Fråga

ny mobil. inget mobilnät

  • 15 juli 2020
  • 1 svar
  • 29 visningar

Hej,

Jag och min mamma har köpt varsin ny mobiltelefon av samma modell. Vi använder båda vimla. 

Efter ett tag av pillande och konfigurering av våra nya prylar har jag upptäckt ett problem. Mitt mobilnät fungerar inte. Jag har flyttat simkortet till min nya telefon och det går att ringa och ta emot samtal och sms. Jag har startat om telefonen flera gånger, provat att ta ut simkortet och sätta i det igen, viskat snälla ord till telefonen, samt testat om mamma har samma fel. Det har hon INTE. Jag har kollat om jag har betalat mina räkningar vilket jag har. Allt ser grönt ut på mitt vimlakonto vad jag kan se.

Har ni någon idé om vad felet kan vara?

 

 

Efter att flytta simkortet till en annan "slot" (det fanns 2) och starta om verkar den börja fungera. 

 


1 svar

Emblem +2

Hej @Hugoooo 

Om mobildata inte fungerar kan man behöva justera inställningarna för internet i telefonen. Här finns en guide hur man gör vimla.se/apn 

Med vänlig hälsning, Robin 

Svara