-
SMS till 71XXX verkar inte fungera
nikeee svaradeBäst svar
16 InläggJag har under några månader skickat flera SMS till 71XXX nummer för att avsluta SMS-utskick från företag. Bla City Gross och ATG. Men SMS-utskicken fortsätter så undrar om man inte kan skicka till 71XXX med Vimla. Jag har Vimla 2.0 om det gör nån skillnad
nikeee - 16 inlägg -
Isabelle_vimla svaradeBäst svar
559 InläggHejsan!
Om du loggar in på Mitt Vimla och aktiverar utlands- och betaltjänster (under Inställningar) Så ska du kunna smsa till betalnummer :)Support @ VimlaIsabelle_vimla - 559 inlägg -
nikeee svaradeBäst svar
16 InläggVarför ska jag aktivera betalnummer?? Det är inte ett betalnummer som jag skickar till
nikeee - 16 inlägg -
Isabelle_vimla svaradeBäst svar
559 InläggÄven om det kanske är gratis att smsa till just det numret så räknas det som ett betalnummer, då det är företaget som har numret som bestämmer om de tar ut en avgift eller ej och inte vi. Eftersom att vi inte vet om det kostar eller ej, så räknas det som ett betalnummer.
Support @ VimlaIsabelle_vimla - 559 inlägg -
nikeee svaradeBäst svar
16 InläggKan ju vara bra att informera om det. Tex få ett svar tillbaka att SMS'et inte går att skicka för att betalnummer är avslaget.
nikeee - 16 inlägg -
Alex_Vimla svaradeBäst svar
455 Inlägg@nikeee Självklart så vill vi vara så tydliga som möjligt med detta, men när smset skickats får vi endast ett ja eller nej, inte den direkta anledningen till det. Men vi kan definitivt försöka göra det tydligare på t.ex. supportsidan.
/Alex
SupportexpertAlex_Vimla - 455 inlägg