-
Felkostnad och förlorad surf.
Didrik Sjöberg svaradeBäst svar
2 InläggTidigare denna månad så uppgraderade jag från 6gb surf till 10gb eller något liknande. Nu när jag kollar appen står det att jag ska betala 320 kr i augusti trots att det bör kosta 130. Dessutom står det att jag bara har 4gb surf, trots att det tydligt står att jag är på ett 10gb surf-abonnemang. Tacksam för hjälp, maila mig gärna så kan jag skicka bilder.Didrik Sjöberg - 2 inlägg -
Asawi svaradeBäst svar
903 InläggJag jobbar inte på Vimla, men eftersom de har helgstängt kanske jag ändå kan göra en gissning vad gäller surfen: Om du uppgraderade från 6 till 10 fick du 4 GB extra. Kan det vara så att det bara är den extra surf du fick spm är kvar?
Priset får jag inte ihop alls! Det borde vara augustis avgift plus priset för uppgraderingen, alltså typ 150+50=200 innan tipsrabatt dras. Chatta med supporten på måndag när de är tillbaka online. Klockan 13 tror jag.
Vimla på!Asawi - 903 inlägg -
Björn_Vimla svaradeBäst svar
46 InläggHej @Didrik-Sjöberg
Jag har nu tagit en titt på ditt abonnemang och precis som @Asawi säger så får man mellanskillnaden surf då man uppgraderar. 6GB har lagts på abonnemanget i början av månaden och vid en uppgradering till 10GB så läggs 4GB direkt till i potten.
Gällande kostnaden så är det mycket riktigt felaktigt. Detta har jag nu lagt ett ärende vidare kring och det kommer ordna upp sig innan kommande månadsskifte då fakturorna skickas ut.
Ha det fint!
Support @ VimlaBjörn_Vimla - 46 inlägg -
Anonym svaradeBäst svar
0 Inlägg@Björn_Vimla Hej! Jag har exakt samma problem och skickade även ett mail om det förra veckan men har fortfarande inte fått något svar. Kan du hjälpa mig med detta ärendet? Mvh
Anonym - 0 inlägg -
Didrik Sjöberg svaradeBäst svar
2 InläggHej igen Björn! Verkar tyvärr som att problemet inte är löst? Står fortfarande att jag ska ska betala in för mycket pengar. Dessutom har jag fått ett mail och sms om att betalningen ej gick igenom denna månad. Tacksam för hjälp med hur jag ska gå vidare!
Didrik Sjöberg - 2 inlägg -
Emil_Vimla svaradeBäst svar
795 InläggHej @Didrik-Sjöberg,
Jag kikade igenom din faktura och såg att den ännu inte blivit korrigerad. Jag gjorde det nu direkt så det du behöver göra nu är att logga in på Mitt Vimla och följa guiden vimla.se/betalmetod för hur du uppdaterar din betalmetod och triggar en ny dragning.
Mvh EmilSupport @ VimlaEmil_Vimla - 795 inlägg