Klistrad tråd

UPPDATERING för dig som inte ännu fått SIM-kort

  • 13 december 2019
  • 66 svar
  • 47 visningar

Användarnivå 5
Emblem +6

Vi har märkt att många som beställt ett abonnemang mellan 27/11 och 4/12 inte fått ett SIM-kort skickat till sig. Det verkar som att ett systemfel inträffat som gjort att simkort inte skickats ut som de ska, men vi undersöker saken vidare med vår logistikpartner.


Om du beställt ett abonnemang under den här perioden och ännu inte fått ett simkort från oss kan du logga in på Mitt Vimla eller i appen och där beställa ett nytt simkort under fliken “Inställningar”.


Så fort undersökningen är klar och vi vet mer om grundorsaken uppdaterar vi er såklart.


Jag har hört av mig till eran support, och fått ersättningskort skickat till mig.

Då behöver du inte göra något mer. Om du har varit i kontakt med oss angående detta är ett nytt SIM-kort redan beställt och på våg till dig via A-post. Det kan ta upp till 3 arbetsdagar från den dagen du beställde ersättningskort för det nya att nå dig.



Varför måste jag beställa nytt SIM själv? Kan ni inte skicka det automatiskt?

Vi skulle gärna ha skickat alla som påverkades nytt SIM dock just nu är det bara du som vet om du har fått ditt SIM eller inte. För att få ett nytt kort skickat så fort som möjligt, är det enklast om du beställer ett nytt SIM via Mitt Vimla.



Jag har inte varit i kontakt med supporten men fortfarande inte fått mitt SIM.

Då behöver du beställa ett nytt kort. Det smidigaste sätt att beställa nytt SIM är att logga in på Mitt Vimla, och under ‘Inställningar’ beställa ett ersättningskort via att klicka på ‘Ersätt’-knappen.


När du har beställt ett nytt kort kommer det att skickas med A-post till din folkbokföringsadress, då det kan ta upp till 3 arbetsdagar att nå dig.


66 svar

Användarnivå 6

@Vimla_Felix, lägg det här som en banner på vimla.se (eller en direktlänk hit). De flesta av era kunder känner förmodligen inte ens till att forumet finns och går man in här syns ditt meddelande högst en timme efter att det postats, sen försvinner det i mängden av desperata supportärenden.

@Vimla_Felix

Har beställt ett simkort men inte fått det än. Har fått nummerflytten bekräftad till 20191216.Går det att flytta fram nummerflytten?

Jag _har_ fått SIM-kortet, men det är inte aktiverat och det går inte att komma i kontakt med Vimla antingen på chat eller mejl.

Förutom så SIM-kortsnumret stämmer INTE överens med det som står på 'Mitt Vimla'.


Jag har aldrig haft Vimla förr (och är rätt så fundersam över hur länge jag kommer stanna kvar, om fortsättningen blir lika rolig).

Mitt gamla SIM hos min förra operatör fungerar inte längre och jag har ingen större lust att köpa extra kontantkort. Och, jag verkar inte ha någon möjlighet under 'Inställningar' på 'Mitt Vimla' för vidarekoppling heller (kan bero på att jag har inte och aldrig haft ett aktivt SIM-kort med Vimla).

Numret flyttades måndagen 9/12. Jag fick SIM-kortet i förrgår (eftersom jag valde 'Ersätt' på 'Mitt Vimla', annars hade nog inget kommit).

Jag mejlade dem direkt, men fick såklart aldrig något svar. Inte heller på mitt mejl veckan innan angående den första fakturan, som kom långt innan jag fick något SIM-kort ens... Systemfel... Jag vet inte... Det hela verkar inte vara särskilt stabil eller bra. Jag får se hur länge jag står ut.

Jag vet hur chatten fungerar, men jag har aldrig lyckats komma fram, trots flera försök både idag och igår. Kön verkar vara oändligt lång, och går upp och ner till synes slumpmässigt. Idag började jag som #53 och en halvtimme senare advancerade hela vägen till #67 (alltså bakåt; åt fel håll).

De skapar nya ärenden från mina misslyckade chat-försök varenda gång (istället för att ta tag i saken och äntligen aktivera mitt kort), vilket gör nog trycket bara sämre.

Det är helt sanslöst att sådant här kan hända i dagens tekniskt-så-advancerade Sverige...
Konkurs?

Hej, jag har inte fått nytt sim kort och det går inte att flytta datum enligt er längre, vilket blir ett stort problem inatt när mobilen slutar fungera. @Vimla_Felix

Användarnivå 5
Emblem +6

Hej @Daniel-Oldin,

Jag beklagar att du har inte fått ditt SIM-kort. Jag ser i vårt system att ditt SIM var planlagt för skickas ut 2019-12-04, då upplevde vi störningar mellan oss och vår leveranspartner. Jag har beställt ett nytt SIM åt dig som skickas redan idag då det tar 1-2 arbetsdagar. ag har skickat dig PM med mer info.

Användarnivå 5
Emblem +6

Hej @András-Méhes,


Jag är ledsen att du har väntat länge för att få svar på ditt ärende, dock supporten ligger under väldig hög belastning nuförtiden och det tyvärr tar lite längre att svara på alla.

Så jag förstår rätt, vill du ställa in vidarekoppling på ditt nummer? Detta kan du göra själv medan att göra såhär:

  1. Tryck * * 21 *
  2. Slå sedan numret dit samtalen ska flyttas.
  3. Tryck därefter # och "lur" eller "OK"

För att senare ta bort vidarekoppling kan du gör såhär:

  1. Knappa in ##21#
  2. Tryck därefter "lur" eller "OK"
  • UPPDATERING
  • Ett nytt SIM-kort är på väg till dig och skickas redan idag med A-post dock det kan ta up till 3 arbetsdagar för att nå dig. Mer info har jag skickat dig via PM.


Användarnivå 6

@Vimla_Felix


HA HA HA HA!!!!

Hur vore det om du läste och förstod inläggen du försöker svara på!

@András-Méhes skrev ju att kortet inte fungerar, i likhet med en väldig massa andra kunders.

Användarnivå 5
Emblem +6

Tack @borgus tack för att du upptäckte det. Har uppdaterat mitt svar till @András-Méhes.

Jag har inte heller fått mitt ursprungliga SIM-kort inte heller det jag beställt extra för en vecka sedan, hur lång tid ska det ta? Hur får man några svar från supporten?

@Vimla_Felix Hej! Jag har nu fått mitt SIM-kort. Kan du aktivera det?

Kan man se någonstans om ett sim är på väg eller ej?

Nej, och man får olika bud varje gång man chattar med dom tyvärr också, beställde 2019-11-29 och väntar fortfarande, skulle fått som senast i slutet på nästa vecka men inget ännu.

Användarnivå 5
Emblem +6

Aktiverat! @Sally-Lovisa-Berggren

Användarnivå 5
Emblem +6

Skickat dig PM @Peter-Kramsu.

Användarnivå 5
Emblem +6

Hej @Lovisa-Birgitta-Höglund236,

Ett nytt SIM är på väg till dig nu - jag har sett till det och skickat dig mer info via PM.

Användarnivå 5
Emblem +6

Hej @Torbjörn-Gunnar-Berglund,


Jag hjälper dig gärna med detta. Jag har skickat dig PM med några frågor.

jag hittar inte var man beställer det på mina sidor. och det tar tid att komma i kontant med er! nu är frustrationen på topp, simkortet var avsedd som en julklapp till en tjej som skall få mobiltelefon för första gången i sitt liv! @Vimla_Felix

Användarnivå 5
Emblem +6

Hej @Olga-Vladimirovna-Ölund,


Att beställa erstättnings-SIM kan man göra genom att logga in på Mitt Vimla och under 'Inställningar', klicka på 'Ersätt'. Dock i detta fall har jag skickat dig PM här på Forumet och kommer att se till att SIM-kortet når dig innan veckans slut.

@Vimla_Felix sa:

Vi har märkt att många som beställt ett abonnemang mellan 27/11 och 4/12 inte fått ett SIM-kort skickat till sig. Det verkar som att ett systemfel inträffat som gjort att simkort inte skickats ut som de ska, men vi undersöker saken vidare med vår logistikpartner.

Om du beställt ett abonnemang under den här perioden och ännu inte fått ett simkort från oss kan du logga in på Mitt Vimla eller i appen och där beställa ett nytt simkort under fliken “Inställningar”.

Så fort undersökningen är klar och vi vet mer om grundorsaken uppdaterar vi er såklart.



Jag har hört av mig till eran support, och fått ersättningskort skickat till mig.

Då behöver du inte göra något mer. Om du har varit i kontakt med oss angående detta är ett nytt SIM-kort redan beställt och på våg till dig via A-post. Det kan ta upp till 3 arbetsdagar från den dagen du beställde ersättningskort för det nya att nå dig.



Varför måste jag beställa nytt SIM själv? Kan ni inte skicka det automatiskt?

Vi skulle gärna ha skickat alla som påverkades nytt SIM dock just nu är det bara du som vet om du har fått ditt SIM eller inte. För att få ett nytt kort skickat så fort som möjligt, är det enklast om du beställer ett nytt SIM via Mitt Vimla.



Jag har inte varit i kontakt med supporten men fortfarande inte fått mitt SIM.

Då behöver du beställa ett nytt kort. Det smidigaste sätt att beställa nytt SIM är att logga in på Mitt Vimla, och under ‘Inställningar’ beställa ett ersättningskort via att klicka på ‘Ersätt’-knappen.

När du har beställt ett nytt kort kommer det att skickas med A-post till din folkbokföringsadress, då det kan ta upp till 3 arbetsdagar att nå dig.

Beställde sim-kort för flera veckor sen. Det kom men när vi skulle välja dag skulle man ange PUK koden på nya sim-kortet men det fungerande inte. Var då i kontakt med er via chatt/Mail och fick svar att ni skulle sms när tjänsten fungerade igen.

Nu ser jag att ni har bytt system till att man ska få en kod via sms. När jag ber om en kod så får jag upp ett meddelande att jag inte har tagit emot något nytt sim-kort. Men det har jag ju, men det var veckor sedan och då ni fortfarande använde PUK koden.
Måste jag beställa ytterligare ett nytt simkort?

Hej!

Jag beställde Vimla den 2/12. Mitt nummer flytt gick i genom i fredags (13/12). Jag har inte fått något sim-kort eller något svar från Er trots att jag kontaktade chatten förra veckan. Beställde då ett nytt sim-kort i fredags, räknar man bort helgen så har det gått 3 dagar idag och inget sim-kort.


Snart har jag varit utan telefon i en vecka. Vad händer? för jag har fått paket med Posten som jag beställde efter min beställning hos Er och fått dem. Så att skylla på Posten är inte hållbart här.


Vill gärna ha ett svar och en lösning på detta problem!

Hej @Vimla_Felix! Jag har inte fått något nytt SIM-kort skickat till mig. När jag försöker få ett skickat till mig genom hemsidan vimla.se/sim , står det ett meddelande att min adress redan är verifierad (eller dylikt). Jag har dock via sms verifierat min adress - men inte fått något SIM-kort i posten. Ska jag gå in på Mitt Vimla och under inställningar klicka på ”ersätt”? Tacksam för hjälp med detta! Med vänlig hälsning, Anne

Hej!

Jag är ny kund men har inte fått mitt simkort utskickat till mig trots att jag beställde detta för flera veckor sedan.

Vad har hänt med mitt simkort?

Min nrflytt nekas oxå pgra felaktigt organisationsnr (nrflytt ftg) men organisationsnumret stämmer. Varför är det sådant strul när både jag och min f.d. kollega har fyllt i fullmakten korrekt? Nu är det bra att det dröjer med nr-flytten pgra att jag inte har fått mitt nya simkort än för annars hade jag blivit utan telefon.

Jag har mejlat er flera ggr o frågat efter status men ej fått svar så nu skriver jag här med förhoppning om en respons!

Mvh

Jessica Berglund

Användarnivå 5
Emblem +6

Hej @Ingrid-Jessica-Berglund,

Jag ska kika på ditt abonnemang nu och svarar via PM.

Svara