✅ Besvarat

surf fastnat i låg hastighet

  • 3 June 2020
  • 8 svar
  • 266 visningar

Sedan månadsskiftet har surfen fortsatt gått i snigelfart. Riktigt irriterande att man inte får vad man betalar för och istället får ägna en halvtimme åt att eventuellt kunna komma in på forumet och påtala detta.

icon

Bästa svar av Emil_Vimla 3 June 2020, 11:23

Visa original

8 svar

Samma problem här. Både skrivit mail och på Facebook men utan framgång. Verkar luddigt detta! 

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @Niklas ander @Jens Liedman,

 

Starta om era telefoner så ska det hoppa igång för er i full fräs!

Hej! Jag har exakt samma problem jag också sedan månadsskiftet. Min data tog slut i slutet av maj så jag fick lägre surfhastighet. Men nu när jag har fått ny data går det fortfarande lika långsamt att surfa. Att lyssna på Spotify är bara att glömma. Jag har startat om telefonen flera gånger men problemet kvarstår. 

Mvh Ulrika 

Hej, upplever precis samma problem som ovanstående. Har startat om mobilen ett flertal tillfällen men surfar fortfarande med sänkt hastighet. Testat allt möjligt men ingenting vill få fart på surfen. Otroligt irriterande. Tips på hur man kan åtgärda problemet?

Hej, det funkar för mig nu. Jag hoppas att det även funkar för övriga i tråden.

Som svar på sina problem får man ett kort inlägg där man ombeds starta om telefonen. Inte ens början på en ursäkt eller förklaring till hur det kunde bli såhär.

Jag vill ha kompensation för tiden jag lagt ned på detta men framför allt för den tiden er tjänst jag betalat för inte funkat.

 

Användarnivå 2

Last month we used all our data, so we went to low speed.

Today, 2020-07-01, the speed should be back to normal.

But it's not.

I already had two chat conversations (both times they reset the speed to normal as it appeared to be stuck on low), and numerous modem (using the SIM in our 4G router) restarts.

Still at 0.1-0.14 Mbps (normally we have about 20Mbps)

 

Användarnivå 2

Finally the issue was solved for us during another contact with the Chat. They had to do something additional as the change back to normal speed appeared to be obstructed by something…

 

Min son har samma problem och har haft det några gånger då hans surf tagit slut i slutet av dessa månader. Det tar varje gång flera dagar och många omstarter av telefonen innan surfen "går igång" igen... Varför kommer det ingen lösning och ingen förklaring? Surt när det ser ut som att man har surf men ändå behöver snigelsurfa i flera dagar. Känns som att vimla medvetet gör någonting för att det inte ska fungera direkt (som någon form av övertrasseringsstraff...) men då får man gärna säga det rakt ut i så fall anser jag.

Har någon någonsin provat att göra ett test på bredbandskollen (med snigelsurf)! Det rekommenderas aldrig och är man rädd om sin surf så vill man inte heller testa detta om man redan känner att man har för lite surf (vilket min son alltid upplever...)

Svara