Klistrad tråd Tutorial

Surf-frågor - Den stora tråden

  • 7 October 2021
  • 89 svar
  • 8340 visningar
Surf-frågor - Den stora tråden

Visa första inlägg

89 svar

Användarnivå 5
Emblem +2

Sedan stormen som härjade för ca 2 år sedan så har hastigheterna i Löddeköpinge varit extremt dåliga. Jag vet inte om masten i Svalöv har lagt av eller vad det är.

Kollar du bredbandskollens tester och väljer Telenor som operatör så ser ni vilka “svindlande” hastigheter vi har här.

Idag är det extremt dåligt, datum och tidpunkt står på bilden.

Jag brukar iaf ligga på max 12-15 Mbit i hastighet, mer har jag aldrig fått här hemma.
Syrran som har en sprillans ny Samsung får samma resultat och grannen som kör Iphone 12 pro får samma resultat så det beror inte på min mobil.
Hoppas ni kan dra i öronen på Telenor teknikerna så vi får lite fart här igen.

[Flyttad till Surf-frågor - Den stora tråden]

Användarnivå 4
Emblem +27

Hej @MickeMM,

Bra observerat och toppen att du hojtar! Eftersom du upplever en tydlig försämring av surfhastigheten så vill jag be dig samla exempel på hastighet och tidpunkt samt plats. 

När du har dina exempel så hör du av dig till vår support som undersöker det och hjälper dig vidare. För att vi eventuellt ska kunna ta vidare ärendet till Telenor så måste vi först göra en bedömning och ha underlag för ärendet.

Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16)
Mejl: hej@vimla.se 

Jag har fått slut på surf på mitt abonnemang. Jag ändrade till ett högre abonnemang och fick därmed 10gb extra surf. Dock fungerar det inte alls, kan fortfarande inte surfa alls. Behöver min surf, vad ska jag göra?

Användarnivå 5
Emblem +52

Hejsan @Hajjadajjen!
Förstår att detta är superfrustrerande för dig!
Testa en enkel omstart och fungerar det fortfarande inte kan du kontakta vår support så hjälper de dig mer än gärna vidare.

Du hittar supporten här:
Mail: hej@vimla.se
Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16).
 

Har haft Vimla nu so extra SIMkort, men aldrig använt den. trots det så ser jag att jag har en hel del förbrukning på mitt abbonemang. Vill gärna ha svar på detta. 

[Flyttad till Surf-frågor - Den stora tråden]

Har haft Vimla nu so extra SIMkort, men aldrig använt den. trots det så ser jag att jag har en hel del förbrukning på mitt abbonemang. Vill gärna ha svar på detta. 

[Flyttad till Surf-frågor - Den stora tråden]

Du behöver kontakta Vimlas support då. Längst ner på denna sida brukar finnas “Kontakta supporten”.

Användarnivå 4
Emblem +27

Hej @Svantesvaben,

Superbra att du noterar det! Surfen ska självklart inte dras ifall du inte använder ditt abonnemang, så det låter som att det är något i telefonen som har orsakat att surfen dras från ditt Vimla SIM-kort istället för det andra SIM-kortet.

Du kan kika i telefonens inställningar för SIM-korten och surfen, samt även eventuellt testa att ta ut SIM-kortet i någon dag för att se över ifall surfen då slutar förbrukas :blush:

Hej

använder Wi-Fi nästan alltid. Häromdagen behövde jag använda vimlas sk 4G. Löjlig låg hastighet 4 Mb. Ska det vara så. Har över 70 Gb surf och 3st abonnemang hos vimla.

hoppas på svar och åtgärd.

mvh 

Användarnivå 5
Emblem +52

Hejsan @Sadegh Vahabi!

Rekommenderar att du kontaktar vår support så får vi se över varför det inte går i den takt du vill. 
Du hittar supporten här:
Mail: hej@vimla.se
Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16).
 

Har haft problem senaste 3 dygnen med att min hastighet är oerhört dålig. Gränsfall till icke existerande. Fick vänta över 10 minuter för att endast ladda in denna sida. Startat

om min telefon 3 gånger utan hjälp. Har ni driftstörningar eller har jag fått ett mådndagexemplqr på abonnemang?! 

Vid surf via mobilnätet kommer man inte in i app. Genom att stänga av mobilnät och sen slå på så funkar appen. Samma sker med nästa app som besöks. man måste stänga av mobinätverk och slå på sen går det gå in i appen.

Säljaren säger att det beror på APN inställningar men de sitter ju i simkortet. Har även prövat med andra APN inställningar som jag fått av säljaren men de funkar inte heller.

Har gjort total ominstallation av mobilne men det funkar inte ändå.

 

Nå gon som vet hur man löser detta med APN på en Ulefone 5g armor eller beror det på något annat fel?

Användarnivå 5
Emblem +52

Vid surf via mobilnätet kommer man inte in i app. Genom att stänga av mobilnät och sen slå på så funkar appen. Samma sker med nästa app som besöks. man måste stänga av mobinätverk och slå på sen går det gå in i appen.

Säljaren säger att det beror på APN inställningar men de sitter ju i simkortet. Har även prövat med andra APN inställningar som jag fått av säljaren men de funkar inte heller.

Har gjort total ominstallation av mobilne men det funkar inte ändå.

 

Nå gon som vet hur man löser detta med APN på en Ulefone 5g armor eller beror det på något annat fel?

Fungerar samtliga andra appar och liknande med mobilnätet och APN så sitter det i telefonen eller specifika appen. 

Du får gärna komma in till vår support så tar vi en extra koll. 
vimla.se/kontakt 

Hej! Jag undrade bara om det kostar extra om man fortsätter använda mobildata efter att surfen har tagit slut för månaden?

[Flyttad till Surf-frågor - Den stora tråden]

Hej! Försökte igår via Vimla appen öppna mitt abonnemang efter en paus. Enligt appen är det nu öppnat, men får ingen anslutning till internet.

Vad mer ska jag göra för att kunna använda Vimla internet?

[Flyttad till Surf-frågor - Den stora tråden]

Användarnivå 4
Emblem +27

Hej @Pär Björklund Vigge,

Jag flyttade ditt inlägg till vår stora surftråd. Kika gärna i trådstarten för en guide på vad du kan testa när din mobilsurf inte funkar 😊

Lyckas du inte få igång det på egen hand så hjälper såklart vår support dig:

Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16)
Mejl: hej@vimla.se

Skicka sms till 555 och önskar Data 24h men det fungerar inte att beställa? Varför?

Hej, jag har inte haft någon täckning alls under dagen. Jag fick slut på surf igår under dagen och köpte ny surf på morgonen idag, men jag har varken kunnat smsat eller surfat på ställen där jag brukar ha bra täckning. 
mvh Daniel

Användarnivå 5
Emblem +52

Skicka sms till 555 och önskar Data 24h men det fungerar inte att beställa? Varför?

Troligen handlar det om att premiumtjänster inte är aktiverat på mitt.vimla.se. Testa att aktivera det där. Fungerar det inte är du välkommen in till vår support så hittar vi säkert varför du inte kan köpa till surf. 

Du hittar supporten här:
Mail: hej@vimla.se
Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16).
 

Användarnivå 5
Emblem +52

Hej, jag har inte haft någon täckning alls under dagen. Jag fick slut på surf igår under dagen och köpte ny surf på morgonen idag, men jag har varken kunnat smsat eller surfat på ställen där jag brukar ha bra täckning. 
mvh Daniel

Troligen har surfen inte kommit in än, ibland krävs en omstart av telefonen för att surfen ska hoppa igång. Har du fortfarande inte tillgång till surfen så är du supervälkommen in till vår support. 

Du hittar supporten här:
Mail: hej@vimla.se
Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16).
 

Vi är tre i familjen som har Vimla, och det är bara två av oss som fått “ny surf” för månaden.

Hur kan det komma sig att en blivit utan? Vi har också försökt köpa till extra surf, men den har inte heller fungerat?

Både min pappas och mitt 4G funkar inte. Vi har betalat alla räkningar. Kan ni hjälpa oss?

Hej!

 

Sen ett par dagar har jag inget mobilt internet i Hägersten.

 

Ibland funkar det inte att ringa heller.

 

Är det någon inställning som ska ändras?

 

Vänlig hälsning

Hannes

Användarnivå 2
Emblem +2

Hej @Hannes Tydén!

 

Har du kikat på artikeln här ovan? Om du har testat samtliga tips och tricks, och om det fortsatt bråkar för dig så skulle jag råda dig att kontakta vår support. Då kommer dom kunna kika lite närmare på detta åt dig!

Du hittar supporten här:
Mail: hej@vimla.se
Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16).
 

En sak som är värd att nämna är att Telenor håller på att stänga ned 3G-nätet i bla. Stockholm.

Användarnivå 2
Emblem +2

Både min pappas och mitt 4G funkar inte. Vi har betalat alla räkningar. Kan ni hjälpa oss?

Hejsan!

Det var tråkigt att höra. Börja med att kika på artikeln här ovan och testa på. Om det fortsatt inte fungerar för er, hör gärna av er till vår fina support så ska dom kika djupare på det här åt er.

Du hittar supporten här:
Mail: hej@vimla.se
Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16).
 

Användarnivå 2
Emblem +2

Vi är tre i familjen som har Vimla, och det är bara två av oss som fått “ny surf” för månaden.

Hur kan det komma sig att en blivit utan? Vi har också försökt köpa till extra surf, men den har inte heller fungerat?

Hejsan!

Det var underligt. Kika gärna på ovanstående artikel och om det är fortsatt frågetecken som finns, kontakta gärna vår support. Dom hjälper dig nämligen gärna med det här i så fall!

Du hittar supporten här:
Mail: hej@vimla.se
Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16).
 

Svara