Nekad nummerflytt?

  • 30 March 2020
  • 7 svar
  • 87 visningar

Vi fick tyvärr avslag på vår fråga att flytta nummer för att min gamla operatör säger att den föreslagna flyttiden inte är möjlig. vad gör vi?

Mvh Ann-Sofie och David

7 svar

Användarnivå 7

Hej @Mats-David-Däldehög,

Av någon anledning har din tidigare operatör svarat att datumet du begärde att flytta ditt nummer (2020-04-03) var inte möjligt. Tyvärr vi som den mottagande operatör vet inget mer är det varför vi fick ett sånt svar.

Det jag kan göra är begär en nummerflytt för den näst möjliga arbetsdag som är 2020-04-06. Ni kommer igen att få bekräftelse via mail om det blev godkänd eller ej.

@Vimla_Felix hej jag fick nekad nummerflytt nu har jag ett abonnemang på 160 kr som jag inte kan använda och får fel meddelande när jag försöker göra en ny beställning med annat telefonnumer. kan ni ta bort mitt abbonemang och göra så jag kan beställa ett nytt på 3GB eller att ni gör en ny beställning till mig på 3gb eller att jag får ett telefonnumer till detta abbonemanget?

Användarnivå 7

Hej @Ronny-Sigvard-Turban,

Jag har kikat på ditt abonnemang och ser att ditt nummerflytt nekades pga att numret du vill flytta är registrerat på ett annat namn hos din tidigare operatör än det som står på ditt Vimla abonnemang. Istället för att beställa ett nytt abonnemang skulle det vara enklare att se till att numret du vill flytta in till oss är registrerad på ditt namn och personnumer hos din tidigare operatör och då kan jag begär ett nytt försök på din nummerflytt.

Jag ser också att du har själv redan nedgraderad ditt abonnemang till 3GB.

jag kan inte få nummert imed det är ett firma nummer kan jag få ett annat nummer vilket som helst?

Användarnivå 7

Hej @Ronny-Sigvard-Turban,

Ni förstår jag dig rätt. Då är det att beställa ett nytt abonnemang och välja ett nytt nummer som erbjöds vid beställning. Jag har nu asvslutat ditt abonnemang så du kan beställa ett nytt med samma mailadress. :)

Kan ni avsluta mitt abonnemang 

Användarnivå 3
Emblem +8

Hej @Abdo,

Du kan avsluta ditt abonnemang direkt via ditt Mitt Vimla > Inställningar > Avsluta :blush:

Vi avslutar inte längre abonnemang via forumet så ifall du inte hittar rätt på ditt Mitt Vimla så behöver du kontakta vår support.

Svara