-
Kan ej skicka eller ta emot mms, iphone
Peter Wickenberg svaradeBäst svar
2 InläggMåste vara något fel i deras platform. Fungerar finfint att skicka iväg MMS på min Oneplus 3t men på en Samsung Galaxy S5 samt en Galaxy S6 så går det varken att skicka eller ta emot MMS trots att jag quadruppelcheckat APN inställningar är likadana på både fungerande och ofungerade telefonerna. Dessutom så har jag testat att låsa telefonerna till 3G utan förbättring.
Peter Wickenberg - 2 inlägg -
Asawi svaradeBäst svar
810 Inlägg@Moa Har du kollat dina APN inställningar? https://support.vimla.se/articles/article/instaell...
@Peter-Wickenberg Är det samma SIM-kort du flyttar mellan mobilerna, eller är det olika SIM? Är det Vimla 2.0 i någon av dem så är det inte samma APN-inställningar för Vimla 2.0 som för "vanliga" Vimla.
Vimla på!Asawi - 810 inlägg -
Peter Wickenberg svaradeBäst svar
2 InläggHej @Asawi
Dessvärre så är det frågan om tre olika abonnemang. Mitt (som fungerar i min Oneplus), mors som inte vill hantera MMS i hennes Galaxy S6 och svärmors i hennes Galaxy S5 med samma resultat. Alla abonnemang är Vimla 2.0 och alla har exakt identiska APN-inställningar. Har fabriksåterställt Galaxy S6 utav resultat, näst efter att testa mitt fungerande Vimla 2.0 i någon av deras telefoner, så vet jag inte vad mer jag kan göra.
En sak jag märkt på deras telefoner är att mobildata låste sig till 3G ett bra tag och ett tag fick vi 4G fast med ett kryss över anslutningen vilket försvann när jag satte dem i flygplansläge och tillbaks. Sitter för övrigt anslutna till samma mast här i Sandviken.
Jag uppgraderade till Vimla 2.0 för ett tag sedan medans svärmor bytte för några veckor sedan och min mor igår.
Peter Wickenberg - 2 inlägg -
stormense svaradeBäst svar
20 InläggHär fungerar inte MMS på OnePlus 6. Varken skicka och ta emot. Har följt guiden och gjort om några gånger. På min Sambos OnePlus 5 går det skicka MMS men inte ta emot. Vi har exakt samma inställningar.
stormense - 20 inlägg -
Alex_Vimla svaradeBäst svar
472 Inlägg@Peter-Wickenberg @Moa @stormense
Ni får gärna posta skärmdumpar på era APN inställningar så att vi kan kontrollera dessa? Många gånger när MMS inställningarna bråkar kan det vara att det är något fel i internet-profilens inställningar, det kan nämligen vara värt att kika på också./Alex
SupportexpertAlex_Vimla - 472 inlägg -
stormense svaradeBäst svar
20 Inläggstormense - 20 inlägg -
Ida_Vimla svaradeBäst svar
427 Inlägg@stormense Ser helt rätt ut, tack för bilderna!
Jag antar att du har två APN profiler, en för internet och en för MMS och att internet är den som är markerad?
Har du möjligheten att återigen prova återställa till standardinställningar och manuellt fylla i era inställningar för bägge profiler på nytt och därefter spara och starta om din mobil, hur fungerar det då?
Är din mobil uppdaterad till senaste mjukvaran, om inte vore det toppen om du kan uppdatera och därefter se över inställingarna och testa MMS funktionen.Support @ VimlaIda_Vimla - 427 inlägg -
Ida_Vimla svaradeBäst svar
427 Inlägg@stormense Toppen att höra!
Snyggt jobbat :) En high five på det.Support @ VimlaIda_Vimla - 427 inlägg