Fråga

Värdelös täckning

  • 18 September 2021
  • 3 svar
  • 91 visningar

Är det verkligen så stor skillnad mellan Telias täckning och Telenors täckning (Vimla använder sig utav Telenor va?)

Enligt täckningskartan så ska det vara noll skillnad mellan dessa, men i verkligheten så fungerar Vimla urdåligt.

Har pratat med supporten och de ger en bara en massa kryptiska svar så som att man ska prova andra enheter, starta om enheten med både utan och med simkortet monterat.

Gick från Halebop då grabben ville ha mera surf. Vimla hade bra priser så jag provade med dem. På hans telefon fungerar det nätt och jämnt ok, men på hans GPS klocka så är det noll mottagning (har man tur så kan få se skymten av ett streck). Med Halebop va det full mottagning oavsett vart han rörde sig.

 

Vad har ni andra för upplevelse?


3 svar

Användarnivå 4
Emblem +25

Hejsan @Injen!

Roligt att du har hittat in på vårat forum! 
För att vi ska kunna hitta vart felet sitter i ditt abonnemang måste våran support göra en felsökning. Denna felsökningen beror på olika steg där det krävs vissa tester för att våran support ska kunna lokalisera vart problemet sitter. 

Förstår att det kan vara frustrerande och ta tid, kan garantera att det inte är i onödan utan allt ger ledtrådar till vart problemet är och hur supporten kan åtgärda det. 


Vill du ge dem en andra chans hittar du dem här: 

Mail: hej@vimla.se

chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16).

Har provat maila men har inte fått någon respons på 4 arbetsdagar.

Användarnivå 3
Emblem +10

Hej @Injen,

Beklagar att det har dröjt! Just nu har vi längre svarstider via mejl så hör gärna av dig till oss på chatten idag så hjälper vi dig direkt.

Svara