Besvarat

Simkort

  • 16 juli 2020
  • 3 svar
  • 224 visningar

Hej

Jag har abonnemang  hos vimla och betalar varje månad.  I måndag  spärra jag  min sim kort så kan ni skicka nya simkort till mig eftersom fortfarande jag gör ingenting. Jag inte använda att ringa, samtala, surf och meddelande . Hoppas ni kan läsa min problem. 

Mvh kokob

icon

Bästa svar av Felix_Vimla 16 juli 2020, 12:40

Hej @Kokob Yosief,

Jag har kikat på ditt abonnemang och ser att du spärrade ditt SIM-kort sent på kvällen på 2020-07-13. Ett nytt SIM-kort skickades till dig dagen efter (tisdag den 14.e) då det tar 1-2 arbetsdagar för det nya SIM-kort att komma fram i posten. Då vill jag be dig avvakta en dag till och om det inte kommit med morgondagens post skulle jag be dig att chatta med oss då kan vi skicka ut ett nytt SIM till dig igen. :)

Visa original

3 svar

Användarnivå 6
Emblem +6

Hej @Kokob Yosief,

Jag har kikat på ditt abonnemang och ser att du spärrade ditt SIM-kort sent på kvällen på 2020-07-13. Ett nytt SIM-kort skickades till dig dagen efter (tisdag den 14.e) då det tar 1-2 arbetsdagar för det nya SIM-kort att komma fram i posten. Då vill jag be dig avvakta en dag till och om det inte kommit med morgondagens post skulle jag be dig att chatta med oss då kan vi skicka ut ett nytt SIM till dig igen. :)

Hej igen 

Fortfarande kommer inte nya simkort. När ni skicka nya simkort till mig?

Mvh Kokob 

Användarnivå 6
Emblem +6

Hej @Kokob Yosief,

Ditt nummer är för närvarande på 1.0 då vi skickar inte ut dessa gamla SIM-kort längre. Vi har skickat dig ett nytt 2.0 SIM-kort som kommer denna vecka samt kommer att uppgradera ditt nummer på 2020-07-27 - nästa måndag. Det betyder att ditt abonnemang kommer inte att fungera tills detta datum då ditt nya SIM-kort aktiveras först på denna dag.

Om du har aktuv behov för ditt abonnemang kan du alltid köpa ett Telenor kontantkort, samt skicka en kopia av ditt kvitto på hej@vimla.se då kan vi kreditera kostnaden på din månadsfaktura. Eftersom du står utan abonnemang nu en vecka kommer jag såklart att kreditera den summan på din nästkommande faktura. 

Svara