Klistrad tråd

Problem med att ringa? [STATUS: FELSÖKNING PÅGÅR)

  • 19 november 2020
  • 0 svar
  • 620 visningar

Användarnivå 6
Emblem +30

Upplever du problem med att ringa ut eller ta emot samtal? 

STATUS: FELSÖKNING PÅGÅR

 

Just nu undersöker vi ett problem gällande inkommande och utgående samtal som upplevs av vissa användare.

 

Hur det upplevs:

  • När man ringer ett samtal går det i vissa fall inte fram, dock i de flesta fall går det igenom vid ett andra försök.
     
  • Vid inkommande samtal kan den som ringer dig få felmeddelandet att "abonnenten du försöker nå är utanför täckning eller har stängt av sin telefon".

 

Våra tekniker felsöker för fullt vad som kan ha orsakat detta problem och jobbar på att lösa det så snabbt som möjligt. 

Vi kommer att uppdatera denna tråd löpande med information så kom ihåg att följa tråden. :eyes:

 

Vad kan jag göra under tiden?

  • Om du upplever detta problem kan du testa att låsa din mobil till 3G. Vi har uppmärksammat att det hjälper. Du kan låsa din telefon till 3G på följande sätt:
    ​​​​​

    • I en Androidtelefon:

      1. Gå till inställningar

      2. Välj anslutning

      3. Välj mobilnätverk

      4. Välj nätläge

      5. Välj endast 3G

      (Kan skilja sig lite mellan olika telefonmodeller)
       

    • I en iPhone:

      1. Gå till inställningar

      2. Välj mobilnät

      3. Välj alternativ för mobildata

      4. Välj röst och data

      5. Klicka på 3G

 

Ovan är en tillfällig lösning medan vi jobbar med att hitta en permanent fix för detta. 

Om du efter ha låst till 3G ändå upplever strul med samtal vill vi att du chattar med oss då vi kommer behöva felsöka vidare.

Det skulle kraftigt underlätta felsökningen om du kan ha färdiga exempel på vilka nummer som har försökt att ringa dig / du har försökt att ringa samt datum och tidpunkter dessa ska ha skett.


Detta ämne är stängt för kommentarer