Ta emot samtal

  • 24 September 2020
  • 22 svar
  • 714 visningar

Användarnivå 1

Hej jag kan ringa ut men ingen kan ringa till mig


Detta ämne är stängt för kommentarer

22 svar

Användarnivå 3
Emblem +20

Hej @JerryD 
 

Tack för att du hör av dig om detta, vi har uppmärksammat det från vårt håll och vi håller på att felsöka för fullt. Du behöver just nu avvakta tills vi vet mer. 

Har du fler funderingar vill jag be dig kontakta vår support istället. Du når dem på hej@vimla.se eller via chatten på vimla.se/kontakt (öppen vardagar 9-16). 

Hej!

Jag kan inte heller ta emot samtal. Kan dock ringa ut. Om man bara kan få bekräftat att problemet ligger hos Vimla så vore det bra. 
 

/Jens

Samma här. Kan ringa, men inte ta emot samtal 

Användarnivå 3
Emblem +20

Hej @JerryD @Jens Martin @Britt 


Har du samma problem om du sätter SIM-kortet i din gamla mobil?

Blir det någon skillnad om du låser telefonen till 3G?

I en Androidtelefon:
1. Gå till inställningar
2. Välj anslutning
3. Välj mobilnätverk
4. Välj nätläge
5. Välj endast 3G
(Kan skilja sig lite mellan olika telefonmodeller)

I en iPhone:
1. Gå till inställningar
2. Välj mobilnät
3. Välj alternativ för mobildata
4. Välj röst och data
5. Klicka på 3G

Fungerar det fortfarande inte efter du följt ovan är du välkommen att kontakta vår support på hej@vimla.se eller i chatten på vimla.se/kontakt (öppet vardagar 9-16) så får du vidare hjälp av en supportexpert.

Hej igen,

Det funkar att byta till 3G, då går det att ta emot samtal igen. Så, varför blir det såhär och när kan jag byta tillbaka till 4G?

 

/Jens

Användarnivå 3
Emblem +20

Hej @Jens Martin 

Vi håller på att undersöka varför det för tillfället inte fungerar som vanligt. Vi jobbar så snabbt vi bara kan för att identifiera felet och åtgärda det. 

Tack för ditt tålamod! 

Ok, tack!

Skriv gärna här i tråden när felet är avhjälpt. 
 

/Jens

Kan bekräfta att byte av nät till 3G gjorde att ett sms jag väntade på kom igenom direkt. Jag uppdaterade till Android 11 i eftermiddag så trodde det var det som strulade. Pixel3a. Haft Vimla 2.0 länge, minst ett halvår. Vänligen bekräfta när det går att byta tillbaka till 4G

Hejsan!

de funkar nu igen när man byter till 3G nät men när kan man byta tillbaka?

hej ! har samma problem som övriga här inne men att koppla upp sig till 3G istället för 4G så fungerar det att ta emot samtal igen. Hoppas problemet går att åtgärda asap.
ha de gott alla!

Hej @JerryD @Jens Martin @Britt 


Har du samma problem om du sätter SIM-kortet i din gamla mobil?

Blir det någon skillnad om du låser telefonen till 3G?

I en Androidtelefon:
1. Gå till inställningar
2. Välj anslutning
3. Välj mobilnätverk
4. Välj nätläge
5. Välj endast 3G
(Kan skilja sig lite mellan olika telefonmodeller)

I en iPhone:
1. Gå till inställningar
2. Välj mobilnät
3. Välj alternativ för mobildata
4. Välj röst och data
5. Klicka på 3G

Fungerar det fortfarande inte efter du följt ovan är du välkommen att kontakta vår support på hej@vimla.se eller i chatten på vimla.se/kontakt (öppet vardagar 9-16) så får du vidare hjälp av en supportexpert.

Hej! Telefonen funkar för mig och min mamma med då det hände med att båda våra telefoner kunde ej ringa eller ta emot samtal men ändrade till 3g nätet och funkar nu! Har ni löst vad som är fel? 

Hej! 
har även jag samma problem som övriga. Återkoppla gärna när det går att byta tillbaka till 4g. Mvh 

Hej jag kan ringa ut men ingen kan ringa till mig

Jag har sedan igår den 24 september samma problem!!! Har det löst sig för dig?!

Användarnivå 1

Kan ta emot samtal om jag bara använder 3G

Användarnivå 3
Emblem +20

Hej!

Just nu kan vissa användare ha problem med att ta emot samtal. Det handlar främst om iPhones som ej automatiskt går ner till 3G från 4G vid inkommande samtal. Tillfällig lösning är att manuellt låsa telefonen till 3G.

Ni kan hålla er uppdaterade här: https://www.telenor.se/kundservice/driftinformation/

Nu när jag ändrat tillbaka så funkar det igen!🙏🏼Hoppas de håller i sig!

Det funkade för mig då jag bytte till 3G. 
Nu idag har jag bytt tillbaka till 4G igen och det har funkat bra hittills

mvhBritt

 

Ja nu funkar det igen. Men det orsakade stora problem för mig igår tyvärr.

Användarnivå 6
Emblem +54

@Britt @Zoomaa @CERE Jag får verkligen beklaga om störningen orsakat er problem!

 Härligt att det verkar fungera för er igen nu - Flagga till mig om det skulle komma tillbaka! :)

Hej @Emil_Vimla 

 

Nu har vi detta problem igen. Förra veckan hade vi problemet och nu har det uppstått igen, fast värre.

 

Fastän vi byter över till “Endast 3G” så går det inte att ringa till det berörda Vimla-numret. Vad är det som sker? 

 

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @emeliejr,

Vi har inte fått in några andra rapporter om detta fel - Kan du komma in i chatten på vimla.se/kontakt så får du hjälp att felsöka detta tillsammans med en supportexpert.

Hej!

 

Nu verkar det fungera igen, men det funkade inte under flera timmar, fastän vi bytte över till Endast 3G. Det har varit tillfälliga problem i 3-4 dagar.