✅ Besvarat

Pinkod till nätverk????

  • 11 juli 2021
  • 5 svar
  • 102 visningar

  • Erfaren användare
  • 3 svar

Min telefon tvärdog och jag flyttade då simkortet till en äldre mobil. 

Jag får frågan om pinkod för att låsa upp nätvereket.

Vad är det, känner inte igen det och får inte igång sim-kortet på denna äldre telefon

 

 

Edit: Tror jag “löst” det, den gamla telefonen är förmodligen operatörslåst….av Telenor!!

icon

Bästa svar av Abbe_Vimla 12 juli 2021, 16:16

Hejsan @anti 

 

Precis! Bra jobbat! Jag misstänkte det när jag läste din inlägg, alltså de äldre telefoner ber om pinkod när de är låste till en särskild operatör, men det kan också beror på annat så klart. 

Skönt att höra att det löste sig, och du är alltid varmt välkommen att återkomma om det skulle vara något.
Mvh/Abbe

Visa original

5 svar

Användarnivå 3
Emblem +8

Hejsan @anti 

 

Precis! Bra jobbat! Jag misstänkte det när jag läste din inlägg, alltså de äldre telefoner ber om pinkod när de är låste till en särskild operatör, men det kan också beror på annat så klart. 

Skönt att höra att det löste sig, och du är alltid varmt välkommen att återkomma om det skulle vara något.
Mvh/Abbe

Användarnivå 7
Emblem +28

Hejsan @anti 

 

Precis! Bra jobbat! Jag misstänkte det när jag läste din inlägg, alltså de äldre telefoner ber om pinkod när de är låste till en särskild operatör, men det kan också beror på annat så klart. 

Skönt att höra att det löste sig, och du är alltid varmt välkommen att återkomma om det skulle vara något.
Mvh/Abbe

Om vi hade haft kvar Vimla 1.0 så hade en mobil operatörslåst av Telenor fungerat utmärkt, i samband med att ni bytte till Vimla 2.0 så erbjöd ni kunder med operatörslåsta Telenor-mobiler att få dessa upplåsta utan kostnad. Varför erbjuder ni inte samma sak i det här fallet? Jag kan säkert leta reda på trådar där ni erbjudit upplåsning utan kostnad tidigare.

EDIT: Här har du ett exempel där ni erbjudit att låsa upp en Telenor-mobil: 

 

Användarnivå 3
Emblem +8

Hejsan @Spotify 

Precis, du är helt rätt. Alltså endast Telenors låsta telefoner som vi kan hjälpa till med att låsa upp dem. 

Så självklart om problemet kvarstår så behöver @anti i så fall kontakta vår support för att lämna telefonens uppgifter för att kunna låsa upp telefonen. 

Men från det gamla inlägget så jag förstod att problemet är redan löst. Annars så ber jag om ursäkt

och det är bara att du höra av dig så hjälper vi självklart dig vidare

Tack ​​​​​@Spotify för att du flaggar 

Mvh/Abbe

Förstår att min telefon är låst till Telenor och fast jag tidigare haft Vimla simkort utan problem har Vimla 2.0 gjort det omöjligt.

Hur får jag den upplåst, det har visat sig vara bra att ha en fungerande telefon i reserv.

Användarnivå 3
Emblem +8

Hejsan @anti 

Du får gärna kontakta vår support för att hjälpa dig låsa upp telefonen. Du når dem på hej@vimla.se eller via chatten på vimla.se/kontakt (öppen vardagar 9-16).

Mvh/Abbe

Svara