-
Billogram kan inte autogirera till Nordea
Mattias Lundkvist204 svaradeBäst svar
2 InläggFörsöker betala fakturan via er nya betalningsleverantör Billogram. Trots att jag följer era instruktioner och väljer aktivera autogiro då så accepteras inte betalningen.
Får ett felmeddelande från Billogram att "Autogiro inte är tillgängligt" och att jag inte har några konton som är tillgängliga för autogiro!
Jag har Nordea som bank och har ett 20-tal andra autogireringar som fungerar problemfritt.
Mattias Lundkvist204 - 2 inlägg -
Björn_Vimla svaradeBäst svar
46 InläggHej! Vad tråkigt att betalningen verkar krångla. Skulle du kunna prova med att manuellt knappa in dina bankkontouppgifter då du försöker aktivera autogiro?
Du går in på din obetalda faktura, klickar på aktivera autogiro som innan, men sedan väljer du alternativet "annan bank" och skriver in dina kontouppgifter manuellt.
Titta gärna in i chatten om problemet kvarstår så tar vi en titt på ditt abonnemang.
Support @ VimlaBjörn_Vimla - 46 inlägg -
Jonas Engdahl svaradeBäst svar
1 InläggDet går fortfarande inte att ställa in autogiro på Nordea. Det verkar dock fungera om man väljer ”annan bank
Jonas Engdahl - 1 inlägg -
46 InläggHej @Jonas-Engdahl
Det ska fungera fint med Nordea Personkonto, men om du upplever fortsatta bekymmer eller inte har Nordea Personkonto är du välkommen att titta in i chatten eller återkomma med ett mail till hej@vimla.se så kan jag kika vidare på det. Pinga mig isåfall här i forumet när du skickat ditt mail så letar jag fram det och svarar så fort jag kan.
46 Inlägg@Mattias-Lundkvist204 @Jonas-Engdahl
Tack för informationen! Jag tar detta vidare med Billogram direkt som kommer kika på felet och förhoppningsvis ska det fungera inom kort. Tills vidare kan man mycket riktigt välja "annan bank" för att få det att fungera.
Sven svaradeBäst svar
1006 InläggSom information kan nämnas att detta fel rapporterades i forumet redan för tre månader sedan:
https://forumet.vimla.se/topic/3770/autogiro-norde...Undersökningen den gången ledde tydligen inte till något resultat. Förhoppningsvis tittar man mera noggrant på detta nu.
* //Jag jobbar inte på Vimla men ibland försöker jag hjälpa till att svara på frågor ändå. I Vimlas forum hjälps vi åt!Sven - 1006 inlägg -
Mats Nilsson214 svaradeBäst svar
1 InläggSamma problem fortfarande, men hur länge ska det ta att rätta felet?
Jag prövade ANNAN BANK idag efter att ha läst ovan, och det gick igenom.
Det känns som BILLOGRAM är "lågpris", men kan något vara sämre än KLARNA?
Mats Nilsson214 - 1 inlägg -
Bladet svaradeBäst svar
1 InläggVill bara bumpa den här tråden och säga att jag också hade samma problem med autogiro genom Nordea, men jag kom inte ens så långt som till ett felmeddelande utan Bank ID stod bara och tuggade när jag skulle identifiera mig. Däremot fungerade det utan problem när jag provade "annan bank".
Bladet - 1 inlägg -
46 Inlägg@Johan-Bladh @Mats-Nilsson214
Tack för det! Jag eskalerar detta vidare till Billogram och hoppas att en lösning är på plats inom kort.
Support @ VimlaBjörn_Vimla - 46 inlägg