Besvarat

Täckning

  • 24 juli 2020
  • 7 svar
  • 376 visningar

Varför har jag ingen täckning med Vimla, när det fungerar bra med Telenor?

icon

Bästa svar av Felix_Vimla 31 juli 2020, 10:26

Hej @Markku Jukka Tapani Motin,

Tack för informationen. Jag kan inte kommentera för de andra operatörer dock vi använder Telenors nätverk så du borde i få samma täckning som med ett Telenor SIM. Eftersom täckningsfrågor beror på så många olika faktorer, skulle jag hänvisa dig att vår chatt där vi kan felsöka och hjälpa dig i realtid. 

Chatten hittar du på vimla.se/kontakt (öppet mån-fre, 09:00-16:00) då den gröna chattruta kommer upp i den nedre vänster-hörnet efter en sekund. 

Visa original

7 svar

Användarnivå 6
Emblem +6

Hej @Markku Jukka Tapani Motin,

Jag beklagar att du upplever dålig täckning på din mobil. Jag kan inte se något i systemet som skulle orsaka att du får dålig täckning. 

Upplever du dålig täckning överallt eller endast på vissa platser (t.ex. hemma eller på jobbet)? Märker du en skillnad om du är inom- eller utomhus? I vilket område befinner du dig när du upplever dålig täckning?

Hej!

Jag har väldigt dålig täckning överallt men det var inte så tidigare. Tack 

Mvh salim 

Det varierar förstås, men som sagt har jag testat olika kort och olika telefoner, på olika platser, inomhus och utomhus

Telenor fungerar, Tele2 fungerar, Vimla fungerar inte, Hallon fungerar inte.

Där Vimla fungerar, fungerar alla andra också.

 

Användarnivå 6
Emblem +6

Hej @Markku Jukka Tapani Motin,

Tack för informationen. Jag kan inte kommentera för de andra operatörer dock vi använder Telenors nätverk så du borde i få samma täckning som med ett Telenor SIM. Eftersom täckningsfrågor beror på så många olika faktorer, skulle jag hänvisa dig att vår chatt där vi kan felsöka och hjälpa dig i realtid. 

Chatten hittar du på vimla.se/kontakt (öppet mån-fre, 09:00-16:00) då den gröna chattruta kommer upp i den nedre vänster-hörnet efter en sekund. 

Jag kom på att datatrafiken inte fungerar med Vimlas sim-kort (har provat flera telefoner), ändå har jag nästan 100 GB att använda.

Det här måste ni lösa på en gång!

Har mycket surf kvar på mitt abonnemang men får ofta att jag inte har någon täckning. Var inte så förut. Befinner mig mitt i göteborg

Användarnivå 1
Emblem +2

Hej @Ulla Westerlund 
 

Då detta är vårt offentliga forum där alla kan se vad du lägger ut vill jag be dig kontakta vår support istället. Du når dem på hej@vimla.se eller via chatten på vimla.se/kontakt (öppen vardagar 9-16).

Anledningen till detta är för att ditt ärende kräver att du ger ut personuppgifter så att vi ska kunna hitta ditt abonnemang och därefter hjälpa dig.

Svara