Fråga

Vad betyder E:et?

  • 21 juli 2021
  • 4 svar
  • 43 visningar

Sedan några dagar fungerar min surf dåligt. Uppe till vänster är alla fyra staplarna ifyllda dvs god täckning. Men bredvid staplarna står ett E. Jag undrar vad det betyder och om det kan ha att göra med att surfen är allt mellan långsam och icke-fungerande. 
M v h Clara 


4 svar

Användarnivå 6
Emblem +5

Det betyder Edge och innebär att du ligger på 2G-nätet och därmed har en maxhastighet på ca 0,1 Mbit, dvs hopplöst dåligt för surf. Vanligtvis finns 4G på samma ställen som 2G, så du kanske skulle uppgradera till en telefon med 4G om du inte har det.

Jag har en IPhone 8 och har normalt inga problem med surfhastigheten. Jag är ute på landet i Sörmland men har normalt bra surf ändå…

Tack för svar förresten 😊

Användarnivå 3
Emblem +20

Hej @Jumpan 

 Jag kikade på ditt abonnemang och det ser ut som att allt som behöver vara igång på ditt abonnemang för att du ska kunna surfa, är igång! :)

:arrow_down:Jag vill därför att du testar nedan :arrow_down:GjQ_orN3B-j0jaUIpTJ6gN5k66AIBdRIS4UEkaPPttuJo0RFIA4kQrh8CSTZFn0cV6ZQK0e8O1km4Owps-44nJVjSNQxEcSYNAt2vfAHv1T04hC3NtQ9xJg9eMXxh_NOT0wE02sk

- Starta om din telefon utan SIM-kortet isatt

- Dubbelkolla så att mobildata är aktivt i telefonen, är det redan igång stänger du av och sätter på det igen

- Kika in på Vimla.se/apn och dubbelkolla så att dina internet- och MMS-inställningar stämmer

Fungerar det fortfarande inte efter du följt ovan vill jag att du skickar bilder på dina inställningar till hej@vimla.se eller i chatten på vimla.se/kontakt (öppet vardagar 9-16) så får du vidare hjälp av en supportexpert.

Svara