Klistrad tråd Tutorial

Surf-frågor - Den stora tråden

  • 7 October 2021
  • 89 svar
  • 8340 visningar
Surf-frågor - Den stora tråden

Visa första inlägg

89 svar

Hej @Amanda_Vimla 

Jag har över 100 GIG data kvar på mitt abonnemang. Så det är inte bristen på data som är problemet. Det är något mellan min telefon och ert nät/system. 

Det är konstigt att jag måste ändra inställningen mot erat nät och sedan ändra tillbaka för att få till datatrafiken igen. Nu har det även börjat att spöka med samtalen. Jag sitter i Lundbjörken och missar samtal. Ser det genom att jag får SMS om att jag har missat samtal, men inget står det i samtalsloggen. 

 

//jörgen 

 

Användarnivå 4
Emblem +27

@Jörgen Gröhn,

Jag förstår! Detta är något som vår support behöver undersöka så att vi kan hjälpa dig 😊

Hej. Har gjort ett x antal tp test och ligger i snitt under 1mb/s både upp och ner. Vad är problemet?! Har en Samsung note 10 plus. 

 

 

Hej! Jag har problem med nerladdnings/uppladdningshastigheten sen ungefär en vecka sedan. Jag har surf kvar, men har tyvärr inte möjlighet att prova simkortet i en annan telefon.

Det går knappt att surfa, typ som jag skulle tro att bara utan surf är. Men som sagt så har jag surf kvar på mitt konto. Kan ni hjälpa mig?

MVH

Martin

 

Användarnivå 2
Emblem +2

Hejsan @Aerwynne!

Okej, det var inte bra! Det kollar vår support gärna på tillsammans med dig då vi inte hanterar supportärenden via forumet. Du hittar supporten här:
Mail: hej@vimla.se
Chatt: vimla.se/chatt (sommaröppet vardagar mellan 12:30-16:30).

Hej!

Mitt internet har blivit segt , allt tar långt tid att ladda. Har gjort test och det visar 0.4 både uppladdning och nerladdning så ska det ju inte vara ? Snälla behöver hjälp med detta. Har startat om mobilen 100 gånger. 

[Flyttad till Surf-frågor - Den stora tråden]

Användarnivå 2
Emblem

Hej!

Mitt internet har blivit segt , allt tar långt tid att ladda. Har gjort test och det visar 0.4 både uppladdning och nerladdning så ska det ju inte vara ? Snälla behöver hjälp med detta. Har startat om mobilen 100 gånger. 

Det bästa är nog att kontakta Vimlas kundtjänst på måndag när de öppnar igen.

Lika här! Sjukt segt 4g

Användarnivå 4
Emblem +27

Hej @Jannie Wulff och @Patrik Östlund,

Kika gärna i guiden i trådstarten för att se ifall något av tipsen hjälper. Funkar inte det så kontakta vår support i chatten (vardagar kl 9-16), så hjälper vi er! 😊

Hej! Jag har en fråga. Jag fick veta att min surf är förbrukat, och jag valde att stänga mobildata helt. Efter några dagar kollar jag på mitt Vimla kontot och det visar att jag hade fortfarande förbrukat surf under dem dagarna. Det är omöjligt om inte Vimla lägger på förbrukning utan att vi använder det. Jag trodde det var skum när de sa att jag förbrukade 6-8G per månad. Innan jag hade Vimla, hade jag förbrukat alltid under 2 G per månad, och jag har inte ändrat mina vanor. Kan någon svara på min fråga om ”hur är det möjligt att de säger att jag förbrukade data om data är stängt på mobilen?”

Mvh

[Flyttad till Surf-frågor - Den stora tråden]

Användarnivå 4
Emblem +27

Hej @Mihaela,

Det låter konstigt! Hör av dig till vår support så ska vi undersöka det omedelbums.

Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 12:30-16:30)
Mejl: hej@vimla.se

Användarnivå 5
Emblem +2

Vette fanken var jag skulle ställa frågan någonstans, så jag skriver här. Flytta om det är fel, hehe.

Stödjer Vimla 2G ( GSM-frekvens: GSM 900/1800 MHz ).

Jag vet att 3G är på väg ut, men hur är det med 2G?

Ska köpa en GPS-tracker åt min kära mor och den stödjer bara 2G.

 
Användarnivå 2
Emblem

Vette fanken var jag skulle ställa frågan någonstans, så jag skriver här. Flytta om det är fel, hehe.

Stödjer Vimla 2G ( GSM-frekvens: GSM 900/1800 MHz ).

Jag vet att 3G är på väg ut, men hur är det med 2G?

Ska köpa en GPS-tracker åt min kära mor och den stödjer bara 2G.

 

Ja, Vimla stödjer fortfarende 2G.

Kolla täckningskartan där din mor bor: https://vimla.se/tackningskartan/

Dock kommer alla telebolag stänga av 2G om få år (c:a 2025).

Användarnivå 5
Emblem +2

Vette fanken var jag skulle ställa frågan någonstans, så jag skriver här. Flytta om det är fel, hehe.

Stödjer Vimla 2G ( GSM-frekvens: GSM 900/1800 MHz ).

Jag vet att 3G är på väg ut, men hur är det med 2G?

Ska köpa en GPS-tracker åt min kära mor och den stödjer bara 2G.

 

Ja, Vimla stödjer fortfarende 2G.

Kolla täckningskartan där din mor bor: https://vimla.se/tackningskartan/

Dock kommer alla telebolag stänga av 2G om få år (c:a 2025).

Tack så hjärtligt!
Hade ingen tanke på täckningskartan.
Två år är helt okej, så kan vimla erbjuda det i två år så är jag absolut nöjd.

Tack för hjälpen Rune.

Svara