Fråga

Sent levererade SMS

  • 13 October 2021
  • 1 svar
  • 25 visningar

Varje gång jag ska logga in t ex på banken eller på Microsoft eller min Webmail och jag ska verifiera min identitet via ett som skickas till mig kommer SMSen inte fram direkt utan det dröjer iblan upp till en timme och då är det alldeles för sen för en verifiering.

Detta har bara förekommit då jag har kört Vimla inte tidigare med andra leverantörer såsom Comviq.

Det sker också ofta att jag sitter med telefonen bredvid mig och för SMS från Vimla om att ett visst nummer försökt ringa mig, men det har vid den tidpunkten inte ringt på min telefon.

Är det något fel med mitt SIM-kort eller vad kan dessa problem bero på?

 

Vänligen

Per-Ola Eriksson

 


1 svar

Användarnivå 3
Emblem +8

Hej @Per-Ola Eriksson136,

Det låter absolut knasigt att det kan ta uppemot en timme för SMS:en att komma fram, samt att samtalen missas utan att signalen dyker upp.

Det hade varit toppen ifall du kan testa:

  • En omstart av din telefon
  • Lås telefonen till 3G
  • Testa en annan plats, är du inomhus testa utomhus och/eller annan adress
  • Slå på och av flygplansläget ca 10-15 gånger med en sekund emellan

Om problemen fortsätter så hör av dig till vår support och så kikar vi närmre på det. Det hade också varit toppen om du när du hör av till till supporten har med 2-3 exempel på SMS som har kommit med en fördröjning. Alltså t.ex. 07xxx SMS:ar till 07xxx den 1/1 kl 12:00 och SMS:et dyker upp efter x minuter.

Exemplen får gärna inte vara äldre än en vecka och det är toppen om du också kan ta med exempel på missade samtal samt ifall personen som har försökt att ringa dig har fått något felmeddelande.

Support-chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16)
Mejl: hej@vimla.se

Hoppas att det snart funkar fint för dig! :blush:

Svara