Fråga

Surf abonnemang

  • 11 september 2021
  • 2 svar
  • 33 visningar

Varför fungerar inte vimla simkort i mobilsurf?

Jag har 4 vimla abonnemang  men inget av simkorten fungerar, har nu köpt ett hallon surfkort, fungerar perfekt.


2 svar

Användarnivå 3
Emblem +21

Hejsan @Carstens!
 

Förstår att det är frustrerande när tjänsten inte fungerar som den ska. Därför vill vi kolla vidare på abonnemanget och vad det är som spökar.Jag kikade på ditt abonnemang och det ser ut som att allt som behöver vara igång på ditt abonnemang för att du ska kunna surfa, är igång! :)

:arrow_down:Jag vill därför att du testar nedan :arrow_down:C9vy0hZy6RAQoioyUHEpOEqa4NoF0l04760tVcAcdey5Qe2s93PERS4nGsjylhV-ENr0miHlr_YkUSQr8qjLp4gT6JIlpL4_nXwaAh57ikbXYdI-x-SMVAvIiWrI5KC2R2zTO6a_=s0

- Starta om din telefon utan SIM-kortet isatt

- Dubbelkolla så att mobildata är aktivt i telefonen, är det redan igång stänger du av och sätter på det igen

- Kika in på Vimla.se/apn och dubbelkolla så att dina internet- och MMS-inställningar stämmer

Fungerar det fortfarande inte efter du följt ovan vill jag att du skickar bilder på dina inställningar till hej@vimla.se eller i chatten på vimla.se/kontakt (öppet vardagar 9-16) så får du vidare hjälp av en supportexpert.

Hej. 

Tack för svaret, våra telefoner fungerar perfekt både att ringa och surfa helt ok.

Jag ha ett par st mobila wifi puckar som fungerar men inte med vimla därför har jag pausat ett abonnemang och testar med ett hallon och det fungerar, ni har tidigare kollat mina simkort och allt verkar ok, så lustigt, jag använder  det mobila vifi i vår husbil.

Kommer sätta i vimla kort igen och kolla, vill helst ah en och samma leverantör.

💯

 

Svara