-
Surfa i finland
Chrille svaradeBäst svar
9 InläggÄr nu i Finland och vill ju såklart surfa på den pott jag har i Sverige men får inte igång det och Roaming är på men när man ska söka efter vimla så hittar den ju inte detta då jag är i Finland och försökt nå supporten hela dagen m3n utan resultat både via mail chatt och på Facebook
Chrille - 9 inlägg -
Surfa i finland
Borjeg svaradeBäst svar
350 InläggSöker du nät manuellt, hittar du naturligtvis inte Vimla i Finland. Telenor har ju inget nät där. Välj valfritt när och kolla om Telenor har avtal med dem. Om de inte har det, välj ett annat nät vid ny sökning, och kolla om Telenor har avtal med dem. Om du inte lyckas logga in på något nät, så är det nåt fel på antingen mobilen eller på Vimla.
Borjeg - 350 inlägg -
Surfa i finland
Anonym svaradeBäst svar
0 InläggTesta anslut till något av dom andra näten som erbjuds, Vimlas nät kommer du inte att hitta i Finland. Vilka operatörer man samarbetar med i Finland redovisar inte Vimla på sin hemsida, så du får testa dig fram. Du behöver ha utlandssamtal påslaget i Mitt Vimla också.
Anonym - 0 inlägg -
Surfa i finland
Anonym svaradeBäst svar
0 InläggMitt Vimla--> Inställningar--> Utlandssamtal - hade du aktiverat den? Om du hade det, gjorde du det minst två dagar innan du reste utomlands?
Anonym - 0 inlägg -
Surfa i finland
Anonym svaradeBäst svar
0 InläggNär aktiverade du utlandssamtal?
Anonym - 0 inlägg -
Surfa i finland
Anonym svaradeBäst svar
0 InläggJa, då vet jag inte vad det beror på, tyvärr.
Anonym - 0 inlägg