-
Jag fick ett sms om att byta simkort
Asawi svaradeBäst svar
810 InläggDet är för att komma med på Vimlas nya plattform. För egen del tänker jag vänta så länge det bara är möjligt eftersom t.ex. roaming i Tyskland inte funkar än på den nya plattformen. (Jag har dessbättre inte fått något SMS om att byta heller)
Vimla på!Asawi - 810 inlägg -
mlo svaradeBäst svar
926 InläggVimla byter plattform vilket innebär att alla så småningom måste byta simkort. Men byt inte förrän du måste. Det nya simkortet strular (se frågor här på forumet) och Vimla saknar fortfarande roamingavtal med över 100 länder inkl. t.ex. Tyskland, Israel, Brasilien, Marocko, Ryssland. Nästan hela Afrika saknas från listan över fungerande länder plus hela Sydamerika och stora delar av Asien, se https://support.vimla.se/articles/article/i-vilka-...
Jag hör till dem som brukar ha tålamod med Vimla men att de pressar på folk nya simkort innan de ens fått till fungerande roamingavtal är skandal. För att inte tala om att de verkar ha stora problem med MMS och annat med de nya simkorten.
Så vänta med bytet om du kan.
mlo - 926 inlägg -
Ida_Vimla svaradeBäst svar
427 InläggDet stämmer att alla kommer behöva byta till Vimla 2.0 men det är inget måste att göra det precis nu.
Du kan exempel beställa hem sim kortet men göra själva flytten efter jul. Användningen idag verkar upplevas olika av våra användare. För mig fungerar det utan problem men vi har vissa som det även strular för. Om du har frågor så kom in i chatten så kan vi svara på dessa så du känner dig mer säker!
Support @ VimlaIda_Vimla - 427 inlägg -
Anonym svaradeBäst svar
0 InläggDet finns inget satt slutdatum i dagsläget.
Anonym - 0 inlägg -
TobbeSthlm svaradeBäst svar
91 InläggSmset är sjukt dåligt formulerat, stressar och oroar i onödan om det nu inte så bråttom att byta.
____________________________________________________________________________________________________________________________ Nöjd med Vimla, kommer stanna så länge de inte försämras! :)TobbeSthlm - 91 inlägg -
Ida_Vimla svaradeBäst svar
427 Inlägg@TobbeSthlm Tack för feedbacken, jag tar det vidare att vi bör se över hur smset är formulerat och att det i dagsläget känns lite oklart.
Support @ VimlaIda_Vimla - 427 inlägg -
Anonym svaradeBäst svar
0 InläggDet är bara att be Vimla sluta skicka sms, men jag blev också väldigt irriterad på deras spammande, vilket jag skrivit om i den här tråden:
https://forumet.vimla.se/topic/3130/bluffsms/9
Var glad att dom skickar sms kl 18, till mig skickade man sms kl 08:00 varje dag. Vet inte riktigt vad man vill uppnå med spammandet heller, det är inte som att man blir mer sugen på att byta simkort för att man får sms varje dag. Det har snarare omvänd effekt på mig.
Anonym - 0 inlägg