-
Ny telefon, nytt simkort
Petter Flensburg svaradeBäst svar
2 InläggHej,
Jag tappade bort telefonen och har köpt en ny. Nu har även simkortet kommit, men det ser ut som att jag inte har täckning. Telefonen kan "se" simkortet som "Vimla!", men jag får ingen täckning.
Det andra simkortet jag har i telefonen fungerar utmärkt.
Tips!?
Petter Flensburg - 2 inlägg -
Ny telefon, nytt simkort
Sven svaradeBäst svar
1047 InläggProva att kontakta Vimla på chaten i morgon. Det verkar som att Vimla skickar ut en del sim-kort utan att aktivera dem så att supportpersonalen måste aktivera dem manuellt.
* //Jag jobbar inte på Vimla men ibland försöker jag hjälpa till att svara på frågor ändå. I Vimlas forum hjälps vi åt!Sven - 1047 inlägg -
Ny telefon, nytt simkort
Isabelle_Vimla svaradeBäst svar
634 InläggHej Petter!
När man beställer ett ersättningssimkort så skickas det som inaktivt, då behöver man kontakta supporten för att aktivera kortet.Starta om din telefon om ca 5 min så är det igång!
Support @ VimlaIsabelle_Vimla - 634 inlägg -
Ny telefon, nytt simkort
Petter Flensburg svaradeBäst svar
2 InläggPetter Flensburg - 2 inlägg -
Ny telefon, nytt simkort
Ida_Vimla svaradeBäst svar
1302 InläggHej @Petter-Flensburg
Kontakta oss gärna så snart du kan via vår chatt så vi kan kika på detta, så du får igång sim kortet. Allt är nämligen aktiverat i systemen så det bör fungera för dig!Support @ VimlaIda_Vimla - 1302 inlägg