Ny mobildata aktiveras ej

  • 1 maj 2017
  • 3 svar
  • 0 visningar

Hejsan!

Igår tog min mobildata slut och hastigheten gick ner som den brukar. Jag köpte direkt 1gig extra, men hastigheten gick aldrig upp. Jag testade sätta på/av mobildata. Starta om telefonen. Inget funkar, och idag är det ny månad mao ny data och hastigheten är fortfarande på noll. Värt att nämna är att jag fick ny telefon i fredags men det funkade ju innan....

Någon som kan ha en lösning?

MVH Edvin!


3 svar

Emblem

Vimla har haft problem med en bugg runt just detta med extradata och/eller strypt fart. Väldigt tråkigt om den FORTFARANDE är kvar efter flera månader. Och nu är det ju helgdag också, så dessvärre får du nog ingen assistans. Trist!

Jaha okej! aaah det är ju en aning frustrerande när man inte kommer åt supporten såhär. @Asawi

Emblem +1

@Edvin Jag ser att din surf spärrades 14:28 den 30/4 och att du köpte ny data direkt därefter. Kl 14:32 så aktiverades din data till full hastighet igen. Dock så har Telenor haft en driftstörning som gör att vissa aktiveringar/produkter tagit längre tid innan det aktiverades. Detta gällde både Vimla och Telenor kunder.


@Asawi Buggen är löst sen några månader tillbaka (mitten av Mars om jag inte missminner mig), detta var en helt annan grej! :)


Vi har sen dess inte haft en enda person som hört av sig pga. liknande fel.


/Viktor

Svara