Problem med sim

  • 24 mars 2020
  • 3 svar
  • 0 visningar

Hej!

Jag måste säga, att jag är så otroligt trött på detta nu. Fick hemskickat ett simkort av er, och mitt gamla slutade fungera. När jag väl kom i kontakt med er, hade det nya skickats utan att ni visste om det. Efter många om och men, fick jag ett nytt. Det fungerade i 2 dagar, sedan la det av igen. Nu har jag varit utan fungerade simkort i nästan en månad. Kan ni skicka ett nytt som fungerar denna gången? Mitt byte till Vimla har minst sagt varit krångligt, nu vill jag bara att det ska fungera, tack!

Mvh Bengt


3 svar

Användarnivå 5
Emblem +6

Hej @Bengt-Elfstrand,

Jag beklagar krånglet du har upplevd kring utskicket av ditt SIM-kort. Jag ser dock att ditt nummer uppgraderades till 2.0 på 2020-02-18 och då skulle ditt gamla 1.0 kort sluta att fungera. Först vill jag dubbelkolla att du använder rätt SIM-kort och det kan du göra genom att kontrollera numret som står på baksidan av ditt SIM mot det som står registrerat i Mitt Vimla under fliken Inställningar.


SIM-kortet som är aktiverat på ditt abonnemang borde sluta med siffrorna 367. Hör av dig till mig om du använder ett SIM-kort med ett annat SIM-kortsnummer.

Ja, det är det sim-kortet som är i. Kan ni skicka mig ett nytt eller måste jag beställa ett nytt själv som fungerar?

/Bengt

Användarnivå 5
Emblem +6

Hej @Bengt-Elfstrand,

Om det stämmer då är det något som har gått fel med SIM-kortet. Jag har beställt ett nytt till dig nu som borde nå dig inom 1-2 arbetsdagar.

Svara