Klistrad tråd Tutorial

Samtal - Den stora tråden

  • 19 October 2021
  • 60 svar
  • 2028 visningar
Samtal - Den stora tråden

Visa första inlägg

60 svar

Användarnivå 5
Emblem +52

Senaste tiden försvinner rösten för den jag ringer upp efter några sekunders samtal. Händer med många olika telefonnummer. Är det något fel hos Vimla? Både min röst och den uppringdes röst försvinner men samtalet bryts inte. Vad är felet?

Hejsan!
Testa först simkortet i en annan telefon för att utesluta att det inte är någon inställning i din telefon eller liknande. Därefter kan du höra av dig till oss så kikar vi närmare på det. 

Du hittar oss här:
Mail: hej@vimla.se
Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16).
 

Hej,

Idag har jag fått problem och ingen kan ringa mig och får meddelande att min mobil är avstängd. Pratade med en kompis som har Vimla. Jag missat viktigt samtal idag. abonnemang och hade samma problem. Har ni alla problem med samtal idag?

 

Mvh Zahra

[Flyttad till Samtal - Den stora tråden]

Hej, under några veckor, jag uplever att inga inkommande samtal kommer fram. Jag får bara sms att någon försökte ringa. Lösning? 

Användarnivå 5
Emblem +52

Hej, under några veckor, jag upplever att inga inkommande samtal kommer fram. Jag får bara sms att någon försökte ringa. Lösning? 

Låter verkligen supermärkligt och så ska det självklart inte vara. Rekommenderar att du efter att ha testat allt i artikeln ovan kontaktar vår support så hjälper de dig vidare. 

Du hittar supporten här:
Mail: hej@vimla.se
Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16).
 

Det finns en anledning för detta som fick reda på den via en kompis nu. Han berättat mig att problemet beror på att ni håller på avveckla G3 och blivit sånt strul!  Tyvärr har ni inte informerat kunderna verken om störningar eller anledning. Väldigt besviken!  Ännu värre att Supporten var stängd under Påskhelgen. Jag har missat många viktiga samtal. Kolla med Support innan svarar till kunderna.

Användarnivå 4
Emblem +25

Hej @Laleh,

Självklart ska du inte behöva missa samtal! I samband med att Telenor avvecklar 3G-nätet så lanserar vi VoLTE, dvs. samtal över 4G. Om din telefonmodell finns med på vimla.se/volte så kan du aktivera tjänsten enligt instruktionerna där 😊 

Upplever du ändå problem, vänligen kontakta vår support via chatten för snabbast möjligast hjälp.

Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16)
Mejl: hej@vimla.se

Folk allt oftare kan inte nå mig via telefon.

Version 1

När ngn ringer får de höra att "numret har ingen abonnent /numret kan inte nås för tillfället". Jag missar en del viktiga samtal. Det har pågott i cirka 2 månader. Jag ser inga missade samtal.

Version 2

Ingen tyder på att någon försöker nå mig fastän jag har mobilen i fickan. Om inget annat borde jag känna telefonen vibrera, men det gör det inte. (ringsignalen är på max) När jag kollar telefonen, ser jag att jag har missade samtal.

Ingen av kontakterna är blockerade. Det börjar bli mycket frustrerande iom att viktiga samtal inte kommer fram.

Jag har haft problem med dålig täckning och missade samtal ett tag nu. Jag bor i centrala Göteborg hade såklart inga problem innan jag bytte från telenor. 

Idag tog jag kontakt med supporten som skyllde på telenors avveckling av 3G-nätet. De sa dessutom att flera upplevde problem men att problemen börjat efter 25/2 2022 när jag bytte till Vimla och att det var därför jag aldrig hade problem med telenor.  

Att döma av inläggen i denna tråden är det nog en lögn.

Jag fick tips om att låsa till 2G men som nämnts i tidigare inlägg så försvinner ju möjligheten till samtidig surf och telefoni. Jag kan ju heller inte skicka mms över 2G.

Är det här bara ännu ett bevis på att man får vad man betalar för? 

Jag är mycket missnöjd över att min telefon (samsung s7) inte längre fungerar som jag förväntar mig. Att supporten dessutom ljuger är också uppseendeväckande men det ligger väl förmodligen inte hos den enskilde medarbetaren utan är väl troligen ett direktiv från högre upp i hierarkin. 

Robin. 

Användarnivå 1
Emblem +1

Folk allt oftare kan inte nå mig via telefon.

Version 1

När ngn ringer får de höra att "numret har ingen abonnent /numret kan inte nås för tillfället". Jag missar en del viktiga samtal. Det har pågott i cirka 2 månader. Jag ser inga missade samtal.

Version 2

Ingen tyder på att någon försöker nå mig fastän jag har mobilen i fickan. Om inget annat borde jag känna telefonen vibrera, men det gör det inte. (ringsignalen är på max) När jag kollar telefonen, ser jag att jag har missade samtal.

Ingen av kontakterna är blockerade. Det börjar bli mycket frustrerande iom att viktiga samtal inte kommer fram.

Hejsan!

Aj då, det är inget som vi vill ska hända! Kontakta jättegärna vår support, så får dom kika på ditt problem där.

Du hittar supporten här:
Mail: hej@vimla.se
Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16).
 

Användarnivå 1
Emblem +1

Jag har haft problem med dålig täckning och missade samtal ett tag nu. Jag bor i centrala Göteborg hade såklart inga problem innan jag bytte från telenor. 

Idag tog jag kontakt med supporten som skyllde på telenors avveckling av 3G-nätet. De sa dessutom att flera upplevde problem men att problemen börjat efter 25/2 2022 när jag bytte till Vimla och att det var därför jag aldrig hade problem med telenor.  

Att döma av inläggen i denna tråden är det nog en lögn.

Jag fick tips om att låsa till 2G men som nämnts i tidigare inlägg så försvinner ju möjligheten till samtidig surf och telefoni. Jag kan ju heller inte skicka mms över 2G.

Är det här bara ännu ett bevis på att man får vad man betalar för? 

Jag är mycket missnöjd över att min telefon (samsung s7) inte längre fungerar som jag förväntar mig. Att supporten dessutom ljuger är också uppseendeväckande men det ligger väl förmodligen inte hos den enskilde medarbetaren utan är väl troligen ett direktiv från högre upp i hierarkin. 

Robin. 

Hej Robin!

Det var himla tråkigt att du upplever dessa problem och att du ser det på detta sättet. Det är sant att Telenor håller på att avveckla 3G-nätet runt Göteborg, men dom datum vi har fått är att avveckling påbörjades i April.

Att låsa telefonen till 2G är inte lösningen på problemet, utan en del av den felsökning som vi har med våra användare. Om du inte har ett aktivt felsöknings-ärende med oss, så skulle jag vilja be dig att kontakta vår support på nytt så får dom kika vidare på det här åt dig.

Du hittar supporten här:
Mail: hej@vimla.se
Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16).
 

Svara