-
Vimla-appen visar fel data
Lars Sandberg svaradeBäst svar
1 InläggHej!
När jag tog och skaffade nytt sim-kort började vimla-appen strula. Där stog det att jag hade använt mycket mer data än vad det stod i inställningar. Jag hade nollställt statistiken vid den 1:a januari och vet därför hur mycket data som är förbrukad. I vimla-appen däremot visades en siffra som var 3ggr så stor och att jag inte hade någon data kvar. Varför är det på detta sätt?
Lars Sandberg - 1 inlägg -
Magnus Gustafsson svaradeBäst svar
1 InläggHej!
Jag upplever också detta fel efter simkortsbytet som jag genomförde imorse. Får väl avvakta och se om saker rättar till sig. @Lars-Sandberg
Magnus Gustafsson - 1 inlägg -
Mique Pettersson svaradeBäst svar
7 InläggAha, min dotter bytte sim för typ 2-3 månader sen och hennes surf har ökat dramatiskt. Frågat vad hon gör som drar så mycket men hon säger att hon inte ändrat något i sina surfvanor. Det är alltså det som är problemet. Kommer det bli någon kompensation för det här Vimla?
Mique Pettersson - 7 inlägg -
Mique Pettersson svaradeBäst svar
7 InläggBytte själv sim i början på månaden så tänkte jag skulle kolla för skojs skull. Använder själv väldigt lite mobildata. Men häpnandsväckande vilken skillnad det var. Det har enligt mobilen dragit 40,17mb sen den 1 feb och i Vimlas app står det 326,8mb. Det är rätt stor skillnad procentuellt. Det vore passande med ett svar från Vimla snart :/
Mique Pettersson - 7 inlägg -
Isabelle_Vimla svaradeBäst svar
634 InläggSupport @ VimlaIsabelle_Vimla - 634 inlägg -
Rickard Sindt svaradeBäst svar
3 InläggSamma fel här med sedan bytet till 2.0. Bytte den 15/2 till 2.0 och Vimla menar att drygt 6,3GB data har förbrukats sedan dess. Telefonen säger 3,58 GB, ser en markant ökning dagligen enligt Vimlas siffror. Nåt är uppenbart tokigt sedan bytet till 2.0.
Rickard Sindt - 3 inlägg -
Maggis svaradeBäst svar
2 Inlägg@Lars-Sandberg Hej detta händer dagligen hos min dotter sen hon bytte simkort! Surfen drar iväg trots wifin är på så går det åt 1-2Gb per dag!! Jag som också har Vimla o samma wifi på hemma under samma tid har då 50mb åtgång. Vad händer och vad säger ansvariga???? Margareta
Maggis - 2 inlägg -
Anton Haugerud svaradeBäst svar
1 InläggMobilen säger 14.7 gb
Vimla : 25.92gb
Februari månad... Fick uppgradera abonnemanget pga att surfen tog slut. förstår inte hur ja helt plötsligt gör av med över dubbelt så mycket data...?
Byte av operatör när Xiaomi mi 9 släpps för detta är ett skämt som måste ha något med vimla 2.0 och nya simkortet att göra.
Anton Haugerud - 1 inlägg -
Alex_Vimla svaradeBäst svar
752 InläggSom @Isabelle_Vimla skriver ovan så måste vi undersöka detta vidare för att kunna säkerställa detta. Skulle vi ha dragit för mycket data så kommer vi självklart att lägga tillbaka den datan på de abonnemang som detta avser.
/Alex
Support managerAlex_Vimla - 752 inlägg -
Ida_Vimla svaradeBäst svar
1302 Inlägg@Helena-Bjelvénius Om du ej fått surfen för spelet så hör gärna av dig till oss via mail, chatt eller Facebook PM så kikar vi på det direkt!
Support @ VimlaIda_Vimla - 1302 inlägg -
Krister Widmark svaradeBäst svar
1 Inlägg*bump
Över tusen visningar på denna tråd måste betyda att det är ett hyfsat allmänt problem.
Och ja, min förbrukning i vimlas system är exakt dubbelt mot vad telefonen visar. men potten verkar inte påverkas... 🤔
Krister Widmark - 1 inlägg