Fråga

PDP misslyckas

  • 22 november 2020
  • 5 svar
  • 46 visningar

Hej jag får ett fel meddelande när ja försöker komma ut på nätet. Kunde inte aktivera mobilt datanätverk. PDP autentisering misslyckas. Vad skall jag göra? Mvh anders


5 svar

Användarnivå 6
Emblem +16

Hej jag får ett fel meddelande när ja försöker komma ut på nätet. Kunde inte aktivera mobilt datanätverk. PDP autentisering misslyckas. Vad skall jag göra? Mvh anders

Verkar som det krävs en omstart av ditt internet, det är bara Vimla som kan göra det. Du kan läsa mer här:

https://forumet.vimla.se/teknisk-support-19/autentisera-pdp-10361

Användarnivå 6
Emblem +55

Hej @Anders Zittng,

Jag har kikat på ditt abonnemang dock ser inget på rak arm som skulle orsaka att du inte kan surfa. I tråden som @Spotify hänvisade till hade de andra användare lite annorlunda inställningar på deras abonnemang som orsakade problemet.

Jag ser på ditt abonnemang att du har alla rätta inställningar aktiva på vår sida. Hur länge har detta pågått? Sker det endast på vissa platser eller överallt?

Kan du testa att ställa om mobilens APN-inställningar och se om det gör data att fungera igen?

Hej tack för snabbt svar. Under APN inställningarna mobildata, LTE inställning och internetdelning är alla rutor tomma.  En liten dum fråga. Var hittar man användarnamn och lösenord till alla APN? Eller borde jag nollställa inställningarna?

Mvh

Anders

Jag glömde svara på din fråga. Jag har inte kommit ut på nätet sedan söndag morgon när ja vaknade

Tack nu funkar det. Tack

Svara