Nytt simkort

  • 25 mars 2020
  • 2 svar
  • 1 visning

Jag har fortfarande inte fått något sms om nytt simkort. Har försökt ett otal gånget beställa ett nytt på Vimla, men får bara felmeddelande "Något gick fel-du har redan verifierat din adress". Sedan mitten på februari kan jag inte längre skicka eller ta emot mms. Har mailat er för en vecka sen i samma ärende, utan att få svar. Vill gärna ha hjälp med detta!!

//Ylva


2 svar

Användarnivå 5
Emblem +6

Hej @Ylva-Rinaldo,

Gäller det ditt nummer som slutar på 645? Jag ser att ditt nummer uppgraderades till 2.0 för ett tag sedan, på 2018-10-09 och sedan dess har vi inte skickat ett nytt SIM till dig. Har du beställt ett nytt SIM sedan dess? Jag ser att du har försökt att beställa ett nytt SIM via sim.vimla.se och då har du fått felmeddelandet att du har redan verifierad din mailadress, eftersom ditt nummer har redan uppgraderats.

Om du behöver ett nytt SIM kan du beställa det via Mitt Vimla, under fliken Inställningar dock du behöver inte beställa ett nytt som om allt fungerar med det du använder nu.

Gällande att inte kunna skicka eller ta emot MMS, verkar det som du behöver ställa om dina APN-inställningar i din mobil. Du kan följa vår guide för hur man gör det, här: https://faq.vimla.se/hc/sv/articles/360002010377-Allm%C3%A4nna-inst%C3%A4llningar-f%C3%B6r-data-och-MMS-f%C3%B6r-Vimla-2-0

Hej igen@Vimla_Felix

Ja mitt nummer slutar på 645. Hade ingen aning om att mitt uppgraderats, har inte fått nån info om det. Då får jag gå in och ändra på inställningarna för MMS! Tack för hjälpen :)

Svara