Ta emot samtal

  • 24 September 2020
  • 22 svar
  • 710 visningar

AnvÀndarnivÄ 1

Hej jag kan ringa ut men ingen kan ringa till mig


Detta Àmne Àr stÀngt för kommentarer

22 svar

AnvÀndarnivÄ 3
Emblem +20

Hej @JerryD 
 

Tack för att du hör av dig om detta, vi har uppmÀrksammat det frÄn vÄrt hÄll och vi hÄller pÄ att felsöka för fullt. Du behöver just nu avvakta tills vi vet mer. 

Har du fler funderingar vill jag be dig kontakta vÄr support istÀllet. Du nÄr dem pÄ hej@vimla.se eller via chatten pÄ vimla.se/kontakt (öppen vardagar 9-16). 

Hej!

Jag kan inte heller ta emot samtal. Kan dock ringa ut. Om man bara kan fÄ bekrÀftat att problemet ligger hos Vimla sÄ vore det bra. 
 

/Jens

Samma hÀr. Kan ringa, men inte ta emot samtal 

AnvÀndarnivÄ 3
Emblem +20

Hej @JerryD @Jens Martin @Britt 


Har du samma problem om du sÀtter SIM-kortet i din gamla mobil?

Blir det nÄgon skillnad om du lÄser telefonen till 3G?

I en Androidtelefon:
1. GÄ till instÀllningar
2. VĂ€lj anslutning
3. VÀlj mobilnÀtverk
4. VÀlj nÀtlÀge
5. VĂ€lj endast 3G
(Kan skilja sig lite mellan olika telefonmodeller)

I en iPhone:
1. GÄ till instÀllningar
2. VÀlj mobilnÀt
3. VÀlj alternativ för mobildata
4. VÀlj röst och data
5. Klicka pÄ 3G

Fungerar det fortfarande inte efter du följt ovan Àr du vÀlkommen att kontakta vÄr support pÄ hej@vimla.se eller i chatten pÄ vimla.se/kontakt (öppet vardagar 9-16) sÄ fÄr du vidare hjÀlp av en supportexpert.

Hej igen,

Det funkar att byta till 3G, dÄ gÄr det att ta emot samtal igen. SÄ, varför blir det sÄhÀr och nÀr kan jag byta tillbaka till 4G?

 

/Jens

AnvÀndarnivÄ 3
Emblem +20

Hej @Jens Martin 

Vi hÄller pÄ att undersöka varför det för tillfÀllet inte fungerar som vanligt. Vi jobbar sÄ snabbt vi bara kan för att identifiera felet och ÄtgÀrda det. 

Tack för ditt tÄlamod! 

Ok, tack!

Skriv gÀrna hÀr i trÄden nÀr felet Àr avhjÀlpt. 
 

/Jens

Kan bekrÀfta att byte av nÀt till 3G gjorde att ett sms jag vÀntade pÄ kom igenom direkt. Jag uppdaterade till Android 11 i eftermiddag sÄ trodde det var det som strulade. Pixel3a. Haft Vimla 2.0 lÀnge, minst ett halvÄr. VÀnligen bekrÀfta nÀr det gÄr att byta tillbaka till 4G

Hejsan!

de funkar nu igen nÀr man byter till 3G nÀt men nÀr kan man byta tillbaka?

hej ! har samma problem som övriga hÀr inne men att koppla upp sig till 3G istÀllet för 4G sÄ fungerar det att ta emot samtal igen. Hoppas problemet gÄr att ÄtgÀrda asap.
ha de gott alla!

Hej @JerryD @Jens Martin @Britt 


Har du samma problem om du sÀtter SIM-kortet i din gamla mobil?

Blir det nÄgon skillnad om du lÄser telefonen till 3G?

I en Androidtelefon:
1. GÄ till instÀllningar
2. VĂ€lj anslutning
3. VÀlj mobilnÀtverk
4. VÀlj nÀtlÀge
5. VĂ€lj endast 3G
(Kan skilja sig lite mellan olika telefonmodeller)

I en iPhone:
1. GÄ till instÀllningar
2. VÀlj mobilnÀt
3. VÀlj alternativ för mobildata
4. VÀlj röst och data
5. Klicka pÄ 3G

Fungerar det fortfarande inte efter du följt ovan Àr du vÀlkommen att kontakta vÄr support pÄ hej@vimla.se eller i chatten pÄ vimla.se/kontakt (öppet vardagar 9-16) sÄ fÄr du vidare hjÀlp av en supportexpert.

Hej! Telefonen funkar för mig och min mamma med dÄ det hÀnde med att bÄda vÄra telefoner kunde ej ringa eller ta emot samtal men Àndrade till 3g nÀtet och funkar nu! Har ni löst vad som Àr fel? 

Hej! 
har Ă€ven jag samma problem som övriga. Återkoppla gĂ€rna nĂ€r det gĂ„r att byta tillbaka till 4g. Mvh 

Hej jag kan ringa ut men ingen kan ringa till mig

Jag har sedan igÄr den 24 september samma problem!!! Har det löst sig för dig?!

AnvÀndarnivÄ 1

Kan ta emot samtal om jag bara anvÀnder 3G

AnvÀndarnivÄ 3
Emblem +20

Hej!

Just nu kan vissa anvÀndare ha problem med att ta emot samtal. Det handlar frÀmst om iPhones som ej automatiskt gÄr ner till 3G frÄn 4G vid inkommande samtal. TillfÀllig lösning Àr att manuellt lÄsa telefonen till 3G.

Ni kan hÄlla er uppdaterade hÀr: https://www.telenor.se/kundservice/driftinformation/

Nu nĂ€r jag Ă€ndrat tillbaka sĂ„ funkar det igen!đŸ™đŸŒHoppas de hĂ„ller i sig!

Det funkade för mig dÄ jag bytte till 3G. 
Nu idag har jag bytt tillbaka till 4G igen och det har funkat bra hittills

mvhBritt

 

Ja nu funkar det igen. Men det orsakade stora problem för mig igÄr tyvÀrr.

AnvÀndarnivÄ 6
Emblem +54

@Britt @Zoomaa @CERE Jag fÄr verkligen beklaga om störningen orsakat er problem!

 HÀrligt att det verkar fungera för er igen nu - Flagga till mig om det skulle komma tillbaka! :)

Hej @Emil_Vimla 

 

Nu har vi detta problem igen. Förra veckan hade vi problemet och nu har det uppstÄtt igen, fast vÀrre.

 

FastĂ€n vi byter över till “Endast 3G” sĂ„ gĂ„r det inte att ringa till det berörda Vimla-numret. Vad Ă€r det som sker? 

 

AnvÀndarnivÄ 6
Emblem +54

Hej @emeliejr,

Vi har inte fÄtt in nÄgra andra rapporter om detta fel - Kan du komma in i chatten pÄ vimla.se/kontakt sÄ fÄr du hjÀlp att felsöka detta tillsammans med en supportexpert.

Hej!

 

Nu verkar det fungera igen, men det funkade inte under flera timmar, fastÀn vi bytte över till Endast 3G. Det har varit tillfÀlliga problem i 3-4 dagar.