-
Vimla 2.0 – Tvillingkort?
Johan Morsing svaradeBäst svar
5 InläggMan får verkligen hoppas att nya plattformen gör det enkelt att lägga till ett tvillingkort.
Jag har väntat ca 1,5 år på att det ska komma tvillingkort, så det är verkligen på tiden.
Dessutom kommer ju vissa nya apparater med virtuella simkort. Hoppas att Vimla tänkt på det.
Vimla Support: Redovisa läget!
Johan Morsing - 5 inlägg -
Ida_Vimla svaradeBäst svar
421 InläggHej @BAWS
Det ska vi förhoppningsvis kunna ordna med vimla 2.0, men som @Asawi skriver så kommer det dröja. Så fort det börjar bli dag kommer vi säga till :)
Jag är lika taggad som de flesta och önskar det kunde fixas nu nu. Jag får dock hålla mig.Support @ VimlaIda_Vimla - 421 inlägg -
Alex_Vimla svaradeBäst svar
455 InläggTvillingkort är något vi har en vision om att kunna erbjuda i framtiden. Det har varit uppe på tapeten en längre tid och jag har dessvärre ingen uppdatering kring detta ämne. Så fort som vi vet mer angående detta så kommer vi självklart att kommunicera ut detta både här på forumet, men även andra kanaler.
/Alex
SupportexpertAlex_Vimla - 455 inlägg -
Anders Regnell svaradeBäst svar
3 InläggEftersom Vimla använder Telenors system för mobila tjänster borde detta vara lätt att lösa.
Jag hade tidigare (samma mobilnummer) Telenor, då med tvillingkort. En mobil i bilen och en mobil som ej användes vid bilkörning.
Jag önskar att Vimla prioriterar tvillingkort
Anders Regnell - 3 inlägg -
Anonym svaradeBäst svar
0 InläggFinns tvillingkort med i er roadmap öht?
Anonym - 0 inlägg -
455 Inlägg@Anders-Regnell @Aa @Spotify @Johan-Morsing
Just nu har vi väldigt mycket i vår Roadmap så har vi väldigt mycket gällande Vimla 2.0 och även andra projekt som önskats av er användare, t.ex. ny betalpartner. Även om många önskar tvillingkort, e-sim mm så anser vi att t.ex. utveckling av Vimla 2.0 och ny betalpartner har högre prio just nu.Så för tillfället har vi lagt tvillingkort på is, men visionen är fortfarande att det ska komma i framtiden. Jag vet att detta är ett tufft besked för många, men det krävs väldigt mycket utveckling för att vi ska kunna erbjuda tvillingkort. Detta betyder inte att tvillingkort är helt borta ur bilden, men just nu är det projektet pausat.
/Alex
SupportexpertAlex_Vimla - 455 inlägg -
Anonym svaradeBäst svar
0 Inlägg"Även om många önskar tvillingkort, e-sim mm så anser vi att t.ex. utveckling av Vimla 2.0 och ny betalpartner har högre prio just nu." Innebär detta att ni pausat utvecklingen för eSIM också?
Anonym - 0 inlägg -
Viktor Skierus svaradeBäst svar
1 Inlägg@Alex_Vimla Om det nu är så att det tar tid att utveckla ett tvillingkort, kan ni inte låta oss köra ett abonemang, för 99kr, där vi har samma data om på vårt andra konto :)?
(jag är också en kund som vill ha ett tvillingkort, men börjar bli trött på att vänta tyvärr.
Viktor Skierus - 1 inlägg -
455 Inlägg@Viktor-Skierus Jag förstår att det inte är kul att vänta på detta.
Det hade absolut kunnat vara en lösning, men det kommer även det att krävas en del utveckling från oss. Då anser jag det vara en enklare lösning att höja sin surfnivå och internetdela till en annan enhet.
/Alex
SupportexpertAlex_Vimla - 455 inlägg