Var hittar man chatten?

  • 16 October 2019
  • 11 svar
  • 4987 visningar

Användarnivå 1

Jag har chattat förut och då var det också svårt att hitta den men nu är knappen verkligen borta.

Under kontakt står det att Vimla gärna pratar med mig.... det är ju just pratar de inte gör men iaf

Det finns en knapp för forum och de skriver mailadress med svar på 5 dagar. Det står också att du kan chatta här eller på mina sidor. Finns ingen länk på "här" som alla andra sidor har och det finns ingen chattknapp heller. På mitt Vimla är det likadant. Man bara slussas runt till olika sidor och kommer till slut till samma igen. Den utan knappen.

Samma sak i appen eller Chrome webbläsare på min Samsung TAB

Visst ringer man billigt men användarvänligheten är usel


11 svar

Chatten finns på https://mitt.vimla.se/logga-in och även på https://vimla.se/kontakt/

Du får vänta några sekunder efter att du gått in på någon av dessa sidor så ska det dyka upp en grön chatt-bubbla i nedre högra hörnet.

Användarnivå 2

Jag har samma problem med att hitta chatten. Sidan är för strulig, på tok för strulig, rörig och ologisk.😡

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @Petter-Lobell och @Drazen-Trogrlic,

För att komma till chatten gör ni precis som Sven skrev i sin post. Fungerar det inte kan ni dubbelkolla så att ni inte har pop-ups blockerade eller Ad-blocker då jag vet att dessa kan medföra visst strul ibland. Prova även att gå till chatten i inkognitoläge eller via en annan webbläsare.

Vi har även andra kontaktvägar som att skicka in ett ärende via vårat kontaktforumlär på hemsidan, skicka ett mail till hej@vimla.se eller skicka oss ett PM på Facebook.

Mvh Emil





Jag håller med om att Vimla leker kurragömma med kunderna och kör med dubbla budskap. Å ena sidan påstår sig Vimla gärna prata med kunder. Å andra sidan gömmer Vimla undan viktig info om hur man faktiskt kan kontakta dem.

Det hela är vad jag skulle kalla "bullshit", något som Vimla påstår sig inte hålla på med. Likadant med den påstådda communityn. Vimla påstår sig ha en community och lyssna på kunderna. I själva verket har Vimla slutat att bry sig om vad kunderna tycker för flera år sedan. Ännu mer "bullshit" från Vimla.

Man börjar absolut tröttna på denna falska dubbelmoral från Vimlas sida. Bara dessa Vimla-attityder ger mig ibland lust att lämna Vimla alldeles oavsett hur bra eller dåligt Vimla 2.0 är...

Användarnivå 2

@Emil_Vimla

KAN NI INTE SKRIVA DETTA PÅ ERAN HEMSIDA, på ett tydligt sätt????

Användarnivå 5
Emblem +20

@S.L @Drazen-Trogrlic

Nu står det under vimla.se/kontakt att man kan nå oss via Facebook meddelande 🙂

Tack för all feedback ni båda skriver, vi tar det alltid vidare men det känns såklart klart trist att du och andra känner att vi har en dubbelmoral. Jag kan förstå allas känslor och kan lova att vi både i supporten och övriga Vimla jobbar med att ge så bra support som möjligt (trots vår situation nu med längre svarstid sen en tid tillbaka).

@S-L Vill du lämna oss så ska du göra som din magkänsla säger men jag hoppas att du blir kvar!

Mvh



Användarnivå 2

@Ida_Vimla

Tack Ida för att ni lyssnar.

Hej. Jag köpte fastpris idag för 140 kronor, för en månad, men min nät funkar inte, varför funkar inte den undrar jag? 

och så varje månad fungerar inte Internet normalt

Hej!

Jag har gjort mitt vimla utlands och jag är i Österrike nu, men min mobilnät funkar ej. Det som funkar bara att jag kan ringa samtalet, men varför nätet funkar ej??

ni har sickat svar support.Vimla.se alla mina betalningar jag har fåt till boka var får svara jag är trät på son lek ivica. jag vill ha en nit värdeavi på 85,70 att jag kan hämta mina pengar på min bankgiro seb och var snäll jag har inte låst mina pänga.

Svara