Fråga

Sms går inte fram och sparad surf

  • 15 July 2022
  • 4 svar
  • 139 visningar

Det är ju omöjligt att få till ett relevant svar på kundtjänst så efter 12 dagar ger jag upp. 

Jag får posta detta här och hoppas på bättre tur.

 

Problem 1 

Hälften av dom sms jag skickar går inte fram. Det är inget fel på min mobil, har provat i annan.

Som det är nu kan jag inte sms:a då det inte är tillförlitligt om sms:n kommer gå fram eller ej.

Felet ligger hos er, men det verkar ni inte bry er om.

Likaså att folk försöker ringa mig och inga samtal går fram.

 

Problem 2.

Har bifogat skärmdump på där ni lovar en att spara all surf men trots det låter ni min sparade surf sen innan förfalla ut.

Detta har jag med bifogat en skärmdump på.

Där framgår det att min sparade surf sen innan snart förfaller och inte går att förbruka upp då ni ändrat så att man förbrukar upp sina månads GB först.

Det enda någorlunda relevanta svaret jag fått är att den andra surfen skulle vara köpt och därför bara har en giltighetstid på 24 mån. Men min surf är inte köpt. Och ej heller går den ju att använda upp.

Så man kan säga att ni iom ert nya avtal stjäl min tidigare sparade surf.

 

Först tar ni 3 GB per månad för mig, och sen ser ni till så att jag förlorar min gamla surf.

Hur kan ni tycka att det är okej?

Eftersom detta är viktig information så skulle ni gått ut med den tydligt och inte bara lovat guld och gröna ängar. 

 

 

 

 


4 svar

Användarnivå 2
Emblem +2

Hejsan @Anette J.T,

Jag får beklaga över att du känner på det viset och att du inte är nöjd med dom svar som du har fått från vår support. Här på forumet så kan vi inte hjälpa till med supportärenden och kan endast svara på generella frågor, vilket gör det svårt för mig att kika närmare på ditt ärende tyvärr. Om du dock upplever problem med något, så är det självklart att vi vill lösa det hela. Dock kan och brukar det oftast krävas att man felsöker det som bråkar, för att kunna hitta vart problemet kan vara och bestå av. Men tillsammans brukar det allra mesta lösa sig!

Gällande den sparade datan så stämmer det att du ska få behålla den sparade månadssurfen så länge som möjligt. Om det dock är t.ex. extradata som är köpt (som du nämner att du inte har gjort, så tar med det endast för information) eller fått av oss i antingen kampanj- eller kompensationssyfte så är detta giltigt i 12 månader. 

Jag skulle vilja be dig att kontakta vår support på nytt för att få hjälp med det som bråkar för dig hur som helst, då vi inte kan kika djupare på det här via forumet dessvärre.

Problemet är ju att ni inte återkopplar via mail så hur skall jag då få till en lösning?

Mitt senaste svar till er skickade jag den 13 juli och sen dess har det varit tyst från er.

Startade ärendet den 4 juli. 

Användarnivå 2
Emblem +2

Det lät konstigt. Har du dubbelkollat i skräpinkorgen ifall vårt senaste svar till dig fastnat där? Skicka annars gärna ett till svar på det senaste mailet som du har skickat, så ska supporten försöka svara på det så snabbt som möjligt.

Jodå efter nästan 1 månad återkopplar ni.

Har garanterat inte läst vad jag skrivet eftersom jag får som första råd att starta om min mobil.

Nu används surf från augusti upp, och min gamla sparade surf förfaller snart utan att jag får en chans att kunna använda upp den…

 

 

Hej,
 
Tack för ditt mail!
 
Om du upplever tekniska problem går de ofta att lösa helt på egen hand genom en omstart av mobiltelefonen.
 
Om du mot förmodan fortfarande skulle ha problem efter en omstart har vi superbra guider för de flesta problem här nedan:
 
Ingen täckning: https://faq.vimla.se/hc/sv/articles/4417689513105-Saknar-t%C3%A4ckning-Ingen-service
 
Internet- eller MMS-problem: https://faq.vimla.se/hc/sv/articles/4416223162385-Surfproblem
 
Samtalsproblem (Utgående): https://faq.vimla.se/hc/sv/articles/4416244051217-Samtalsproblem-Utg%C3%A5ende
 
Samtalsproblem (Inkommande): https://faq.vimla.se/hc/sv/articles/4416251543441-Samtalsproblem-Inkommande
 
SMS-problem: https://faq.vimla.se/hc/sv/articles/4416250722705-SMS-problem
 
Om du befinner dig utomlands behöver du först aktivera “Utlandstjänster” inne på Mitt Vimla under menyvalet inställningar. Därefter följer du vår guide "Utlandsproblem".
 
Fungerar det fortfarande inte efter du följt guiden för ditt specifika problem vill vi att du kommer in i chatten på vimla.se/chatt så får du vidare hjälp av en supportexpert.
 
Vi på Vimla önskar dig en fortsatt fin sommar!

Med vänlig hälsning
Robin

 

 

 

 

Svara