-
Starttid för abonnemang
hakanostrom svaradeBäst svar
3 InläggKan man beställa ett abonnemang nu men ange att det skall börja först vid ett senare datum (när nuvarande operatör "släpper iväg" mig)?
Det kanske är detta som blir konsekvensen av "datum för nummerportering", att man börjar betala först from det datumet?
hakanostrom - 3 inlägg -
Starttid för abonnemang
Michael svaradeBäst svar
1969 Inlägg@hakanostrom när du beställer så får du ett tillfälligt nummer och kan börja använda abonnemanget direkt, därmed börjar du "betala" direkt från att du beställer. Så nummerflytten har inget att göra med när betalning av ditt Vimla-abonnemang sker.
Mitt tips är att du beställer Vimla 1-2 veckor innan du vill ha numret inflyttat hos Vimla. Detta så det finns lite marginal ifall t.ex. posten slarvar bort SIM-kortet ;)
--------------------------------- [Länk till forumregler](http://forumet.vimla.se/topic/127/forumets-trivselregler)Michael - 1969 inlägg -
Starttid för abonnemang
Adnan svaradeBäst svar
631 Inlägg@hakanostrom Kompletterande information: Den månad du beställer Vimla-abonnemanget är alltid gratis. Om du lägger beställningen senast den 31 juli kommer du inte betala någon månadsavgift för juli (din första månadsavgift debiteras då 1 augusti för augusti). Lägger du beställningen under augusti blir augusti månad gratis och du debiteras först i september. Hör av dig om du har fler frågor!
Välkommen till forumet och Vimla!
Adnan - 631 inlägg -
Starttid för abonnemang
Asawi svaradeBäst svar
901 Inlägg@Greta Om du kontaktar Vimla på chatten i morgon när de öppnar så fixar de detsäkert åt dig.
Vimla på!Asawi - 901 inlägg -
Starttid för abonnemang
MikaelE svaradeBäst svar
1004 Inlägg@Greta Varför kontaktar du inte supporten och ber de om hjälp med ditt problem först innan du vill häva köpet. Supporten når du som @Asawi nämner ovan via chatten, eller så kan du skicka ett mail till hej@vimla.se med ditt problem så får du hjälp.
MikaelE - 1004 inlägg -
Starttid för abonnemang
Petter svaradeBäst svar
1796 InläggVälkommen till forumet @Greta! Vi brukar vara ganska flexibla om man har ett särskilt önskemål kring starttid på abonnemanget. Någon månad hit eller dit är inga problem att fixa :)
MedlemsansvarigPetter - 1796 inlägg -
Starttid för abonnemang
bbnews svaradeBäst svar
18 InläggMitt problem är som följer. Jag har gått med i Refunder, vilket innebär att jag erhåller återbäring om jag köper något via det företaget (= Refunder). Nu är det så, att affärskedjan Willys har lovat mig 201 kr i extrabonus, om jag genomför mitt första köp via Refunder senast den 31 augusti.
Mitt första köp via Refunder är tänkt att bli att köpa ett abonnemang hos er på Vimla. Ni verkar ha det absolut bästa abonnemanget för mig och mina behov.
Men beställer jag detta Vimlaabonnemang den 31 augusti, kommer jag, om jag fattat saken rätt att debiteras av Vimla från den 1 september.. Dock behöver jag egentligen inte det här Vimlaabonnemanget förrän den 20 september. Så nu undrar jag om jag kan dra nytta av både extrabonusen från Willys och en fri förstamånad hos Vimla (= betalstart hos Vimla först från och med den 1/10 i stället för 1/9)?
Med andra ord: Kan jag beställa mitt Vimlaabonnemang den 31 augusti (för att därigenom erhålla extrabonusen från Willys) och samtidigt bli debiterad av Vimla först från den 1 oktober (dvs i praktiken få september som en "gratismånad" hos er på Vimla)? Eller måste jag vänta med min Vimlabeställning till den 1 september, varvid jag sålunda går miste om min extrabonus från Willys?
Det verkar ju som att Vimla är flexibla vad gäller startdagen att döma av vad som står att läsa här ovanför i denna tråd (Petters inlägg). Men HUR gör jag när jag beställer abonnemanget den 31 augusti för att det inte ska bli fel?
bbnews - 18 inlägg -
Starttid för abonnemang
Petter svaradeBäst svar
1796 InläggVarmt välkommen till forumet och till Vimla @bbnews! Ifall du beställer någon gång i augusti och pausar abonnemanget omedelbart så kommer du inte behöva betala förrän du aktiverar abonnemanget på nytt, i ditt fall 20 september.
Mitt tips är att du blir medlem redan idag eller i morgon så att det finns någon dags marginal att pyssla med allting :)
Jag vill också passa på att förtydliga, då andra också blivit medlemmar genom Refunder, att vi inte ansvarar för att man får sin återbäring utan alla sådana ärenden tar man direkt med Refunder.
MedlemsansvarigPetter - 1796 inlägg -
Starttid för abonnemang
bbnews svaradeBäst svar
18 InläggFörst av allt: Stort TACK dels för snabba svar och dels också för svar med konkreta förslag till lösningar! Det gäller er båda, alltså såväl Asawi som Petter.
Jag erhåller en stark känsla att ni på Vimla bryr er om era kunder. På en nöjdhetsskala från 0 till 5, där 5 är högsta graden av nöjdhet, skulle jag utan vidare utdela en 5:a för den fina - och snabba - service ni redan har hunnit visa prov på.
Så en fråga specifikt till Asawi: Du kallar dig Joxare. Vad betyder det? (Är lite nyfiken, som synes:).
Vad gäller min ursprungliga frågeställning, så har jag funderat ett varv till på densamma och kommit fram till att jag via Refunder inleder en e-prenumeration på Dagens Nyheter, något som kommer att kosta mig 1 kr (för en månads tidningsläsning). Därmed uppfyller jag kravet på att ha gjort ett första köp via Refunder senast den 31 augusti, något som ju krävs för att Willys ska utbetala sin utlovade extra engångs startbonus på 201 kr.
Därmed kan jag ju avvakta åtminstone drygt två veckor till, innan jag startar mitt första Vimla mobiltelefoniabonnemang.
Avslutningsvis: Jag har kollat och jämfört med era mobiltelefoniabonnemangskonkurrenters erbjudanden och kommit till den slutsatsen, att Vimla helt klart erbjuder de både bästa och med sjysta abonnemangsvillkoren och priserna. Lägg sedan till detta den fina och snabba service man erhåller via supporten. Därför vill jag säga till alla dem som läser i denna tråd och har funderingar på att byta mobiltelefonioperatör: Grattis! Ni har hamnat rätt! Det är till Vimla ni bör byta.
Själv tänker jag köpa mig en helt ny abonnemangsfri mobiltelefon på Elgiganten. Prisklass runt 1.200 kr. Med tanke på Vimlas prisvärda abonnemang blir detta efter drygt ett år ett BILLIGARE alternativ för mig än om jag skulle välja att skaffa mig en ny telefon, fast då med tillhörande dyrare abonnemang, hos någon av de stora operatörerna på marknaden.
Än en gång: Stort TACK för er fina service! .
bbnews - 18 inlägg -
Starttid för abonnemang
bbnews svaradeBäst svar
18 InläggSå ja, nu är jag inte bara forummedlem utan även Vimlaabonnent.
I samband med min abonnemangsbeställning var det en sak jag upptäckte som ni kanske borde/kunde tydliggöra bättre, nämligen detta med simkort.
Så här är det. Jag kallar mina två alternativ för ALTERNATIV NR 1 och ALTERNATIV NR 2.
ALTERNATIV NR 1: Om man går in på Support, och sedan väljer Vanliga frågor & svar, och sedan väljer Abonnemang, och sedan väljer "Jag vill beställa ett nytt simkort, hur gör jag?" - ja då kan man lätt få intrycket, att man måste beställa ett nytt simkort i samband med abonnemangsbeställningen.
ALTERNATIV NR 2: Men om man via Support óch därefter väljer Vanliga frågor & svar, och sedan i stället väljer "Behöver jag beställa ett nytt simkort av er...?" - ja då kan man läsa att vid abonnemangsbeställning gör ni ett automatiskt utskick (till beställarens folkbokföringsadress) av simkort.
Mitt förslag är att ni på något vis påpekar detta som står att läsa i ALTERNATIV NR 2 även om man går in bland Frågor & svar och i stället råkar börja med att läsa det som står i ALTERNATIV NR 1. Kanske kunde ni där i mitt ALTERNATIV NR 1 lägga till en mening som: "OBS! I samband med abonnemangsbeställning skickar VIMLA automatiskt ut ett simkort till beställarens folkbokföringsadress."
Då måste man som kund rimligen anstränga sig ordentligt för att komma fram till slutsatsen, att man nog måste utnyttja ALTERNATIV NR 1-"erbjudandet" och beställa ett nytt simkort hem till mig för att inte bli utan simkort.
För visst är det väl så, att ALTERNATIV 1 gäller enbart för dem som redan är kunder hos VIMLA? Dvs jag såsom ny kund räknar med att simkortet skickas hem till mig AUTOMATISKT första vardagen efter min abonnemangsanmälan, dvs simkortet ingår så att säga i min abonnemangsanmälan.
Jag hoppas ni förstår vad jag menar. Annars får ni be mig förtydliga, om ni tycker att jag bluddrar till det hela.
I övrigt måste jag säga att jag tycker era förklaringar är överlag ovanligt logiska och lättbegripliga. När jag nu lämnar operatören TRE, försökte de "övertala" mig att stanna kvar hos dem med motiveringen, att det väl är en fördel att kunna ringa till kundtjänst, när man behöver hjälp.
Men att döma av era fina skriftliga guider här på Vimla tycker jag att det i normalfallet inte betyder något att man måste läsa sig till informationen i stället för att bli informerad om vad som gäller av en levande kundtjänstmänniska. Faktum är ju att i båda fallen är informationen författad av en mänsklig hjärna. Och bor man i Sverige och är vuxen, är det väl rimligt att antaga, att man dessutom är läskunnig. Eller hur?
bbnews - 18 inlägg