Klistrad tråd Tutorial

Samtal - Den stora tråden

  • 19 October 2021
  • 60 svar
  • 2028 visningar
Samtal - Den stora tråden
Användarnivå 4
Emblem +25

Vissa gillar det, andra gillar det inte. Traditionalisterna i oss föredrar det hederliga telefonsamtalet framför ett SMS eller en snap. Vad än man tycker om telefonsamtal så är det alltid riktigt schysst att möjligheten finns när man behöver ringa och gratta mormor eller snabbt få tag i tandläkaren.


När samtalet inte kopplas upp som det ska och du möts av ett felmeddelande så är det helt klart lätt att drabbas av panik. Den här tråden har vi skapat för att reda ut vad exakt som är bra att testa när du står där och inte kan ringa längre eller när andra inte kan ringa dig.
 

📞 Kan du inte ringa samtal?


Om du inte kan ringa samtal så kan du kika på punkterna här nedan. Om det dock är så att du inte kan ta emot samtal så kan du bläddra lite längre ner tills du kommer till nästa del av inlägget.
 

 :sos:  OBS! Även om du upplever problem med att ringa samtal så kan du alltid ringa till 112 i nödsituationer. Skulle det inte funka att ringa 112 med SIM-kortet i telefonen så testa att ta ut det, då man alltid ska kunna ringa 112 även utan ett SIM-kort.

 

Är alla dina månadsavgifter betalda?


Om en eller flera betalningar är försenade så spärras abonnemanget för utgående trafik, vilket betyder att du inte längre kan ringa, skicka SMS eller surfa.

Om problemet med att ringa samtal uppstod hastigt samtidigt som utgående SMS och surf inte heller fungerar så kan du börja med att kika på ditt Mitt Vimla > Betalningar och säkerställa att allt är betalt.
 

 :money_with_wings:  Skulle det finnas någon obetald månad så kan du betala den direkt via Betala-knappen ifall du har kort, eller via din faktura om du har valt faktura som betalmetod. 


Är det ett specifikt nummer som du inte kan ringa till?


Testa att ringa numret med dolt nummer, dvs. #31#07… följt av de resterande siffrorna i telefonnumret. Kommer du fram när ditt nummer är dolt så kan det bero på att ni har råkat blockera varandra. Då kan ni testa att ta bort varandra som kontakter i era telefoner och ring sen på nytt.

Funkar det fortfarande inte så behöver ni även se över blockerade telefonnummer i era telefoner.

Om det är ett företagsnummer som du försöker ringa till men som inte fungerar så behöver du se över ifall växeln är öppen samt ifall det verkligen är rätt nummer. Var det ett tag sen du ringde numret senast så kan det hända att företaget har ett nytt. 


“Numret finns inte i den privata nummerplanen”

 
När det här felmeddelandet uppstår så betyder det oftast att numret är felslaget eller att numret inte längre är aktivt. Är det ett företag som du försöker ringa så kan du kika in på företagets hemsida för att se över ifall de har ett nytt nummer.


Kan du inte ringa till något nummer alls?


Eftersom “alla nummer” och “alla nummer” kan betyda två helt olika saker så finns det en viktig grej att klargöra så tidigt som möjligt. Är det en koppling mellan Vimla och en annan operatör? Är det kopplingen Vimla och Vimla eller är det verkligen alla nummer?

Är det till exempel samtal från företag så som banken och sjukvården som inte kommer fram medan du kan ta emot samtal från dina nära och kära? Lösningen till problemet kan vi hitta mycket snabbare ifall detta står klart från början. :mag_right:


Testa att låsa din telefon till 3G


I de fall då samtalen inte kopplas upp på grund av fel i 2G/4G-nätet så kan det fungera som en tillfällig lösning att låsa telefonen till 3G.

Här under har du en liten guide på hur du låser telefonen till 3G:
 
I en Androidtelefon:
1. Gå till inställningar
2. Välj anslutning
3. Välj mobilnätverk
4. Välj nätläge
5. Välj endast 3G


(Kan skilja sig lite mellan olika telefonmodeller)
 
I en iPhone:
1. Gå till inställningar
2. Välj mobilnät
3. Välj alternativ för mobildata
4. Välj röst och data
5. Klicka på 3G

 

Har du testat ditt SIM-kort i en annan telefon? 


Om inget av de ovanstående stegen har löst problemet så behöver du testa ditt SIM-kort i en annan telefon. Det här steget är superviktigt eftersom vi då kan avgöra ifall det är något på abonnemanget eller någon särskild inställning i telefonen som orsakar problemen. 

 

Kan du fortfarande inte ringa?


Om du fortfarande inte kan ringa så behöver du kontakta vår support och meddela vad du har testat och ge exempel på misslyckade samtal så att vi kan se var exakt det går fel.

Då är det toppen om du kan komma med 2-3 exempel på samtal som har misslyckats. Alltså t.ex. 07xxx ringer till 07xxx den 1/1 kl 12:00 och samtalet misslyckas med följande felmeddelande "...", ifall ett felmeddelande uppstår.

Exemplen får gärna inte vara äldre än en vecka.

 

 

📞 Kan du inte ta emot samtal?


Om du inte kan ringa samtal så kan du kika på punkterna här nedan.
 

Får du notiser direkt från telefonens samtals-app men samtalen kommer inte fram?


I det här fallet så har du troligtvis råkat aktivera “Stör ej” i din telefon. Kika i telefonens inställningar och säkerställ att inkommande samtal inte tystas ned till notiser.
 

Kan det vara så att du använder eller har testat vår app Filter?


Filter är en app som du kana använda för att välja vilka samtal som du vill ta emot och vilka samtal som ska filtreras och endast dyka upp som notiser från Filter-appen. Supersmidigt ifall du t.ex. bara vill ta emot samtal från din kontaktlista, men mindre smidigt ifall du testade den en stund och sen tog bort den utan att först ha stängt av filtret.

Om du har haft appen och antingen har glömt bort den, glömt att aktivera notiser för den eller tagit bort den i all hast utan att först ha stängt av tjänsten så kan du ladda ner appen på nytt, stänga av filtret och sen ta bort appen igen.

Det går också bra att kontakta vår support och så hjälper vi dig att stänga av tjänsten.

 

Är det ett specifikt nummer som du inte kan ta emot samtal från?


Om du har lagt in personen som försöker ringa dig i din kontaktbok, testa att radera kontakter och lägg in den på nytt. Kan personen fortfarande inte ringa dig så behöver du kika i din telefons inställningar för blockerade nummer för att säkerställa att du inte av misstag har råkat blockera hen.

 

Testa att låsa din telefon till 3G


I de fall då samtalen inte kopplas upp på grund av fel i 2G/4G-nätet så kan det fungera som en tillfällig lösning att låsa telefonen till 3G.

Här under har du en liten guide på hur du låser telefonen till 3G:
 
I en Androidtelefon:
1. Gå till inställningar
2. Välj anslutning
3. Välj mobilnätverk
4. Välj nätläge
5. Välj endast 3G

(Kan skilja sig lite mellan olika telefonmodeller)
 
I en iPhone:
1. Gå till inställningar
2. Välj mobilnät
3. Välj alternativ för mobildata
4. Välj röst och data
5. Klicka på 3G

 

Har du testat ditt SIM-kort i en annan telefon? 


Om inget av de ovanstående stegen har löst problemet så behöver du testa ditt SIM-kort i en annan telefon. Det här steget är superviktigt eftersom vi då kan avgöra ifall det är något på abonnemanget eller någon särskild inställning i telefonen som orsakar problemen. 
 

Kan du fortfarande inte ta emot samtal?


Om du fortfarande inte kan ta emot samtal så behöver du kontakta vår support och meddela vad du har testat och ge exempel på misslyckade samtal så att vi kan se var exakt det går fel.

Då är det toppen om du kan komma med 2-3 exempel på samtal som har misslyckats. Alltså t.ex. 07xxx ringer till 07xxx den 1/1 kl 12:00 och samtalet misslyckas med följande felmeddelande "...", ifall ett felmeddelande uppstår.

Exemplen får gärna inte vara äldre än en vecka.


 

📞 Försämrad samtalskvalité?


Om du upplever en försämrad samtalskvalité så kan du testa detta:

  • Testa med och utan hörlurar. Byt till att prata med hörlurar om du pratar direkt med telefonen i handen, eller byt till telefonen i handen ifall du redan använder hörlurar. 
  • Byt plats. Är du inomhus så testa att byta rum eller att gå ut istället, ibland är täckningen sämre på vissa ställen än andra och då kan du också testa olika adresser för att ta reda på ifall det gäller överallt eller specifika ställen.
  • Testa en annan telefon.
  • Testa att låsa telefonen till 3G. (Högre upp i inlägget finns en steg för steg-guide till det.)

Skulle du ändå fortsätta att uppleva problemen så hör av dig till vår support med ett par exempel på samtal där kvalitén har varit försämrad.

Gärna 2-3 st exempel i stil med 07xxx ringer till 07xxx den 1/1 kl 12:00 och samtalet via 2G/3G har dålig ljudkvalité redan från början eller efter x antal minuter in i samtalet. Exemplen får helst inte vara äldre än en vecka.

Det är toppen ifall du även kan specificera ifall det gäller samtal till vissa operatörer och/eller nummer samt ifall det gäller alla. Är det endast utgående eller inkommande samtal så är det också jättebra att notera då det underlättar felsökningen.


 

📞 Samtal som bryts?


Om du upplever att samtal bryts så kan du testa detta:

  • Byt plats. Är du inomhus så testa att byta rum eller att gå ut istället, ibland är täckningen sämre på vissa ställen än andra och då kan du också testa olika adresser för att ta reda på ifall det gäller överallt eller specifika ställen.
  • Testa en annan telefon.
  • Testa att låsa telefonen till 3G. (Högre upp i inlägget finns en steg för steg-guide till det.)

Skulle du ändå fortsätta att uppleva problemen så hör av dig till vår support med ett par exempel på samtal  som bryts.

Gärna 2-3 st exempel i stil med 07xxx ringer till 07xxx den 1/1 kl 12:00 och samtalet via 2G/3G bryts redan från början eller efter x antal minuter in i samtalet. Exemplen får helst inte vara äldre än en vecka.

Det är toppen ifall du även kan specificera ifall det gäller samtal till vissa operatörer och/eller nummer samt ifall det gäller alla och när det vanligtvis bryts. Är det endast utgående eller inkommande samtal så är det också jättebra att notera då det underlättar felsökningen.

 

:arrow_down:  Har du fler tips och trix som har med samtal att göra? Eller upplever du något annat konstigt som vi inte har tagit upp i guiden? Tveka inte på att skriva en kommentar här nedan.


60 svar

Användarnivå 1
Emblem +1

Jag har haft problem med dålig täckning och missade samtal ett tag nu. Jag bor i centrala Göteborg hade såklart inga problem innan jag bytte från telenor. 

Idag tog jag kontakt med supporten som skyllde på telenors avveckling av 3G-nätet. De sa dessutom att flera upplevde problem men att problemen börjat efter 25/2 2022 när jag bytte till Vimla och att det var därför jag aldrig hade problem med telenor.  

Att döma av inläggen i denna tråden är det nog en lögn.

Jag fick tips om att låsa till 2G men som nämnts i tidigare inlägg så försvinner ju möjligheten till samtidig surf och telefoni. Jag kan ju heller inte skicka mms över 2G.

Är det här bara ännu ett bevis på att man får vad man betalar för? 

Jag är mycket missnöjd över att min telefon (samsung s7) inte längre fungerar som jag förväntar mig. Att supporten dessutom ljuger är också uppseendeväckande men det ligger väl förmodligen inte hos den enskilde medarbetaren utan är väl troligen ett direktiv från högre upp i hierarkin. 

Robin. 

Hej Robin!

Det var himla tråkigt att du upplever dessa problem och att du ser det på detta sättet. Det är sant att Telenor håller på att avveckla 3G-nätet runt Göteborg, men dom datum vi har fått är att avveckling påbörjades i April.

Att låsa telefonen till 2G är inte lösningen på problemet, utan en del av den felsökning som vi har med våra användare. Om du inte har ett aktivt felsöknings-ärende med oss, så skulle jag vilja be dig att kontakta vår support på nytt så får dom kika vidare på det här åt dig.

Du hittar supporten här:
Mail: hej@vimla.se
Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16).
 

Användarnivå 1
Emblem +1

Folk allt oftare kan inte nå mig via telefon.

Version 1

När ngn ringer får de höra att "numret har ingen abonnent /numret kan inte nås för tillfället". Jag missar en del viktiga samtal. Det har pågott i cirka 2 månader. Jag ser inga missade samtal.

Version 2

Ingen tyder på att någon försöker nå mig fastän jag har mobilen i fickan. Om inget annat borde jag känna telefonen vibrera, men det gör det inte. (ringsignalen är på max) När jag kollar telefonen, ser jag att jag har missade samtal.

Ingen av kontakterna är blockerade. Det börjar bli mycket frustrerande iom att viktiga samtal inte kommer fram.

Hejsan!

Aj då, det är inget som vi vill ska hända! Kontakta jättegärna vår support, så får dom kika på ditt problem där.

Du hittar supporten här:
Mail: hej@vimla.se
Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16).
 

Jag har haft problem med dålig täckning och missade samtal ett tag nu. Jag bor i centrala Göteborg hade såklart inga problem innan jag bytte från telenor. 

Idag tog jag kontakt med supporten som skyllde på telenors avveckling av 3G-nätet. De sa dessutom att flera upplevde problem men att problemen börjat efter 25/2 2022 när jag bytte till Vimla och att det var därför jag aldrig hade problem med telenor.  

Att döma av inläggen i denna tråden är det nog en lögn.

Jag fick tips om att låsa till 2G men som nämnts i tidigare inlägg så försvinner ju möjligheten till samtidig surf och telefoni. Jag kan ju heller inte skicka mms över 2G.

Är det här bara ännu ett bevis på att man får vad man betalar för? 

Jag är mycket missnöjd över att min telefon (samsung s7) inte längre fungerar som jag förväntar mig. Att supporten dessutom ljuger är också uppseendeväckande men det ligger väl förmodligen inte hos den enskilde medarbetaren utan är väl troligen ett direktiv från högre upp i hierarkin. 

Robin. 

Folk allt oftare kan inte nå mig via telefon.

Version 1

När ngn ringer får de höra att "numret har ingen abonnent /numret kan inte nås för tillfället". Jag missar en del viktiga samtal. Det har pågott i cirka 2 månader. Jag ser inga missade samtal.

Version 2

Ingen tyder på att någon försöker nå mig fastän jag har mobilen i fickan. Om inget annat borde jag känna telefonen vibrera, men det gör det inte. (ringsignalen är på max) När jag kollar telefonen, ser jag att jag har missade samtal.

Ingen av kontakterna är blockerade. Det börjar bli mycket frustrerande iom att viktiga samtal inte kommer fram.

Användarnivå 4
Emblem +25

Hej @Laleh,

Självklart ska du inte behöva missa samtal! I samband med att Telenor avvecklar 3G-nätet så lanserar vi VoLTE, dvs. samtal över 4G. Om din telefonmodell finns med på vimla.se/volte så kan du aktivera tjänsten enligt instruktionerna där 😊 

Upplever du ändå problem, vänligen kontakta vår support via chatten för snabbast möjligast hjälp.

Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16)
Mejl: hej@vimla.se

Det finns en anledning för detta som fick reda på den via en kompis nu. Han berättat mig att problemet beror på att ni håller på avveckla G3 och blivit sånt strul!  Tyvärr har ni inte informerat kunderna verken om störningar eller anledning. Väldigt besviken!  Ännu värre att Supporten var stängd under Påskhelgen. Jag har missat många viktiga samtal. Kolla med Support innan svarar till kunderna.

Användarnivå 5
Emblem +52

Hej, under några veckor, jag upplever att inga inkommande samtal kommer fram. Jag får bara sms att någon försökte ringa. Lösning? 

Låter verkligen supermärkligt och så ska det självklart inte vara. Rekommenderar att du efter att ha testat allt i artikeln ovan kontaktar vår support så hjälper de dig vidare. 

Du hittar supporten här:
Mail: hej@vimla.se
Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16).
 

Hej, under några veckor, jag uplever att inga inkommande samtal kommer fram. Jag får bara sms att någon försökte ringa. Lösning? 

Hej,

Idag har jag fått problem och ingen kan ringa mig och får meddelande att min mobil är avstängd. Pratade med en kompis som har Vimla. Jag missat viktigt samtal idag. abonnemang och hade samma problem. Har ni alla problem med samtal idag?

 

Mvh Zahra

[Flyttad till Samtal - Den stora tråden]

Användarnivå 5
Emblem +52

Senaste tiden försvinner rösten för den jag ringer upp efter några sekunders samtal. Händer med många olika telefonnummer. Är det något fel hos Vimla? Både min röst och den uppringdes röst försvinner men samtalet bryts inte. Vad är felet?

Hejsan!
Testa först simkortet i en annan telefon för att utesluta att det inte är någon inställning i din telefon eller liknande. Därefter kan du höra av dig till oss så kikar vi närmare på det. 

Du hittar oss här:
Mail: hej@vimla.se
Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16).
 

Användarnivå 5
Emblem +52

Hej alla.

Senaste veckan har uppkopplingstiden framtill att signalen går fram ökat, ibland kan det ta minuter innan jag hör ringsignalen. Vad har hänt?

//Roland

Troligtvis har detta med uppkopplingstiden till mast och den andra operatören du ringer men vi vill gärna kolla vidare på detta med dig. 

Mail: hej@vimla.se
Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16).
 

Senaste tiden försvinner rösten för den jag ringer upp efter några sekunders samtal. Händer med många olika telefonnummer. Är det något fel hos Vimla? Både min röst och den uppringdes röst försvinner men samtalet bryts inte. Vad är felet?

Hej alla.

Senaste veckan har uppkopplingstiden framtill att signalen går fram ökat, ibland kan det ta minuter innan jag hör ringsignalen. Vad har hänt?

//Roland

Användarnivå 5
Emblem +52

När jag ringer någon så kan jag bara prata med de i 5 min efter det så avslutas samtalet automatiskt. Jag har testat att starta om min telefon men det har inte fixat problemet så hur kan jag fixa det?

Hejsan!
Har du testat allt i ovanstående artikel så kan du kontakta vår support så kollar vi vidare på detta med dig. 

Du hittar supporten här:
Mail: hej@vimla.se
Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16).
 

När jag ringer någon så kan jag bara prata med de i 5 min efter det så avslutas samtalet automatiskt. Jag har testat att starta om min telefon men det har inte fixat problemet så hur kan jag fixa det?

Användarnivå 5
Emblem +52

Inkommande samtal kommer inte fram idag (19/3 2022) samt ett par dagar tillbaka. Samtidigt är det mycket trögt att koppla upp ett samtal för att ringa ut. Samt att det ibland inte går att koppla upp sig alls. Vi har fler abonnemang och det är samma problem med alla. Är lång och trogen kund och inte haft dessa problem tidigare.

När jag tittar på driftstatus så står det att det inte är några problem då.

 

Har du testat allt i ovan artikel behöver du kontakta vår support så kan vi hjälpa dig vidare där. 
Du hittar supporten här:
Mail: hej@vimla.se
Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16).
 

Inkommande samtal kommer inte fram idag (19/3 2022) samt ett par dagar tillbaka. Samtidigt är det mycket trögt att koppla upp ett samtal för att ringa ut. Samt att det ibland inte går att koppla upp sig alls. Vi har fler abonnemang och det är samma problem med alla. Är lång och trogen kund och inte haft dessa problem tidigare.

När jag tittar på driftstatus så står det att det inte är några problem då.

Användarnivå 5
Emblem +52

Jag har samma problem. Om jag byter till 3G under inställningar så kan jag ta emot samtal men nätet blir hemskt dåligt!!! Jag vill gärna använda nätet och får samtal från de som ringer. 

Hur kan vi lösa det? Jag ser att folk har haft problemet i månader nu, om det var nåt problem med telenor som ni säger, skulle det inte fixas? 

Hoppas att ni kan hjälpa mig, jag har precis flyttat mitt nummer till Vimla, inte roligt när man måste välja mellan samtal och internet!

Tack

 

[Flyttad till Samtal - Den stora tråden]


Hejsan!
 

Då detta är vårt offentliga forum där alla kan se vad du lägger ut vill jag be dig kontakta vår support istället. Du når dem på hej@vimla.se eller via chatten på vimla.se/chatt (öppen vardagar 9-16). 

Anledningen till detta är för att ditt ärende kräver att du ger ut personuppgifter så att vi ska kunna hitta ditt abonnemang och därefter hjälpa dig.

Jag har samma problem. Om jag byter till 3G under inställningar så kan jag ta emot samtal men nätet blir hemskt dåligt!!! Jag vill gärna använda nätet och får samtal från de som ringer. 

Hur kan vi lösa det? Jag ser att folk har haft problemet i månader nu, om det var nåt problem med telenor som ni säger, skulle det inte fixas? 

Hoppas att ni kan hjälpa mig, jag har precis flyttat mitt nummer till Vimla, inte roligt när man måste välja mellan samtal och internet!

Tack

 

[Flyttad till Samtal - Den stora tråden]

Användarnivå 4
Emblem +25

Hej @Per Einar,

Så ska det absolut inte vara! Vår support ska självklart hjälpa dig med en fullständig felsökning så att vi kan hitta problemet och lösa det.

Återkoppla gärna till oss i chatten idag om du har möjlighet samt notera ditt ärendenummer om du har det tillgängligt.

Du hittar vår supportchatt här: vimla.se/ chatt (öppettider vardagar kl 9-16)

Hej Vimla,

 

Mina barn har två abonnemang hos er och efter mer än ett halvår får dom fortfarande inte inkommande samtal ifrån sina kompisar. Jag har försökt lösa detta med supporten ett flertal gånger men utan resultat.

Jag tycker genuint att detta är uselt från er sida och kommer byta till annan operatör om ni inte löser detta snarast samt ge er lägsta betyg.

 

Har ni intresse att behålla oss som kunder? 

Detta är ett allmänt diskussionsforum. De flesta som skriver här är andra kunder. Vi kan inte lösa sådan problem. Det måste du kontakta Vimla om.

Om en operatör inte levererar det de lovar, så byter man.

[Flyttad till Samtal - Den stora tråden]

Hej Vimla,

 

Mina barn har två abonnemang hos er och efter mer än ett halvår får dom fortfarande inte inkommande samtal ifrån sina kompisar. Jag har försökt lösa detta med supporten ett flertal gånger men utan resultat.

Jag tycker genuint att detta är uselt från er sida och kommer byta till annan operatör om ni inte löser detta snarast samt ge er lägsta betyg.

 

Har ni intresse att behålla oss som kunder? 

[Flyttad till Samtal - Den stora tråden]

Användarnivå 5
Emblem +52

Hejsan @Jessica Catharina Elisabeth !

Superbra att du har testat en omstart av din telefon!
Har du testat allt i våran ovan guide får du mer än gärna skicka in ett mail till oss med ämnet samtal 888 till hej@vimla.se så kan vi forstätta felsökningen där.


- Ditt telefonnummer.
 - Vilket/vilka telefonnummer som har försökt ringa dig. 
 - Datum och tid på de samtal som inte har inte kommit fram.
 - Var uppstår problemet (inomhus, utomhus, hemma, på arbetet, i kollektivtrafiken etc)
 - Är det samtal från en specifik operatör som inte går fram?
 - Uppstår samma problem i en annan telefon? (Detta är jätteviktigt, det kan vara vän kollega eller familjemedlems telefon)
- Testa lås din telefon till 3G

Jag har testat att stänga av den å sätta på den, kollat alla inställningar, de måste vara sim kortet.  Vad ska jag göra? 

 

[Flyttad till Samtal - Den stora tråden]

Användarnivå 5
Emblem +52

Hejsan @Jonas6704 !

Verkligen jättebra att du hör av dig och att vi då får möjlighet att undersöka saken närmare. 


I Onsdags förra veckan påbörjade vi även ett så kallat drivetest som innebär att vi har anlitat ett externt bolag som är specialister på området. De åker runt i Sverige och genomför kontinuerligt tester där de jämfört upplevelsen mellan ett Telenor SIM-kort och ett Vimla SIM-kort. Testet innefattar kontroller av både data, samtal, täckning m.m. Syftet är att säkerställa kvaliteten, samt hitta förbättringspunkter bland annat inom handover mellan 4G och 3G så att ni får en så bra upplevelse som möjligt med Vimla.

 

Detta är en av väldigt många olika saker vi gör just nu för att säkerhetsställa att det blir så liten påverkan som möjligt för våra fina Vimlare. Därför är det extra viktigt att alla som har problem hör av sig till våran support så vi så snabbt som möjligt kan samla ihop gemensamma nämnare och lösa problemet. 

Svara