Sms från 888, "nnn försökte ringa dig ..." även när telefonen är på.

  • 15 October 2021
  • 106 svar
  • 4929 visningar

Användarnivå 1

Uppdatering av Amanda_Vimla 2021-11-16:

Upplever du att samtal inte kommer fram? Får du SMS från 888 om missade samtal? Kika in i Samtal - Den stora tråden för en tydlig guide med vad du kan testa för att få igång det. Funkar det ändå inte så hjälper vi dig supergärna i en felsökning som du får göra tillsammans med vår support på vimla.se/kontakt.

 

Hej

Jag får ofta sms från 888 om att någon har ringt mig, även när min telefon har varit påslagen. Men då borde det komma upp som missat samtal istället (Iphone 7S)?

Generellt tycker jag att Vimla bryter inkommande samtal för tidigt. Om telefonen ligger någonstans i våningen, kan det ta en stund innan man hittar den.

Går det att stänga av sms-meddelandena från 888 och att Vimla låter telefonen ringa längre och att det kommer upp som missat samtal i telefonen?

Då ser man ju också vem som ringt, om personen finns i ens kontaktlista.

I sms-et från 888 ser man bara ett telefonnummer.

Är detta operatörsrelaterat?

Med vänlig hälsning

Bertil Friman

 


106 svar

Användarnivå 1

Hejsan @Thomas Eliasson255,

Okej, jag förstår. Jag beklagar det! Kika gärna i denna tråd för att se om du kan hitta något tips att testa, annars skulle jag råda dig att kontakta vår support för vidare felsökning.

Du hittar supporten här:
Mail: hej@vimla.se
Chatt: vimla.se/chatt (sommaröppet vardagar mellan 12:30-16:30).

Bytte sim kort till ett Telenor kontant kort .. Med Telenorkortet fungerar mobiltelefonen perfekt ….  .. Det är ett stort fel på Vimla kortet  ,.. testade med att blockera det vimla nummer som min bekant har .. Och avblockerade numret sedan .. Hon kan ringa mig hon kommer fram eller så får jag SMS  . Men det nya är nu att nu tutar hennes nummer upptaget  .. Emotser att VIMLA skickar ett ersättnings Sim kort till mig  omgående ..  Skäl till yrkandet är att mobiltelefonen fungerar med  Telenor kontant kortet 

Användarnivå 2

@RobinL_Vimla @Amanda_Vimla 

Denna tråden är nu 9 MÅNADER gammal och användare upplever fortfarande samma problem! Ni måste ju fått in hur många exempel som helst! Vad är problemet? Kan ni inte lösa detta inom en snar framtid kommer många att lämna, tyvärr! Kom igen nu!! LÖS DETTA!!

Användarnivå 1

Är trött på Vimlas ovilja att lösa mitt problem  Från o med idag byter jag till en annan mobiloperatör med likvärdig abonnemang.. Denna mobiloperatör använder vanligt SIM-kort istället för Vimlas 2.0 SIM-kort..

Användarnivå 3
Emblem +1

@RobinL_Vimla @Amanda_Vimla 

Denna tråden är nu 9 MÅNADER gammal och användare upplever fortfarande samma problem! Ni måste ju fått in hur många exempel som helst! Vad är problemet? Kan ni inte lösa detta inom en snar framtid kommer många att lämna, tyvärr! Kom igen nu!! LÖS DETTA!!

Hej, SMS från "888" kommer när man får ett inkommande samtal och när man av någon anledning inte har täckning vid samtalstillfället. Det är ett generiskt meddelande som kan ha flera bakomliggande orsaker, och beror inte enbart på en isolerad händelse. Det kan vara alltifrån att man befinner sig utanför täckningsområde, att man har dålig mottagning inomhus etc. Så även om problemet ser likadant ut för er så kan det vara olika orsaker till varför problemet uppstår. För att dra en liknelse: om en bilmotor inte startar så kan det bero på att drivremmen inte fungerar som den ska, att bränslet är slut, elfel etc, alla olika bakomliggande orsaker men med samma slutresultat - att motorn inte startar. Med anledning av det så är det viktigt att ni inkommer till vår support så att vi kan påbörja en felsökning.

Användarnivå 1

@RobinL_Vimla @Amanda_Vimla 

Denna tråden är nu 9 MÅNADER gammal och användare upplever fortfarande samma problem! Ni måste ju fått in hur många exempel som helst! Vad är problemet? Kan ni inte lösa detta inom en snar framtid kommer många att lämna, tyvärr! Kom igen nu!! LÖS DETTA!!

Hej, SMS från "888" kommer när man får ett inkommande samtal och när man av någon anledning inte har täckning vid samtalstillfället. Det är ett generiskt meddelande som kan ha flera bakomliggande orsaker, och beror inte enbart på en isolerad händelse. Det kan vara alltifrån att man befinner sig utanför täckningsområde, att man har dålig mottagning inomhus etc. Så även om problemet ser likadant ut för er så kan det vara olika orsaker till varför problemet uppstår. För att dra en liknelse: om en bilmotor inte startar så kan det bero på att drivremmen inte fungerar som den ska, att bränslet är slut, elfel etc, alla olika bakomliggande orsaker men med samma slutresultat - att motorn inte startar. Med anledning av det så är det viktigt att ni inkommer till vår support så att vi kan påbörja en felsökning.

Bullshit från dig Simon   ..Felet ligger med största sannolikhet på Vimla 2,0 SIM-kortet …. Hade aldrig detta problem med det gamla Vimla SIM-kort 1,0.. 

 Är så himla jättetrött  på Vimlas ovilja att lösa mitt problem t.ex enkelt byta till ett nytt uppgraderat Vimla 2,0 simkort i stället för hålla på skriva i forumet eller tjata chatta till en lösning som aldrig sker…...   

Från o med idag byter jag till en annan mobiloperatör med likvärdig abonnemang som blir inkopplat 1/8  2022..

Denna mobiloperatör ( skriver inte vilken det är på grund av hänsyn till Vimla) använder vanligt SIM-kort istället för det system som Vimlas 2.0 SIM-kort. använder.

Mvh  Thomas.E en Före detta  trogen Vimla kund sedan 5 år tillbaka 

Användarnivå 2

@RobinL_Vimla @Amanda_Vimla 

Denna tråden är nu 9 MÅNADER gammal och användare upplever fortfarande samma problem! Ni måste ju fått in hur många exempel som helst! Vad är problemet? Kan ni inte lösa detta inom en snar framtid kommer många att lämna, tyvärr! Kom igen nu!! LÖS DETTA!!

Hej, SMS från "888" kommer när man får ett inkommande samtal och när man av någon anledning inte har täckning vid samtalstillfället. Det är ett generiskt meddelande som kan ha flera bakomliggande orsaker, och beror inte enbart på en isolerad händelse. Det kan vara alltifrån att man befinner sig utanför täckningsområde, att man har dålig mottagning inomhus etc. Så även om problemet ser likadant ut för er så kan det vara olika orsaker till varför problemet uppstår. För att dra en liknelse: om en bilmotor inte startar så kan det bero på att drivremmen inte fungerar som den ska, att bränslet är slut, elfel etc, alla olika bakomliggande orsaker men med samma slutresultat - att motorn inte startar. Med anledning av det så är det viktigt att ni inkommer till vår support så att vi kan påbörja en felsökning.

Saken är ju den att problemet uppstår när man befinner sig på exakt samma ställe. Första samtalet kopplas inte upp, men om man ringer upp igen fungerar det! INGA förutsättningar har ändrats. Vimla klarar helt enkelt inte av att koppla upp samtalen. Det lustiga är ju att i mitt fall är det ofta samtal Vimla till Vimla. Upplever att det händer efter implementeringen av VoLTE

Hade en gång en bil som inte startade. Vet inte varför. Kontaktade verkstaden och de löste problemet på en timma. Trots att de inte visste anledningen till att den inte startade. Hade det tagit 9 månader innan de fick igång den hade jag nog köpt en ny bil.... Brum, brum!

Svara