SIM not provisioned

  • 4 januari 2020
  • 3 svar
  • 2 visningar

Har precis fått ett nytt simkort som jag beställt då det gamla tappats bort. Det ska vara aktiverat sen den 2a januari men jag kan varken ringa eller surfa med det. SIM not provisioned står det också. Varför är det så?


3 svar

@S.L

Simkortsnumret är inte samma på mitt Vimla som det jag nyss fått. Jag har haft vidarekoppling påslagen men har stängt av den nu. Det kanske beror på det? Innan jag stängde av vidarekopplingen stod det att jag hade 0 i surf, 0 samtal och 0 sms. Direkt efter att jag stängt av den så kom all information tillbaka.

Hej, löste sig detta problemet och hur i så fall? Jag sitter också på en OnePlus och kan ej ansluta med exakt det felmeddelandet. Och nu verkar supporten ha tagit klämdag till råga på allt.

@Aron-Ingemar-Mattias-Cederholm sa:

Hej, löste sig detta problemet och hur i så fall? Jag sitter också på en OnePlus och kan ej ansluta med exakt det felmeddelandet. Och nu verkar supporten ha tagit klämdag till råga på allt.

Supporten löste det genom att uppdatera simkortsnumret i systemen, så det blev samma nummer där som stod på kortet jag fick. Så det är nog inget du kan ordna själv tyvärr.

Svara