Saldo.me v0.3 lanserad!

  • 26 februari 2016
  • 46 svar
  • 68 visningar


Visa första inlägg

46 svar

Jag inbillade mig nog bara att man la in dessa extra användare permanent, men förstår nu att det bara är temporärt.

Användarnivå 6
Emblem +3

@bg okej 🙂

Om Vimlas server är på topp så skall man hållas inloggad månaden ut och så skall även ske för extra användare man lagt till på en och samma inloggning.

Vid månadsskiftet (1:e och 2:a i varje månad) så nollställer Saldo.me och då krävs det en ny inloggning.

Men för att minska krånglet så lade jag in så när man lägger till extra användare så är alla uppgifter sparade på ens lokala enhet. Så räcker att man trycker på "lägg till sofia" eller vad man nu döpt extra användarna till. På så vis sparar man lite tid iaf.

@Michael

Jag har inte kunnat logga in på Saldo.me på flera år. Någon gång för länge sedan felsökte jag lite själv och det var lösenordets längd eller dom konstiga tecknen jag har i lösenordet som ställde till det (minns inte vilket). Detta har ingenting att göra med Vimlas sega inloggning, detta problem har jag endast på Saldo.me. Detta är något du borde kolla upp.

Användarnivå 6
Emblem +3

@Spotify japp det stämmer, användarnamnet/lösenordet filtreras för enskilda "farliga" tecken som t.ex. används för att hacka hemsidor innan de skickas vidare till Vimla för inloggning. Visst skulle jag kunna skippa det steget, men har valt att inte göra det i nuläget då jag inte vill riskera att hackkommandon eller annat skräp skickas via Saldo.me.

Okej, då innebär det att jag inte kommer använda Saldo.me. Vill inte göra mitt lösenord enklare för att kunna komma åt Saldo.me.

Användarnivå 5
Emblem

När kommer saldo.me att fungera igen?

Jag får bara en helt vit skärm i browsern efter jag loggat in, oavsett om det är android eller pc.

Användarnivå 6
Emblem +3

@Borjeg Vimla har gjort lite förändringar och fler är på gång i och med lanseringen av nya Mitt Vimla så status just nu är jag inväntar nödvändiga uppgifter från @Nisse

När jag får dessa så är tanken att koda om Saldo.me så den återigen fungerar som den skall.

För min del så fungerar dock saldo.me fortfarande, men det kanske beror på att min koppling ännu inte upphört. När fungerade saldo.me för dig senast?

Användarnivå 5
Emblem

@Michael

Vet inte exakt, men bör vara för cirka en vecka sedan.

Användarnivå 6
Emblem +3

@Borjeg okej! Vimla ändrade om lite för cirka 10 dagar sedan, så fullt möjligt att det är därför då.

Infon jag har fått från @Nisse är att de är superprio på att implementera de nya betalningsmetoderna, så jag misstänker att jag inte kommer att få de uppgifter som krävs för att jag skall kunna fixa saldo.me förrän tidigast efter det.


Samma här, bara vitt efter inloggningen sen kanske drygt en vecka tillbaka.

Användarnivå 6
Emblem +3

@Felix-Hultman och @Borjeg och alla som undrat. Nu fungerar Saldo.me igen 🙂

Det visade sig att Saldo.me inte behövde göras om till Vimlas nya system (vilket inte går att göra på ett lämpligt sätt innan jag får alla uppgifter jag behöver) utan det gamla systemet fanns kvar på annan plats.

Nu får vi bara hoppas Vimla inte stänger ner det innan man tagit fram en lösning/uppgifter för det nya.

Användarnivå 6
Emblem +3

Saldo.me ligger just nu nere då Vimla sedan några dagar sedan har tagit bort inloggningssidan som Saldo.me använt och något användbart alternativ känner jag inte till. Så jag har kontaktat Vimla och inväntar mer information.

Användarnivå 6
Emblem +3

Fått svar och framtiden ser oviss ut för Saldo.me.

Kort och gott så finns det ingen möjlighet att hämta information från Vimla längre. Vimla har planer på att fixa detta genom ett API, men detta är lågt prioriterat.

Så från min sida finns det inget mer som kan göras för stunden iaf än att vänta. Beroende på hur Vimlas app utvecklas så är det möjligt att saldo.me-sagan slutar här. Det jag saknar i Vimlas app är stöd för flera abonnemang på en inloggning samt snabbhet överlag.

@Michael Håller helt med dig. Det som jag verkligen saknar i appen och som gjort att jag hållit fast vid Saldo.me är stödet för flera abonnemang.

Användarnivå 6

Är detta ett helt avslutat kapitel nu? Michael har ju en länk förtfarande i sin signatur. Är det bara en luring?

Användarnivå 6
Emblem +3

@Borjeg avslutat vet jag inte... Väntar på ett API som Vimla skall öppna upp. Men verkar vara ganska ickeprioriterat.


Men skulle Vimla införa så man kan få alla sina konton på en inloggning såsom Saldo.me hade så hade jag nog varit nöjd och lagt ned saldo.me en gång för alla.

Hej Michael,

Jag tror att vi kommer ha stöd för flera konton i appen så småningom, men om du vill vidareutveckla saldo.me, vilket verkar vara ett bra alternativ till Vimlas ordinarie appar så är vår API-dokumentation här: https://api-docs.vimla.se/


Återkom gärna med frågor,

Hugo

Användarnivå 6
Emblem +3

@Vimla_Hugo toppen! Detta skall jag kika på så snart jag får lite tid :)

Användarnivå 4

@Michael - Du ska till Svalbard. Slappna av och sälj scritet billigt till Vimla istället och låt de vidareutveckla det :)

Användarnivå 6
Emblem +3

@MickeMM haha 🙂 Nä, ska ta tag i detta så snart det blir lite tid över. Vimla-appen är alldeles för seg i inloggningen för att jag ska må bra när jag ska kolla saldot 😝

😄Skönt att höra. Det blir bra att ha som backup.

Svara