✅ Besvarat

Uppgraderat abonnemang

  • 5 November 2021
  • 4 svar
  • 55 visningar

Hej

Jag uppgraderade mitt abonnemang i slutet av oktober till 100gb. Det fylldes på 100 gb i min pott och kostnaden ökade. Därefter nergraderade jag abonnemanget igen då det ska göras nästkommande månad. Nu ser jag dock att jag ska betala för 100 gb men har bara 5 gb kvar. Vad gick fel? Vill ju inte betala för gb som jag inte har. 
 

mvh

Sara

icon

Bästa svar av Spotify 5 November 2021, 11:47

Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +32

Hej

Jag uppgraderade mitt abonnemang i slutet av oktober till 100gb. Det fylldes på 100 gb i min pott och kostnaden ökade. Därefter nergraderade jag abonnemanget igen då det ska göras nästkommande månad. Nu ser jag dock att jag ska betala för 100 gb men har bara 5 gb kvar. Vad gick fel? Vill ju inte betala för gb som jag inte har. 
 

mvh

Sara

Spara data gäller på samtliga abonnemangsnivåer förutom 100GB:

Om du har ett abonnemang med surfnivå på 100 GB

När du har 100 GB/mån sparas ingen surf (maxgränsen man får spara är ju redan 100GB!) men eventuell sparad data sedan innan är kvar.  

Om du uppgraderar till 100 GB och sedan väljer att nedgradera för kommande månad så kommer de GB du fått direkt inte sparas. Den tidigare pott som du haft innan du uppgraderat ligger kvar, om du inte surfat upp denna. 

100 GB är väääldigt mycket surf - slit det med hälsan!

Nästa gång borde du uppgradera till abonnemanget på 50GB istället.

Men det stod att jag hade 97gb först. Så jag kommer bara ha 5gb kvar nu då men ändå betala för 100gb som jag hade i en dag?

Användarnivå 7
Emblem +32

Men det stod att jag hade 97gb först. Så jag kommer bara ha 5gb kvar nu då men ändå betala för 100gb som jag hade i en dag?

Om det är så att du fick betala 350kr (eller 300kr om du är student) för att du uppgraderade i slutet på månaden tycker jag det inte verkar rimligt. Men det får du nog ta upp med Vimlas support på https://vimla.se/chatt

Användarnivå 3
Emblem +10

Hej @Sara Maria N,

Precis som @Spotify skrev så kan du gärna höra av dig till vår support och så kikar vi på det :blush:

 

Svara