-
Gör något med utlandspriserna snälla
Nisse_Vimla svaradeBäst svar
228 Inlägg@mlo Bra noterat. Den informationen kommer att komma upp hemsidan.
Nisse_Vimla - 228 inlägg -
Adnan svaradeBäst svar
607 Inlägg@Nils Formuleringarna jag och @Erik filade på i somras om bl.a. debiteringsintervall och kostnadsspärr för data har försvunnit (antagligen i samband med höstens förändringar av hemsidan) och är något som bör läggas tillbaka då infon gäller faktorer som påverkar priset. En del av den infon blir kanske inaktuell i och med den nya och kommande roamingprislistan, och då är det bara att justera enligt den nya verkligheten.
Edit: typo.
Adnan - 607 inlägg -
228 InläggHej @Adnan!
Det låter som vettig informaiton att ha med på hemsidan. Har du möjligtvis kvar formuleringarna ni spånade på?
Adnan svaradeBäst svar
607 Inlägg@Nils Det enda som finns är det som framkommer i den tråd jag hänvisade i mitt föregående inlägg. Om ni inte kan få tillbaka dom exakta formuleringarna på något annat sätt kan jag sätta mig ned och försöka komma ihåg vad vi landade i. Bör i så fall ha det klart under denna vecka.
Adnan - 607 inlägg -
228 InläggHej @Adnan!
Vi kommer relativt snart att uppdatera sidan för utlandspriser. Då kommer vi även att se över texter som ska vara där. Jag har noterat dina synpunkter och ska kolla mer på hur vi kan formulera detta bättre på hemsidan. Det är verkligen toppen att du har ögonen öppna för sånt här. Tack!
Michael svaradeBäst svar
1920 Inlägg@Petter priserna ser samma ut? Möjligtvis har ni höjt sms till 2,95kr från Sverige > Tyskland? Fått för mig att det kostade något på 2kr innan.Eller så har priserna inte kommit upp än i mobilversionen iaf ;)[Saldo-app för dina Vimla-abb](https://saldo.me) - [Gratis SMS](https://fuska.se/mobiltjanster/gratis-sms) - [Forumregler](http://forumet.vimla.se/topic/127/forumets-trivselregler)Michael - 1920 inlägg -
mlo svaradeBäst svar
924 Inlägg@Michael, ge det några minuter och ladda om sidan så ser du nya priserna. Jag såg inte heller förändringen med en gång.
mlo - 924 inlägg -
Anonym svaradeBäst svar
0 InläggSuveränt med nya priser till och från utlandet????! Men saker kan alltid utvecklas . Skulle vilja få in detta under forum men vet ej hur man gör . Tycker VIMLA ska gå ett steg längre och redan nu införa eu taxan som ska gälla fr.o.m. 30 april 2016. Detta skulle ge ett rejält försprång gentemot andra lågprisoperatörer.....visar dessutom på rejäl handlingskraft vilket är viktigt. Dessutom tycker jag att om man aktivt använder sin mobil inom eu för att ringa och sms/mmsa ska det kosta . Men det ska inte kosta att ta emot samtal sms eller mms inom eu. Då används mobilen inte aktivt. Då gör man inte ett aktivt val. Telenors tjänst KOSTNADSKOLL borde vimla utveckla och användas . Vad sägs om detta??
Anonym - 0 inlägg -
Mamikin36 svaradeBäst svar
88 Inlägg@Andyman hej, och välkommen till Vimla!
Ta emot samtal i EU Länderna (t.ex Tyskland, Norge, Tjeckien) är stort sannolikt att INTE bli kostnadsfri då man använder andras nätverk för att få göra saker och det kräver såklart liten belastning, så det ska naturligtvis kosta eftersom hur man använder andra ländernas nätverk gör att man behöver betala det då det inte är Telenors för att man betalar ytterligare för andra ländernas nätverk en liten summa. Priserna är klart och tydligt!
Mer behövs INTE att göra billigare då för 3-4 år sen så var priset på andra operatörer extremt dyr!
Kommer ihåg hos Comviq när jag tankade Amigos 2 ggr med 100kr/st.
Åkte till Turkiet, satt på Roaming (men ej använt internet alls, det bara åt ~1-2mb eller mindre för små synkronisering då jag hade iPhone så kunde den inte äta upp internet som Android brukar göra).
Den dagen, 1-2 timmar senare såg jag att det var 0 KRONOR! Så, gemför man priset nu, med några år innan så har det blivit bättre och mer acceptabelt!
Är man inte nöjd, så får ni köpa kontantkort på det landet så du kan ringa åtminston billigare.
Hyffsat bra alternativ tycker jag, om man kan :D Ta emot sms är ju gratis, mms vet ej men andra saker är som kostar.
Vimla är bra på utlandspriser NU, mer går det inte då det låter rejält bra speciellt när man inte behöver köpa såna konstiga planer för specifika länder för att ringa just för det landet.
Köp Vimla, öppna spärret på Mitt Vimla, kolla kostnaden för länder du ska åka till, och ha en trevlig semester utan att vara rädd om :)
Du kan ta emot samtal, men nekar du det blir du inte dragen till någon kostnad.
Köp istället datamängd för utland, och köp Viber Out (eller liknande VOIP kredit) och gör vanliga internationella samtal till hela världen för mycket mycket billigare summa än Vimla erbjuder.
Det använder bara 100 - 400kb/minut, Viber ger snygg samtal kvalite som inte behövs vid utomland, så skaffa en annan app som är justerbar på kvalite av ljudet, och gör ett test hur det går med datan per minut med billigaste och sämsta ljudkvalite (du förstår ändå bra, så bli inte besviken på det).
Gör lite undersökning, tar bara 1 timme sen är du redo att ringa/smsa billigt.
Data är nu billigt i utomlands så man har god möjligheter.
Är man rädd om appar att äta upp surf av sig själv på grund av app reklamer (på spel) eller synkroniseringar?
Använd Firewall på android som du kan blockera appar att använda internet, du kan välja appar du vill spärra att använda internettjänsten och så får du de appar du vill använda internet för, får du ha det son du vill!
AfWall är en bra Android app som man kan använda. Hoppas någon förstod vad jag menade med det här och får nytta av det.
EDIT: meh, radbrytning gick inte alls bra på mobil, ska nu göra på själva forumet och fixa det. Nu var det fixad, men är riktigt långt nu! :)
Mamikin36 - 88 inlägg -
Adnan svaradeBäst svar
607 Inlägg@Nils Angående formuleringarna vi pratade om innan jul: Ser att ni lyckats få fram dom exakta formuleringarna som var där innan dom försvann (med den ändringen att priserna till utlandet numera debiteras per minut). Därmed är ordningen återställd! :smileyhappy:
Adnan - 607 inlägg