Fråga

SMS Problem

  • 21 September 2021
  • 3 svar
  • 44 visningar

Ständigt dessa SMS-problem. I flera månader. Ofta räcker det med att skicka ett SMS så får jag inkommande (som krävs för inloggning på mitt jobb). Men de senaste månaderna kan jag ofta inte skicka SMS heller. Dåligt!


3 svar

Användarnivå 3
Emblem +8

Hej @LeadSprouce,

Kan du inte skicka eller ta emot SMS så är det helt klart något som vi vill kika närmre på och hjälpa dig med :calling:

Det som jag vill att du börjar med är att kika ifall meddelandecentralen är korrekt angiven i din telefon:

Android
I SMS-appen klicka på Inställningar > Fler Inställningar > SMS > Meddelandecentral > säkerställ att numret +46724400000 är angivet.

iPhone
Kontrollera vilket nummer som är inlagt genom att knappa in *#5005*7672# och trycka på lur. Om numret är fel knappa in  **5005*7672*46724400000# och tryck på lur. Vanligtvis dyker det då upp ett felmeddelande men det kan man bortse från eftersom ändringen ändå går igenom.

Upplever du ändå problem med SMS:en så kan du testa ditt SIM-kort i en annan telefon. Fungerar det inte då heller så testa att låsa telefonen till 3G och samla exempel på SMS som inte dyker upp eller skickas som de ska, t.ex. 07xxx SMS:ar till 07xxx 21/9 kl 12:00 och det kommer inte fram samt eventuellt felmeddelande som dyker upp.

Efter att du har testat detta så hojtar du till vår support som hjälper dig vidare:

Mejl: hej@vimla.se
Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16)

Lycka till och hoppas att vi snabbt får ordning på messen! :fingers_crossed:

Jag kan oftast skicka och ta emot, men det kan ta timmar innan jag får SMS som jag väntar på.

Användarnivå 4
Emblem +1

Jag kan oftast skicka och ta emot, men det kan ta timmar innan jag får SMS som jag väntar på.


Jag hade samma problem förr, det blev bättre när jag ändrade till att enbart köra 3G. Varför vet jag egentligen inte, men det är sällan det händer nu så jag tror det var en lösning :)

Svara