✅ Besvarat

simkort ej levererat

  • 27 augusti 2020
  • 14 svar
  • 265 visningar

Hej! 
 

just nu funkar inte mitt abonnemang, eftersom jag inte fått det nya sim-kortet. Går det att lösa så att abonnemanget fungerar igen och att ni skickar sim-kortet på nytt? 
 

 

icon

Bästa svar av Felix_Vimla 27 augusti 2020, 12:03

Hej @Elinjju,

Jag ser att ditt nummer uppgraderades till 2.0 på 2020-08-25 och då antar jag att från detta datum har ditt gamla SIM-kort inte fungerat. Efter bytet till 2.0 har skett kan vi tyvärr inte längre aktivera det gamla SIM-kort. Jag har dock beställt ett nytt SIM-kort till dig som når dig om 1-2 arbetsdagar och kommer att fungera direkt. 

 

Jag har för övrigt, redigerat bort ditt telnummer från ditt ursprungliga inlägg - vänligen lämna aldrig ut personliguppgifter (ink. telnummer).

Visa original

14 svar

Användarnivå 6
Emblem +30

Hej @Elinjju,

Jag ser att ditt nummer uppgraderades till 2.0 på 2020-08-25 och då antar jag att från detta datum har ditt gamla SIM-kort inte fungerat. Efter bytet till 2.0 har skett kan vi tyvärr inte längre aktivera det gamla SIM-kort. Jag har dock beställt ett nytt SIM-kort till dig som når dig om 1-2 arbetsdagar och kommer att fungera direkt. 

 

Jag har för övrigt, redigerat bort ditt telnummer från ditt ursprungliga inlägg - vänligen lämna aldrig ut personliguppgifter (ink. telnummer).

Hej! Jag spärrade mitt simkort i fredags. Det har gått fyra arbetsdagar men fortfarande har inte fått nytt. 

Användarnivå 6
Emblem +30

Hej @Yixi,

Jag ser att du har varit i kontakt med min kollega via chatt just idag och att ett nytt SIM-kort är redan på väg till dig och förhoppningsvis når dig redan imorgon! :slight_smile:

 

Hej 

 

mitt simkort funkar inte jag har inte fått det nya sim-kortet. 

Användarnivå 6
Emblem +30

Hej 

 

mitt simkort funkar inte jag har inte fått det nya sim-kortet. Kan ni skicka det nya simkort till adress

 

Hej @Imtiyaz,

Om ditt nya 2.0 SIM-kort har inte kommit igång direkt, beklagar jag verkligen det! Har du testad alla våra tips i denna artikel, som kan hjälpa ditt SIM komma igång? https://forumet.vimla.se/vimla-2-0-33/ingen-taeckning-inget-sim-vid-2-0-uppgradering-7548

 

Om det fortfarande inte funkar kan du själv beställa ett nytt SIM hem till dig genom att logga in på Mitt Vimla och under fliken Inställningar, välj Spärra SIM, då det ditt befintliga SIM spärras och ett nytt skickas ut automatiskt. Det nya borde nå dig inom 1-2 arbetdagar. 

 

Jag har också redigerat ditt inlägg då vi ska inte lämna ut personliga uppgifter som t.ex telefonummer, adress osv. på det offentliga forumet. 

Hej, jag skulle fått nytt simkort 2.0 att byta till 31/8 - jag missade sista dag att ändra bytesdag. Simmet har fortfarande inte kommit fram och jag har varit utan möjlighet att ringa i fem dagar hittills. Kan ni kontakta mig på mail för mer info om adress och utskick? Jag mailade er i söndags 30/8 ang detta men har fortf inte fått svar (vet att det står ca fem dgr avs svar från er).

Jag har ej fått mitt sim-kort levererat än, måste ha det måndag morgon! Ni måste lösa expressleverans, jag använder detta även via jobb och måste kunna kontakta kunder och få kontakt med kunder då!

beställde ett simkort för ett tag sen o det skulle komma i torsdags förra veckan om ja minns rätt, men har inte kommit fram än undrar bara om de kommit fel eller vad som hänt ? nummer flytten e bekräftad o allt så tänker att de inte ska va några konstigheter ? mvh saffe

Hej! Jag spärrade mitt simkort i tisdags. Det har gått en vecka men fortfarande har inte fått nytt.

 

Mvh Emiko

Mitt nya simkort har inte kommit, vad bör jag göra?

Hej!

Sen i fredags den 25/9 har jag jätteproblem med mitt abonnemang. Det går ej att ringa mig emellanåt, en inspelad röst säger tydligen att min telefon är avstängd?

Vad är fel?

Jag är rädd att jag missar viktiga samtal och funderar på att byta abonnemang om jag ej kan få rätsida på detta omgående!

Mvh Ulrika

Användarnivå 5
Emblem +28

Hej alla,

Saknar ni SIM-kort behöver ni beställa hem nya - Det gör ni på Mitt Vimla → Inställningar → Spärra SIM. Innan ni gör det vill jag att ni kikar under “kontouppgifter” så att adressen vi har till er är uppdaterad.

@UlrikaL har du problem med inkommande samtal vill jag att du testar låsa telefonen till 3G för att se om det blir någon skillnad.

I en Androidtelefon:
1. Gå till inställningar
2. Välj anslutning
3. Välj mobilnätverk
4. Välj nätläge
5. Välj endast 3G
(Kan skilja sig lite mellan olika telefonmodeller)

I en iPhone:
1. Gå till inställningar
2. Välj mobilnät
3. Välj alternativ för mobildata
4. Välj röst och data
5. Klicka på 3G

Fungerar det ändå inte vill jag att du kontaktar vår tekniska support på hej@vimla.se eller i chatten på vimla.se/kontakt (öppen vardagar 9-16).

Hej! Jag har fått ett simkort, men mitt nummerflytt fungerade ej. Och nu har mitt nummer flyttats, men jag har inte fått ett nytt simkort och det förra fungerar inte.

Användarnivå 6
Emblem +30

Hej @Sama,

Jag antar att det SIM-kortet du fick inte fungerade då din nummerflytt inte godkändes då. Jag ser nu att din nummerflytt har gått igenom och då kommer det SIM-kortet du fick tidigare att fungera. Om du sätter det i mobilen borde det komma igång utan problem.

Om du har tappat bort ditt SIM-kort kan du alltid beställa ett nytt genom att logga in på Mitt Vimla och under fliken Inställningar välj Spärra SIM-kort då det gamla kommer att spärras och ett nytt skickas ut automatiskt. 

Svara