Vi har märkt att många som beställt ett abonnemang mellan 27/11 och 4/12 inte fått ett SIM-kort skickat till sig. Det verkar som att ett systemfel inträffat som gjort att simkort inte skickats ut som de ska, men vi undersöker saken vidare med vår logistikpartner.
Om du beställt ett abonnemang under den här perioden och ännu inte fått ett simkort från oss kan du logga in på Mitt Vimla eller i appen och där beställa ett nytt simkort under fliken “Inställningar”.
Så fort undersökningen är klar och vi vet mer om grundorsaken uppdaterar vi er såklart.
Jag har hört av mig till eran support, och fått ersättningskort skickat till mig.
Då behöver du inte göra något mer. Om du har varit i kontakt med oss angående detta är ett nytt SIM-kort redan beställt och på våg till dig via A-post. Det kan ta upp till 3 arbetsdagar från den dagen du beställde ersättningskort för det nya att nå dig.
Varför måste jag beställa nytt SIM själv? Kan ni inte skicka det automatiskt?
Vi skulle gärna ha skickat alla som påverkades nytt SIM dock just nu är det bara du som vet om du har fått ditt SIM eller inte. För att få ett nytt kort skickat så fort som möjligt, är det enklast om du beställer ett nytt SIM via Mitt Vimla.
Jag har inte varit i kontakt med supporten men fortfarande inte fått mitt SIM.
Då behöver du beställa ett nytt kort. Det smidigaste sätt att beställa nytt SIM är att logga in på Mitt Vimla, och under ‘Inställningar’ beställa ett ersättningskort via att klicka på ‘Ersätt’-knappen.
När du har beställt ett nytt kort kommer det att skickas med A-post till din folkbokföringsadress, då det kan ta upp till 3 arbetsdagar att nå dig.