver. Hoppas detta går att ordna.MrM3 - 2 inlägg -
Adnan svaradeBäst svar
631 InläggHej @MrM3 och välkommen till forumet! Du är inte den första som eftersökt det du beskriver. Man vill ju kunna se en sammanställning av sin historik tillbaka i tiden för att få en bild av sina trafikvanor och som du skriver eventuellt ändra nivå på samtal/sms och datamängd i abonnemanget :smileyhappy:
Då det du föreslår finns sedan tidigare (i Labbet respektive Idéer) har jag flyttat ditt inlägg hit. Förhoppningsvis kan vi också få en uppdatering från Vimla när detta kan implementeras.
Kul att höra att du också är nöjd med Vimla!
Adnan - 631 inlägg -
Adnan svaradeBäst svar
631 Inlägg@MrM3 Förresten! Ge gärna kudos till idéen (tryck på tummen upp-knappen) så ökar det chansen att förslaget går igenom/prioriteras upp.
Adnan - 631 inlägg -
Lidback svaradeBäst svar
320 Inlägg@Nils @Petter Sammanställning finns ju nu månatligen under trafikspecifikation. Borde inte denna markeras som "löst" då? Eller fattar jag trådskaparen på ett fel sätt här?
Lidback - 320 inlägg